Gå til innhold

Foreldrepermisjon / pappas uker - noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med mitt første barn og leser på NAVs sider at man kan ta 47 uker med 100 % lønn eller 57 uker med 80 % lønn. 12 er forbeholdt far.

Betyr det at de 12 "pappaukene" tas av de 47 eller 57 ukene? Dvs at hvis jeg ønsker 100 % lønn, og går for 47 uker, får jeg i praksis 35 uker, hvis mannen bruker sine 12?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stemmer det :)

det dere eventuelt kan gjøre for å forlenge permisjonen er å søke pause fra permisjonen i ferier

Skrevet

Det stemmer... vi har valgt 47 uker og jeg tar 35 av de ukene så skal jeg bruke noen ferie uker så for at far ikke skal miste sine uker mens jeg bruker ferie ukene mine må vi søke om utsettelse i så og så mange uker før mine 35 uker går ut.det var det jeg fikk beskjed av NAV om:)

Skrevet

hva hvis far ikke vi bruke fult 12 uker? er det lov å gi disse til mor da? foreksempel. min mann har ikke ro i kroppen til og ikke jobbe. men vil gjerne ha noen uker me den nye. han tenker rundt 4 uker. kan vi dele di opp så jeg får di siste 8 ukene hans?

Skrevet

Takk for svar. Til Sofie8888 - såvidt jeg vet mister dere de 12 ukene hvis far ikke vil ha dem. De er forbeholdt han.

Skrevet

De 12 ukene er bare til far og de mister dere dersom ikke han vil ha de :)

Skrevet

ok, da får han bare holde ut og ikke jobbe i 12 uker. kan heldighvis dele di opp da:)

Skrevet

Syntes det er helt latterlig at man ikke kan fordele de 47 eller 57 på egenhånd.. Og 35 på mor som er det meste utenom ferie syntes jeg er altfor lite..for oss passer det veldig dårlig at far må ta de 12 ukene og at jeg ikke kan ta de for han..da må det altså feile han noe om jeg skal få hans uker.. Helt på tryne..trodde også først at de 47 ukene var til meg og han fikk 12 uker etter det noe som hørtes mere normalt ut, men der tok jeg feil gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...