Gå til innhold

Fårikål hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det koke/trekke under lokk?

Syns det virker som så lite vann Hadde bare til kjøttet var dekt. Vil kålen synke sammen og komme ned i vannet etterhvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, det skal småkoke under lokk i ca2 timer. man skal bare ha 3 dl vann. Det virker lite, men det blir mye væske av kålen og kjøttet etterhvert, så det blir rikelig sø til slutt. :) men man skal likevel passe på at det ikke blir for lite.. da koker det for mye.. Lykke til! kjenner fårikålukta i stua no. gleder meg

Skrevet
hei, det skal småkoke under lokk i ca2 timer. man skal bare ha 3 dl vann. Det virker lite, men det blir mye væske av kålen og kjøttet etterhvert, så det blir rikelig sø til slutt. :) men man skal likevel passe på at det ikke blir for lite.. da koker det for mye.. Lykke til! kjenner fårikålukta i stua no. gleder meg

Takk for hjelp. Syns det kokte så mye og kokte litt uten lokk i begynnelsen så vil tro noe fordampet. Hadde oppi litt mer vann så får håpe jeg ikke gjorde en brøler nå da;/ Lukta kjenner jeg også nå, blir deilig:)

Skrevet

Jeg pleier å dekke kjøttet med vann, jeg da.. Og så småkoker/syder det fram til kjøttet løsner fra beinet ;)

Jeg lagde fårikål av 2kg kål og 2 kg kjøtt, det småkokte ca 3 timer :)

Skrevet

neida ingen brøler, men blir bare mindre smak på søet jo mer vann... så gjør sikkert ingeting.. nam nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...