Gå til innhold

Kan noen anbefale bilstol til 14 mnd gutt, veier 10 kg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale en bra bakovervendt bilstol til gutt på 14 mnd? Ser det finnes stoler som er 9-18 kg og noen som er 9-36. Ser for meg at det er sikrest med 9-18, siden det sikkert blir mer "slarkete" hvis en unge på 36 kg også skal få plass? Eller?

Vi vil ha den sikreste og beste! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så stor forskjell fra 9-18 kg og 9-36 når det kommer til når barnet må ha ny bilstol uansett. Det er få stoler som er plussgodkjent opp til 25 og 36 kg.

Britax MaxWay (går til 25 kg)

Be safe Izi Kid ( Går til 18 kg)

De to stolene annbefaler jeg. Begge er plussgodkjent, og barnet kan gjerne sitte der opp til 3-4-5 års alder. Kommer ann på hvor stort barnet er. Dama på Barnas Hus mente ungen kunne sitte i vår Besafe til han var 3-4 år gammel. Selv kjøpte jeg Besafe, og er veldig fornøyd. Han sitter høyt og kan se ut. Bilstolen er fin å se på, og best i test hos tv2 hjelper deg. Føler han sitter trygt og godt der. Du kan også justere om ungen skal sitte rett opp eller litt lent bakover, det kan du ikke på MaxWay sin. Vet om flere som er fornøyd med både MaxWay og Besafe, så uansett hva du velger så tror jeg du blir fornøyd. Besafe Izi Kid er en veldig trygg og sikker stol som er bakovervendt.

Damen vi snakken med på barnas Hus sa at de to bilstolene er mest solgt, og to av deres beste bilstoler. Besafe er en tusenlapp dyrere enn MaxWay.

Begge er supre stoler, og det jeg har å annbefale. Personlig holder jeg en knapp på Besafe stolen jeg har. Sikre kjøpr begge to. :)

Skrevet (endret)

Slenger meg på anbefalingen av Britax MaxWay. Supert sete som skal kunne brukes bakovervendt frem til ca 6 år (25 kg). Vi har både dette og HTS Besafe izi kid, men synes Britaxen er bedre. Enklere å flytte mellom biler hvis du trenger det, idiotsikker montering, og nettere slik ar det tar mindre plass i baksetet. Samtidig blir ikke barnet sittende så rett i ryggen, så hvis det sovner slipper det å ligge med haken mot brystkassen (det stemmer ikke at stillingen ikke kan reguleres, den kan reguleres i tre trinn).

Endret av Iselilja
Skrevet
Slenger meg på anbefalingen av Britax MaxWay. Supert sete som skal kunne brukes bakovervendt frem til ca 6 år (25 kg). Vi har både dette og HTS Besafe izi kid, men synes Britaxen er bedre. Enklere å flytte mellom biler hvis du trenger det, idiotsikker montering, og nettere slik ar det tar mindre plass i baksetet. Samtidig blir ikke barnet sittende så rett i ryggen, så hvis det sovner slipper det å ligge med haken mot brystkassen (det stemmer ikke at stillingen ikke kan reguleres, den kan reguleres i tre trinn).

Trenger man lange bilbelter til MaxWay?

Skrevet
Trenger man lange bilbelter til MaxWay?

Nei. Du kan til og med feste det med topunktssele :)

Skrevet

Har også både Britax (mulititech som jeg tror er forgjengeren) og Be Safe og jeg vil anbefale Britax by far! Jeg angrer så enormt på at jeg kjøpte Be Safe setet og har ikke en eneste positiv ting å si om det. Kjøpte det pga isofixen, men det hjelper lite når han sitter dårlig, vi kan ikke se han fra forsete, og han kommer seg ut av selene (og ja også klart å utløse disse en gang). Nei, sats på Britax du :-)

Skrevet

Er det teit å kjøpe MaxWay til en 2-åring nå for å bruke ca 2 uker i året..? Vi har BeSafe hjemme, men trenger et hos besteforeldrene, da vi må ta fly når vi skal dit, tar ikke sjansen på å ta med. Så tenkte på MaxWay siden det er litt billigere og kanskje varer litt lenger, men samtidig er sikkert. Mye penger for å bruke så lite likevel, men vil jo ikke ta noen sjanser...

Skrevet

Det går jo an å kjøpe en fin brukt fra noen kjente eller på finn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...