Gå til innhold

Dette virker nesten helt umulig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er såååå sliten og lei nå!

Har et bra liv, klager ikke, og alt er ellers helt greit. MEN når det gjelder mannen min, blir jeg helt utmattet.

Hver eneste dag er det et eller annet, alltid diskuterer vi og er uenige om noe. Jeg blir sprø av stemmen hans, rotet hans og lurer på avogtil hvordan vi kommer oss igjennom dette.

Det er vel ikke vanlig å krangle eller diskutere hver dag? Være uenige om nesten alt??

På en måte har det alltid vært sånn, fra begynnelsen av men det går mest i perioder også. Vil jo ikke barna skal vokse opp med ot foreldre som konstant er uenige.

Har ikke lyst å gå fra ham, eller gi opp alt.Men hvordan kommer vi oss igjennom det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle par er forskjellige, og du skulle hørt besteforeldrene mine! Det går ikke TI små minutter uten at de er uenige om et eller annet! De har vært gift i snart 50 år nå, vært kjærester enda lengre, og har alltid vært slik.

Hvorfor ikke bare bli enig med ham da? Alt trenger ikke diskuteres, noen ganger er det bare å si "Jada, greit, du har sikkert rett," etc... Eller at du sier "Jeg er uenig, men da kan vi vel være enige om å være uenige?" For det ER lov å være uenige. Hvorfor ikke bare akseptere at man har forskjellige meninger om ting og tang?

Snakk med han, og si at du gjerne vil møtes på midten. Si at av og til kan du gi deg før det blir stor diskusjon, andre ganger kan han det. Gir han seg ikke, kan du si at du er uenig, men ikke ønsker diskutere mer... Sånn gjør vi det her hjemme! Ingen av oss liker når vi diskuterer så mye, det er faktisk bedre å bare gi seg, og drite i å være så fordømt sta. I begynnelsen var det vanskelig å gi seg fordi jeg alltid har stått på mitt (jeg pleide å være litt av et stabeist når jeg hadde klare meninger), men nå er det mye lettere, selvom jeg av og til føler at jeg spiser et surt eple når jeg må gi meg. Det handler egentlig om å ta tak i seg selv, og IKKE partneren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...