Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Jeg syns at gutten min har begynt å miste fryktelig mye hår i det siste. Noen med erfaring som kan fortelle hvordan tilstanden oppstår og hva jeg skal se etter f.eks.hva er normalt håravfall og hva er alopecia?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Nevøen min har dette, han har hatt det i ca 1.5 år nå. Har bare noen flekker med hår på hodet. Var veldig sårt for han i begynnelsen, men nå har han lært seg å leve med det, og kan til og med spøke med det ("Se på den nye sveisen min da!"). Men, han går alltid med lue, så han liker nok ikke at fremmede skal se på hodet hans. Han er 9 år nå. Det jeg vet om denne tilstanden, er at håret kan plutselig komme tilbake, og aldri falle av igjen. Eller, så kan det skje flere ganger. Eller, så kan det aldri komme tilbake.
HvittHus Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Alopecia starter vanligvis som flekkvis hårtap, så hvis sønnen din mister hår jevnt over hodet, ville jeg heller ha kikket på evnt mangel av vitaminer. Men hårtapet hans kan også være helt normalt og innenfor normalvariasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå