Von Hertelhofen Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Jenta mi er 8 mnd og spiser brødskive selv, det har hun gjort en stund nå. Men spiser ikke så mye annet selv, da det meste behøves skje til å spise med.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Jenta mi er 11 mnd og spiser ingenting selv enda... er det uvanlig? Hi
Von Hertelhofen Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Har du prøvd å gi henne noe godt i neven? Da klarer hun vel å putte det i munnen? Jeg vet ingenting om det er uvanlig eller ikke, for jeg har bare min egen unge å sammenligne med...
petite fleur Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Begge mine barn begynte å spise selv (med fingrene selvsagt) da de var ca 8 mndr. Til HI: Har du latt henne prøve ofte? Tilby gang etter gang, så løser det seg nok
Mamma4livet Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 Min på snart 11 mnd spiser brødskive og oppkuttet mat, eks. tomat, kokt gulrot, kokt broccoli, melon, div moden frukt. Han fikk tenner tidlig. Har 10 tenner nå, men andre barn i barselgruppa spiser også selv om de ikke har mange tenner. Vil hun ikke spise selv? Her vil vår lille gutt helst spise alt selv.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Hun vil ikke spise selv. Ikke alt hun liker og er kresen på mat. Sent hun begynte å spise i det heletatt. Da prøvde jeg å gi henne mye forskjellig og hun ville nesten ikke ha. Når jeg prøver å gi henne brødskive så tar hun en liten bit og griser med hendene men putter det ikke i munnen. (Også når hun er på gulvet og finner noe rusk eller noe på gulvet så putter hun det aldri i munnen... det har hun aldri gjort) Når det gjelder drikke så vil hun heller ikke drikke noe. Derfor ammer jeg enda så hun får veske... veldig vanskelig dette og vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er helt sikkert vår sin feil... skulle begynt mye tidligere å venne henne til drikke og spise mat selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå