Gå til innhold

er det noen vits å prøve- sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler meg totalt utkjørt etter den siste uken på jobb,

klarer ikke få unna noe som helst hjemme, og glefser mer og mer etter man og barn.

det går en del høst sykdommer på jobb og kjenner at jeg har lett for å bli smittet. sover svært dårlig på natta og er som vanlig oppe 5-6 ganger for å gå på do, tett nese ol.. sliter også med holde meg når jeg nyser, hoster... og med smerter i bekken/ underliv, og daglige hodepine.

er det noen vits for meg å reise ut til legevakten senere i dag og be de hjelpe meg med sykemeliding for noen dager- 1 uke?

kjenner jeg hadde trengt noen dager å hente meg inn på!

er foresten i 19 uke om det skulle bety noe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruke egenmelding. Du er uansett ikke syk nok til å oppsøke legevakten. Det er for akutt sykdom.

Rimelig spesielt å ønske seg sykemelding for å unngå smitte fra syke folk (!!!!!!!!!!!!?)

Skrevet

Ville ikke dratt på legevakten akkurat, men du kan jo prøve fastlegen i morgen tidlig å høre om du kan få time samme dag. De har jo ofte noen akutt-timer å dele ut.

Skrevet

ønsker meg ikke sykemelding for å unngå smitte, ønsker meg sykemlding fordi jeg føler meg totalt utslitt og dårlig.

er midt i bytte av fastlege pga han jeg har fått tildelt er mer opptatt av klokken sin enn å høre på pasientene sine... ønsker ikke å gå til han derfor jeg vurderer legevakten..

Skrevet

Mange som har vært eller er gravide har slike plager som du beskriver. Du lager bare ekstra kø på legevakten for sånt.

Du får gå til fastlegen, gi han en sjangs :)

Skrevet

Hvorfor er egenmelding uaktuelt? Tre dager under dynen kan gjøre underverker for en sliten kropp...

Skrevet

Da må du nok bare bite tenna sammen og snakke med fastlegen i morgen. Her på legevakta hadde man ikke sluppet inn fordi man er sliten og småsyk - gravid eller ikke.

Skrevet

har gitt legen noen sjanser :)

har komt til han med flere reele case, men blir kun møtt med kritikk og meget tydlige blikk på klokka... har også funnet ut at han har løyet til meg om mulighetene til gynekolog.. det hjalp ikke på tilliten min akkuratt!

trenger ingen lege som er enig med meg i et og alt, men trenger en som ønsker å hjelpe/ høre på meg!

skal droppe legevakten, så får jeg heller være sliten på jobb til det er ordnet med lege bytte! ønsker helst ikke bruke egenmelding pga jobben ikke liker det, storstilt aksjon om å dokumentere alt fravær....

Skrevet

Du får fortelle sjefen at vi (samfunnet) må ut med store beløp (millionar) fordi folk går til legen uten behov for behandling fordi dei er redd for å bruke egenmelding, og at dei som aldri brukar egenmelding har høgare sjukefråver. Dette fordi ein held seg heime til sjukemeldinga går ut, medan eigenmeldte kjem på jobb når dei er friske.

Lukke til :)

Skrevet

det har faktisk vert oppe :) men administrasjonen er meget fast bestemt på at det er slik det skal ordnes nå til dags og kjører beinhardt på!

tenker at de får ta konsekvensene selv

og for min del så venter jeg på svar om jeg får byttet jobb ;)

Skrevet

Jeg tenker:

Ring fastlegen din i morgen tidlig og få akutt-time, og legg fram problemstillingen. Slik det er nå, trenger du vel strengt tatt ikke en lege som lytter veldig til deg, da du igrunnen vet hva du trenger. Så hvis du får legen til å skrive ut en ukes sykemelding, så trenger du jo sånn sett ikke noe mer fra ham, annet enn at han signerer papirene?

Og innen neste gang du trenger lege, så har du forhåpentligvis fått ny fastlege!

Lykke til - og god bedring :)!

Skrevet

Jeg ville dratt til fastlegen og tenkt på noe trist oppe i trøttheten slik at du gråter litt og så smører litt ekstra tykt på... tviler på at han ikke skriver ut en ukes sykemeldig da. Så håper jeg at du får hentet deg inn igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...