Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Og mer sier han ikke om den saken. Hadde ordnet med med barnefri. (noe vi ikke hadde hatt på 2 år) Og hadde virkelig tenkt å overraske han. Det første han sier er; "er det nå jeg skal begynne å grue meg?" Kort fortalt så vart hele kvelde litt anspent. Var ute og spiste, men han la seg tidlig når vi kom hjem. Dagen etter kommer det frem at han var livredd for at jeg skulle fri! Og store deler av kvelden satt han og snakket om kompisen. Han mener han burde gifte seg med dama si, selv om han ikke vil gifte seg i utganspunktet. Siden hun vil.... Men, giftemål låg uansett ikke for han da... Jeg vil selvsagt ikke gifte meg med noen som ikke vil. Men, innrømmer det er litt sårt. Tenker det er fordi han ikke er glad "nok" i meg. Mangen rare tanker... Vi har vert sammen i 10 år og har 3 barn. Ps! hadde ikke tenkt å fri slik at det er sagt
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Hvorfor legger du ut dette igjen?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Skjønner deg godt jeg. Hadde blitt skikkelig lei meg. Kanskje dere burde sette dere ned å prate skikkelig ut om det?
Gjest yrild Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Oj jeg tror også at jeg hadde blitt lei meg... Skjønner ikke heller hva det er osm ikke ligger for ham ~år han allerde har tre barn med deg? Det er jo tusen ganger mer binnende enn å være gift! Ogs åå spørre om man skal begynne å grue seg når dere endelig har barefri... da hadde jeg blitt knust...om han er aldri så uinteressert i ektemål så synes jeg det var direkte ufint.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Uansett hvordan jeg snur og vender på det så forstår jeg ikke denne aversjonen en del har mot å ta det siste steget ift å forplikte seg.... spesielt ikke når man har vært sammen i 10 år og har 3 barn sammen.... Forstår deg godt, jeg, HI!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 Hm, har ikke akkurat dette innlegget vært skrevet en gang før?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Huff, så utrolig trasig. Hva er det med mannfolk med gifte fobi? Hva er det de tror om seg selv egentlig. Føler med deg. Hva med å gå til samlivsterapi. Foreslå noe slikt for han? Det høres ut som han tar deg for gitt. Merker jeg blir irritert på dine vegne.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #8 Skrevet 16. september 2012 Skjønner veldig godt at du blir lei deg. Min samboer har også sagt dette i alle år. Han ser ikke vitsen med å gifte seg, det er bare tull, betyr ingenting osv. At jeg hadde lyst betydde ingenting for han. Tilslutt lot jeg bare hele temaet ligge, sist vi( jeg) snakket om det er vel et år siden. Fant ut at jeg ikke gadd å krangle mer om det siden jeg uansett ikke kom noen vei, ble bare uhygge Det rare er at han nå plutselig har begynt å spørre meg ut om hvilken ring jeg hadde ville hatt, om han hadde måttet ha ring, hvordan jeg evt ville hatt bryllupet.. Virker som han iallfall tenker på det, noen som faktisk er nok for meg. Er ganske sårende at mannen du har vært sammen med i mange år og har barn med sier han ikke har den minste interesse i å gifte seg med deg...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #9 Skrevet 16. september 2012 Tror det er mange menn som tenker at det er "unødvendig" å gifte seg? Det synes ihvertfall min og flere venninner sier deres menn sier det samme. Vi har også vært sammen i maaange år og har et barn sammen, men å gifte seg synes han ikke noe om.."vi har det jo bra slik vi har det".. og det er jo sant det, men jeg tenker mer romantisk rundt det tror jeg..kunne gjeeerne tenkt meg å gifte meg fordi jeg vil feire forholdet vårt og kjærligheten Ville ikke hatt noe stort bryllup eller kirke eller noe sånt jeg, men likevel..bare det å bli fridd til og å vite at det er oss for alltid..selv om jeg allerede føler meg trygg på ham og vi har jo barn sammen som han mener er en større forpliktelse uansett. Synes bare det hadde vært romantisk og hadde blitt veldig glad, men tror nok aldri det skjer..Menn og kvinner tenker kanskje ulikt om giftemål? sier ikke det gjelder alle selvfølgelig, men ganske mange etter hva jeg har hørt..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #10 Skrevet 16. september 2012 Forstår han godt jeg. Giftemål ligger heller ikke for meg, og jeg er dame.Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal gifte seg. Er man lykkelig som samboer, hvorfor endre på det? Men selvfølgelig, hvis målet ditt var at dere skulle bli gift og han hele tiden har visst at dette ikke ligger for han, så burde han informert deg fra dag 1. Noe jeg gjorde klart for min eks. Han ville ikke høre på det øret, men når han etter flere år innså at han ikke ble gift hvis han skulle være sammen med meg, så ble det slutt.. For meg var det like greit, fremfor å bli tvunget til noe som byr meg helt imot.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #11 Skrevet 16. september 2012 Jeg kommer aldri til å skjønne at "ekteskap ikke ligger for meg". Ekteskap er et sett med regler som sikrer et par like rettigheter, i motsetning til samboerskap der man ikke har noen formelle forpliktelser overfor hverandre. Man har også flere rettigheter ved samlivsbrudd, død osv. Hvis man skal tilbringe mange år sammen, særlig hvis barn er involvert, fins det ingen god unnskyldning for ikke å gifte seg. Det er nesten uansvarlig, syns jeg, med tanke på å sikre økonomisk trygghet for begge parter, og dermed barna, ved et eventuelt samlivsbrudd eller død. Man er dessuten mer forpliktet til å treffe et annet menneske når man har barn sammen enn man får kun ved å være gift, så egentlig er det et større ansvar/forpliktelse å få barn sammen. Da bør man i det minste sikre barna og partneren skikkelig ved å gifte seg. http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article522214.ece
81-Mamma<3<3 Skrevet 17. september 2012 #12 Skrevet 17. september 2012 Forstår han godt jeg. Giftemål ligger heller ikke for meg, og jeg er dame.Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal gifte seg. Er man lykkelig som samboer, hvorfor endre på det? Men selvfølgelig, hvis målet ditt var at dere skulle bli gift og han hele tiden har visst at dette ikke ligger for han, så burde han informert deg fra dag 1. Noe jeg gjorde klart for min eks. Han ville ikke høre på det øret, men når han etter flere år innså at han ikke ble gift hvis han skulle være sammen med meg, så ble det slutt.. For meg var det like greit, fremfor å bli tvunget til noe som byr meg helt imot. samme her. Har ikke lyst til å gifte meg. Skjønner ikke hvorfor folk synes det er så stas å gifte seg! Bare stress og styr spør du meg. Hadde ikke kost meg et sekund!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #13 Skrevet 17. september 2012 Jeg synes det er barnslig å ikke forklare HVORFOR man ikke vil gifte seg. "Det ligger ikke for meg å inngå ekteskap". nei, men det ligger for ham å flytte sammen og få unger med en dame? Med alle forpliktelser det innebærer? Blir også matt av menn som mener at de ikke skal gifte seg fordi de "ikke betyr noen ting". Hvis det er ubetydelig, burde da det ikke være så vanskelig å gifte seg på tinghuset for å gjøre kjæresten lykkelig? Eller de som mener at forholdet kan bli ødelagt hvis de gifter seg, "vi har det så fint nå som samboere, hvorfor forandre på det". Mener de virkelig at deres forhold er så lite verdt og så ustabilt at det blir ødelagt av en fest og et papir???
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #14 Skrevet 17. september 2012 Tenkte nok heller ikke så mye på det å gifte seg når jeg var yngre. Tanken kom nok mer når jeg ble eldre. Har vert mye sykdom og død i familien de siste årene. Så har nok mye med det romantiske og at det skal være oss. Alt papirarbeidet er ordnet, så vi står ikke noe sterkere som gift. Aldri drømt om noe stort bryllup. Ikke kirke og hvit kjole. Er nok bare dumme tanker. Vi er jo selvsagt like glad i hverandre uansett. HI
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 17. september 2012 #15 Skrevet 17. september 2012 Tenkte nok heller ikke så mye på det å gifte seg når jeg var yngre. Tanken kom nok mer når jeg ble eldre. Har vert mye sykdom og død i familien de siste årene. Så har nok mye med det romantiske og at det skal være oss. Alt papirarbeidet er ordnet, så vi står ikke noe sterkere som gift. Aldri drømt om noe stort bryllup. Ikke kirke og hvit kjole. Er nok bare dumme tanker. Vi er jo selvsagt like glad i hverandre uansett. HI Joa, dere står sterkere som gift. Ingen papir kan frita en samboer fra arveavgift i høyeste klasse sammenlignet med andre arvinger. Ektefeller betaler ikke arveavgift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå