Gå til innhold

Bollemage til besvær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god del ekstra rundt magen. Og er veldig usikker på hvor langt opp livmoren er.

Trodde lenge jeg kjente toppen noen cm over skambenet, men nå er jeg veldig usikker. Er 15 + 4 i dag. Og etter det jeg leser så burde den være lenger opp. Er andre gangs og første svangerskap hadde jeg ingen problemer med å kjenne hvor toppen var.

Tror det jeg har kjent som toppen på en måte er en "fett" pølse som ligger der. Den har nemlig ikke flyttet seg på flere uker!

Når jeg driver å trykker å kjenner får jeg den litt rare livmor følelsen når jeg trykker nesten helt opp til navelen. Og det er ganske hardt under alt fettet. Kan dette være livmoren? Skal ikke til jordmor eller lege før om noen uker.

Om livmoren er så langt opp, har jeg begynt å kjenne liv. Har tatt det for luft siden jeg har trodd livmoren er mye lenger ned.

Er det noen andre som har oppleve noe av det samme, å ikke kjenne ordentlig hvor høyt opp livmoren ligger? Skl også ha med at jeg er ganske lang i overkroppen og får sent stor baby mage. Som er synlig for andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg greide fint å kjenne hvor toppen av livmoren var med nr 1, men syntes det var omtrent umulig med nr 2. Aner ikke hvorfor, var slank begge gangene så var ikke noe fett i veien..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...