Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Naboen lar sønnen på litt over 2 år ta noen av utelekene til datteren min hver bidige dag. Forrige uke sa både jeg og mannen gansk strengt ifra at vi ikke ville at han skulle gå over til oss når vi ikke var ute. Er faktisk utrolig irriterende. Nå gidder han såvidt hils på oss....sukk.
Gjest 5 andre Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Er vel normal folkeskikk å ikke leke i andres hager uten at de er hjemme eller har gitt tillatelse til det. Dette burde ikke gjøre naboen snurt, men det er vel like greit å holde de på avstand hvis de mangler normale sperrer.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Er vel normal folkeskikk å ikke leke i andres hager uten at de er hjemme eller har gitt tillatelse til det. Dette burde ikke gjøre naboen snurt, men det er vel like greit å holde de på avstand hvis de mangler normale sperrer. Enig!
Edelweis Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Hos oss går alle ungene mellom naboen og oss. de leker med våre leker og stativer selv om vi ikke er hjemme og omvendt. for oss er det ikke noe problem i det hele tatt. du kan jo merke lekene med navn om du er redd de skal bli borte!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Er ikke redd de skal bli borte, men det irriterer meg. Synes det er frekt. Kunne aldri falt meg inn å la datteren min gå bort dit å ta hans leker. HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 Er ikke redd de skal bli borte, men det irriterer meg. Synes det er frekt. Kunne aldri falt meg inn å la datteren min gå bort dit å ta hans leker. HI Hm... Og man lurer på hvorfor barn har problemer med å dele? Er det så plagsomt får du skaffe deg en kasse, putte alt oppi og låse så får han ikke tak i det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Har kasse, er de større tingene ungen tar. Ikke spader, bøtte osv. Tar det med bort til seg og leker med det der uten at faren sier noe. HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #8 Skrevet 16. september 2012 Er ikke redd de skal bli borte, men det irriterer meg. Synes det er frekt. Kunne aldri falt meg inn å la datteren min gå bort dit å ta hans leker. HI Hm... Og man lurer på hvorfor barn har problemer med å dele? Er det så plagsomt får du skaffe deg en kasse, putte alt oppi og låse så får han ikke tak i det. Så du mener at naboer skal få gå inn i andre sine hager og forsyne seg av leker for hvis ikke lærer ikke barna dele? Da regner jeg med naboen dine kan gå inn i hagen og forsyne seg av gressklipper, stoler om de får ekstra gjester og kanskje grillen også? For det er vel ikke bare barn som må lære seg å dele? HI: jeg hadde ikke godtatt naboer i hagen når vi ikke er ute selv. Hadde problem med det en periode, barna kunne være på verandaen når vi ikke var hjemme, eller når vi satt inne. Måtte til slutt gi beskjed om at dette ikke var ønsket. At noen skal få det til at det er den som sier ifra som er sær finner jeg merkelig! Det merkelige er jo at folk ikke lærer barna ha respekt for andre sine ting- og det er faktisk like viktig å lære dem som at en skal dele.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 16. september 2012 #9 Skrevet 16. september 2012 Er ikke redd de skal bli borte, men det irriterer meg. Synes det er frekt. Kunne aldri falt meg inn å la datteren min gå bort dit å ta hans leker. HI Hm... Og man lurer på hvorfor barn har problemer med å dele? Er det så plagsomt får du skaffe deg en kasse, putte alt oppi og låse så får han ikke tak i det. Guuud for en teit kommentar, jeg sier nå heller at har man den innstillingen i denne situasjonen her så lærer det bare barnet at han har rett på alt som er andres sitt. At man bare kan ta og ta, trenger ikke å spørre. Det er noe helt annet når barna leker sammen, da kan du ta i bruk at man skal dele med andre. Hi har helt rett, det er utrolig frekt!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #10 Skrevet 16. september 2012 Er ikke redd de skal bli borte, men det irriterer meg. Synes det er frekt. Kunne aldri falt meg inn å la datteren min gå bort dit å ta hans leker. HI Hm... Og man lurer på hvorfor barn har problemer med å dele? Er det så plagsomt får du skaffe deg en kasse, putte alt oppi og låse så får han ikke tak i det. ?? God bedring! Vil forøvrig gjerne vite mer om denne påståtte sammenhengen med at en må få ta leker i nabolaget for hvis ikke lærer en ikke dele!!
Gjest yrild Skrevet 16. september 2012 #11 Skrevet 16. september 2012 He he når jeg leste overskriften så så jeg for meg en hysterisk perfeksjonistisk mor med designerleker i fellessandkassen... men at noen skulle gått inn i vår hage og forsynt seg er jo helt borte i natta!! Synes ikke hverken voksne eller barn har noe i andres hager å gjøre hvis det ikke er helt klarert at det er greit!
Miamimom Skrevet 16. september 2012 #12 Skrevet 16. september 2012 I mine øyne er du ikke sær,det hadde ikke vært greit for meg!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #13 Skrevet 16. september 2012 HI her. Her leker og nabobarna med lekene til hverandre, men dette er når vi er ute sammen. Man kan jo ikke bare ta andres ting som står på plattingen vår når vi IKKE er ute. #6: Du er bare teit.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #14 Skrevet 16. september 2012 Det er ikke greit å bare gå og forsyne seg av andres leker. Det har overhode ingenting med å lære å dele eller ei. Faktisk er det mye viktigere at disse små barna lærer å respektere andres eiendom. De kan ikke bare gå å ta av andres ting uten å ha spurt om lov.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #15 Skrevet 16. september 2012 Hadde reagert og sagt ifra selv. Synes det igrunn er merkelig å lære barnet sitt at slikt er greit.. Spørre først regelen synes jeg er flott.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #16 Skrevet 16. september 2012 Kanskje de ikke har råd til leker?
Blåbærmuffins Skrevet 16. september 2012 #17 Skrevet 16. september 2012 Her er gata full av toåringer som helst vil leke med naboene sine leker fremfor sine egne. Syns de er helt greit at naboene låner så lenge de setter ting på plass igjen. Gjør det enklere for oss også siden gutten vår konsekvent går til naboens leker når vi er ute.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #18 Skrevet 16. september 2012 Kanskje de ikke har råd til leker? Og da kan man bare ta andres ting? Det gies bort masse leker på finn.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #19 Skrevet 16. september 2012 Her er gata full av toåringer som helst vil leke med naboene sine leker fremfor sine egne. Syns de er helt greit at naboene låner så lenge de setter ting på plass igjen. Gjør det enklere for oss også siden gutten vår konsekvent går til naboens leker når vi er ute. Så siden han vil ta lekene til naboen så bør han få ta de? Hva den dagen har blir større og tar/rører ting som kan være skadelige for han? Evt. ødelegger andre sine ting?
Blåbærmuffins Skrevet 16. september 2012 #20 Skrevet 16. september 2012 Her er gata full av toåringer som helst vil leke med naboene sine leker fremfor sine egne. Syns de er helt greit at naboene låner så lenge de setter ting på plass igjen. Gjør det enklere for oss også siden gutten vår konsekvent går til naboens leker når vi er ute. Så siden han vil ta lekene til naboen så bør han få ta de? Hva den dagen har blir større og tar/rører ting som kan være skadelige for han? Evt. ødelegger andre sine ting? Selvfølgelig ikke, men når vi er enig med naboen om at ungene deler leker så får han lov til det. Når han blir så stor at jeg mener han trygt kan gå rundt alene har han også lært seg hva som er lov og ikke lov å røre av andres ting. Hvis han ødelegger noe må vi jo selvsagt erstatte det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #21 Skrevet 16. september 2012 Her er gata full av toåringer som helst vil leke med naboene sine leker fremfor sine egne. Syns de er helt greit at naboene låner så lenge de setter ting på plass igjen. Gjør det enklere for oss også siden gutten vår konsekvent går til naboens leker når vi er ute. Så siden han vil ta lekene til naboen så bør han få ta de? Hva den dagen har blir større og tar/rører ting som kan være skadelige for han? Evt. ødelegger andre sine ting? Selvfølgelig ikke, men når vi er enig med naboen om at ungene deler leker så får han lov til det. Når han blir så stor at jeg mener han trygt kan gå rundt alene har han også lært seg hva som er lov og ikke lov å røre av andres ting. Hvis han ødelegger noe må vi jo selvsagt erstatte det. Det er stor grunn til å tro at han ikke vil ha stor respekt for andre sine ting.
Blåbærmuffins Skrevet 16. september 2012 #22 Skrevet 16. september 2012 Her er gata full av toåringer som helst vil leke med naboene sine leker fremfor sine egne. Syns de er helt greit at naboene låner så lenge de setter ting på plass igjen. Gjør det enklere for oss også siden gutten vår konsekvent går til naboens leker når vi er ute. Så siden han vil ta lekene til naboen så bør han få ta de? Hva den dagen har blir større og tar/rører ting som kan være skadelige for han? Evt. ødelegger andre sine ting? Selvfølgelig ikke, men når vi er enig med naboen om at ungene deler leker så får han lov til det. Når han blir så stor at jeg mener han trygt kan gå rundt alene har han også lært seg hva som er lov og ikke lov å røre av andres ting. Hvis han ødelegger noe må vi jo selvsagt erstatte det. Det er stor grunn til å tro at han ikke vil ha stor respekt for andre sine ting. Tuller du eller? Er det noe han lærer seg er det jo det. Andre sine ting er vi ekstra forsiktig med og vi setter det der vi fant det etterpå, evt gir det til eieren hvis han vi ha det. Er jo heller ikke sånn at vi lar han gå inn i hagene til fremmede for å leke med tingene som står der. Synes også det er flott at han lærer å dele med andre og ikke friker ut om noen andre barn rører noe som er hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå