Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Skal det koke/trekke under lokk? Syns det virker som så lite vann Hadde bare til kjøttet var dekt. Vil kålen synke sammen og komme ned i vannet etterhvert.
maipiken Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 hei, det skal småkoke under lokk i ca2 timer. man skal bare ha 3 dl vann. Det virker lite, men det blir mye væske av kålen og kjøttet etterhvert, så det blir rikelig sø til slutt. men man skal likevel passe på at det ikke blir for lite.. da koker det for mye.. Lykke til! kjenner fårikålukta i stua no. gleder meg
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 hei, det skal småkoke under lokk i ca2 timer. man skal bare ha 3 dl vann. Det virker lite, men det blir mye væske av kålen og kjøttet etterhvert, så det blir rikelig sø til slutt. men man skal likevel passe på at det ikke blir for lite.. da koker det for mye.. Lykke til! kjenner fårikålukta i stua no. gleder meg Takk for hjelp. Syns det kokte så mye og kokte litt uten lokk i begynnelsen så vil tro noe fordampet. Hadde oppi litt mer vann så får håpe jeg ikke gjorde en brøler nå da;/ Lukta kjenner jeg også nå, blir deilig:)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Jeg pleier å dekke kjøttet med vann, jeg da.. Og så småkoker/syder det fram til kjøttet løsner fra beinet Jeg lagde fårikål av 2kg kål og 2 kg kjøtt, det småkokte ca 3 timer
maipiken Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 neida ingen brøler, men blir bare mindre smak på søet jo mer vann... så gjør sikkert ingeting.. nam nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå