Gå til innhold

Dere som har opplevd SA..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varte smertene, og hvor sterke var de?

Det startet opp i over i går, i dag er smertene helt forferderlige, klarer ikke løfte stort på ungene pga smerten ol. Og i kveld reiser samboeren på jobb igjen.. Merker jeg blir engstelig for at det skal være like ille i morgen, ene ungen går i bhg, og jeg må gå til/fra bhg med ungene, nå klarer jeg så vidt å bevege meg fra stua til kjøkkenet uten å få store smerter.

Blødningene var store i går, men er nå bare ala normal mens.. Men de smertene er ille :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje gå til legevakten idag,før mannen din dra ?

Skrevet

Blir vanskerlig å skulle få til,legevakta her åpner klokka 17, han må reise til jobben senest halv seks i kveld, såda rekker han ikke kjøre. Skal til sykehuset i morgen tidlig da.

Men er det noe galt tror du? Siden du nevner legevakta?

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Har du sterke smerter burde du nok ta en tur til legevakt for å sjekke at alt kommer ut som det skal.

Vet jo ikke hvor langt du var på vei, men jeg hadde en veldig dårlig opplevelse selv for ca 7 år siden da jeg opplevde en SA.

Jeg måtte på UL 3 ganger og mase på legene om at det var noe som ikke stemte mht sterke smerter og en følelse av at kroppen niholdt på graviditeten.

Helt riktig, og de fant ut at det måtte utskrapning til.

Bedre å være på den sikre siden!

Jeg føler med deg og håper du får den hjelpen du trenger!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg var forresten mellom 9-11 uker gravid da jeg opplevde min SA.

Skrevet
Har du sterke smerter burde du nok ta en tur til legevakt for å sjekke at alt kommer ut som det skal. Vet jo ikke hvor langt du var på vei, men jeg hadde en veldig dårlig opplevelse selv for ca 7 år siden da jeg opplevde en SA. Jeg måtte på UL 3 ganger og mase på legene om at det var noe som ikke stemte mht sterke smerter og en følelse av at kroppen niholdt på graviditeten. Helt riktig, og de fant ut at det måtte utskrapning til. Bedre å være på den sikre siden! Jeg føler med deg og håper du får den hjelpen du trenger!

Men det kan kanskje vente til i morgen da?

For alt jeg vet er dette hva andre kvinner opplever når de har mensen, jeg har aldri hatt smerter ved mensen eller eggløsning, kun lett ubehag..

Skal inn til poli.gyn. i morgen, for ultralyd og samtale..

Er bare så vanskerlig å skulle komme seg til legevakta i efta :( Samtidig tenker jeg jo på de to vi har her hjemme også, vil jo fungere for dem også.. Men vi har ingen som kan passe ungene for oss, og jeg har ingen som kan kjøre meg tillegevakta :-/

Skrevet
Jeg var forresten mellom 9-11 uker gravid da jeg opplevde min SA.

Jeg er/var (?) ca 8 uker på vei..

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det høres vanskelig ut dette, men din mann kan kanskje ikke vente en dag ekstra med å dra på jobb heller?

Det er jo ikke sikkert det er annet en normalt det du opplever, men hva med å ta en telefon til legevakt og forklare hvordan du har det, smerter osv så kan de ta en vurdering?

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Men har du forresten fått bekreftet at det er SA du opplever? eller bare føler og antar du det?

Skrevet
Blir vanskerlig å skulle få til,legevakta her åpner klokka 17, han må reise til jobben senest halv seks i kveld, såda rekker han ikke kjøre. Skal til sykehuset i morgen tidlig da. Men er det noe galt tror du? Siden du nevner legevakta?

Ikke for og skremme deg,så synes jeg at det er lurt,siden du har så vondt bare,jeg tror ingenting egentlig,for jeg har bare tatt MA før

Skrevet

Det kommer betydelig mengde blod, klumper osv, forklarte det til føden i går, og de sa at det var SA, siden jeg skulle inn på sykehuset på mandag for UL og tester, så mente de jeg kunne vente til da.

Kom ut en betydelig stor klump nå, etter det lettet smertene betraktelig, og er blitt mer som enkel smerte/ubehag i livmor regionen..

Samboeren kan ikke utsette å dra på jobb nei, han har prøvd å ordne med det siden det det tok seg opp i går, men er totalt umulig.

Skrevet

Da er det nok dessverre SA :(.Håper jeg tar feil,men mest sannsynlig

Gjest Trulte med to små
Skrevet
Det kommer betydelig mengde blod, klumper osv, forklarte det til føden i går, og de sa at det var SA, siden jeg skulle inn på sykehuset på mandag for UL og tester, så mente de jeg kunne vente til da. Kom ut en betydelig stor klump nå, etter det lettet smertene betraktelig, og er blitt mer som enkel smerte/ubehag i livmor regionen.. Samboeren kan ikke utsette å dra på jobb nei, han har prøvd å ordne med det siden det det tok seg opp i går, men er totalt umulig.

Da må du ha lykke til og håper kroppen din klarer og ordne opp selv.

Vondt å oppleve det du gjør nå.

Skrevet
Da er det nok dessverre SA :(.Håper jeg tar feil,men mest sannsynlig

Ja, vi har slått oss til ro med det. Barnet var ikke planlagt, det var vel heller hva man kan kalle en velkommen "bommert".. Vi får heller ta litt tid som familie, og prøve på et barn til senere, om vi fortsatt føler for et 3 barn da,eller om det bare er tapet nå, som utgjør det ønsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...