Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Må innrømme at det er noe jeg utsetter i det lengste, med mindre hun har mye skitt og lort i håret. Ingen problemer å vaske kroppen hennes ved at hun sitter i badebalja eller at jeg bare vasker med klut. Men hun takler ikke at det sprutes vann på henne, så dusjing er et rent helvete! Hun hylskriker, klyper og klorer. Prøver desperat å komme seg ut av dusjen så jeg blir nødt til å holde henne godt fast. Har også prøvd å bare helle vann litt forsiktig over hodet på henne og å bare dytte hodet bakover i badebalja, men hun får helt panikk. Takler IKKE vann i hår og ansikt. Tenker at skrekken absolutt ikke blir bedre når hele vaske-håret-opplevelsen blir så negativ, så jeg har rett og slett gitt opp og hårvasken utsettes til håret er synlig skittent, noe det sjelden er.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Ved behov sier jeg hvertfall, siden hun får vasket seg ellers
M+M+baby2012 Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Jeg var sånn liten selv. Men mamma fant på et triks og la meg holde en jour forran øynene så vannet ikke kom der og Det hjalp.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Datteren min på snart 2 dusjer annenhver dag. Gjort siden hun var nyfødt.
M+M+baby2012 Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Mente klut forrang øynene he he
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Anhver dag Nå tøyser du? Du mener ikke seriøst at unger Må dusje så ofte?
Chelseafan Skrevet 16. september 2012 #8 Skrevet 16. september 2012 jo hvis den går i barnehagen,urenselig barn er ikke bra
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #9 Skrevet 16. september 2012 Min var også sånn, rent H***** å dusje.. Så dusjet/vasket han på kroppen iallefall annen hver dag, hårvask ble MAX en gang i uka. (kunne lett gå lengre tid også dersom det ikke var noe spsielt) Løste det med å forberede han på at håret skulle vaskes lang tid i forveien. Siste dusj uten hårvask sa jeg bestandig fra at "neste gang må du vaske håret." "I morgen skal du vaske håret" "I dag skal du vaske håret" "Nå skal du dusje, og da skal du først vaske håret, så kan du kose deg med vannet etterpå!" Han liker det fortsatt ikke, men det at han var godt forberedt på at det kom til å skje, gjorde at han tilslutt godtok det. Vi fikk tilslutt gjenomført dusjing med hårvask Han er nå 10 år og hater fortsatt den dusjinga, men godtar det dersom han vet om det på forhånd
Von Hertelhofen Skrevet 16. september 2012 #10 Skrevet 16. september 2012 Det er ingen mennesker som MÅ dusje.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #11 Skrevet 16. september 2012 En gang i uken burde de bade eller dusje.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #12 Skrevet 16. september 2012 En eller to ganger i uken alt etter som.
Guttaboys Skrevet 16. september 2012 #13 Skrevet 16. september 2012 Et par-tre ganger i uka, avhengig av hvor mye sand han har i håret etter bhg. Min er heller ikke så glad i å vaske håret, men han vet at han må. Noen ting mener jeg man som voksen bare må bestemme, som å vaske håret. Min synes det er bedre hvis han får ha på seg dykkebriller, og det får han. Så sier jeg at han må holde hardt på de, holde pusten mens jeg teller til 5 (skylder ut shampoen), så er vi ferdige:) Man dropper jo ikke tannpuss selv om det er en kamp. Det bør være likt når det kommer til personlig hygiene. Når det er sagt ser jeg ikke noen grunn til å vaske håret mer enn man må, så fremt det er rent.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #14 Skrevet 16. september 2012 Jeg synes egentlig de burde dusje 2 ganger i uka (håret) Har selv ei på snart 3 som hater å vaske håret, men jeg ser at etter et par dager så er det ikke like flott lenger, så her må hu dusje 2-3 dager i uka.
Nordhagenjentene :) Skrevet 16. september 2012 #15 Skrevet 16. september 2012 Her bades/dusjes det ca 2 ganger i uka. Ellers vaskes hun med klut.
M+M+baby2012 Skrevet 16. september 2012 #16 Skrevet 16. september 2012 Kveldsbad hver kveld av kroppen. Håret 3 dager ettersom. Viktig med rutiner og god hygiene hvertfall når de leker i barnehagen
lille sprelle Skrevet 16. september 2012 #17 Skrevet 16. september 2012 Som regel 2 ganger i uka i forbindelse med svømming. Liker ikke å dusje hjemme, men å dusje i svømmehallen er ok - jeg har funnet ut at årsaken er at hun ikke vil være i dusjen alene! Bruk heller badekar/badestamp dersom barnet ikke liker dusjen. La barnet styre og holde dusjen selv. Det er faktisk ganske ekkelt med en dusj som henger veldig høyt over hodet ditt. (har prøvd det i et dusjanlegg en gang - helt pyton)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå