Gå til innhold

Hvor mye leker har barna dine?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 2,5 og har altfor mye. Familiene på begge sider har tatt helt av. Driver å rullerer på lekene da, sånn at det ikke blir for mye.

Skrevet

Gutten min er 2 år i desember, og han har ikke mye leker. Jeg ser ikke poenget med å ha et hav av leker. Han har en kasse med biler som han forguder og leker mye med. Så har han en drage som er god kompis. Andre leker han har blitt introdusert til, bryr han seg heller lite om. Så vi ser ikke poenget med å kjøpe masse heller :)

Skrevet

Barna mine er 2 og 5 og de har altfor mye leker. Leker ikke med halvparten engang, så jeg har gitt bort en del og solgt noen. Men er fremdeles mye igjen:s

Skrevet

Mine barn på 1,5 år og 6,5 år har ALTFOR mye og leker ikke med halvparten engang! Har planer om å ta meg en gjennomgang av alt og gi bort endel. Helt unødvendig å ha så masse liggende som ikke blir brukt, da kan heller andre barn få gleden av dem. Heldigvis er eldstemann helt enig, og (foreløpig) gleder han seg til å gi bort endel.

Skrevet

min er 11 månender å har to store kasser med leker.

Har funnet ut at det er alfor mye,han leker ikke med halvparten engang!

Her har vi enda ikke fått noen leker i gave .

Skrevet

Junior er 1,5 år og har en stor kasse med leker, samt en lekebil og en legokasse. Alt for mye etter min mening, men vi har arvet to store bager med leker og fått stort sett resten i gaver. Blir nok til at en del pakkes vekk snart og spares til nestemann, stua flyter over hver kveld.

Skrevet

Mine jenter på 41/2 og 6 år har dette på rommet sitt:

Kjøkken med koppestell og kjeler

Prinsessekjoler og annen utkledning m tiaraer og stæsj

Babydokker m nok klær

Dukkevogner

Barbier med nok klær

Belleville lego

Playmo

En skuff poly pocket

Kassaapparat

My little ponnyer(kanskje 10)

Tegnesaker

Bøker

Vaskeutstyr( bøtte, kost osv)

Stellebord til babydukke

Skrevet

Min lille har altfor mye leker, men hun leker veldig fint og hun leker med alle lekene. De lekene hun ikke leker med er fordi hun ikke får tak i de. Mye av det vi har er arvegods og gaver. Hun får lite leker utenom festdagene. Vi har likevel gitt bort masse i det siste og har tatt vare på akkurat det samme som anonym over her, faktisk (helt rart å se en identisk liste Hehe).

Skrevet

Jeg aner ikke, men MYE. Vi har 4 barn i alderen 3-10 år (3 gutter og 1 jente), og alle har fått en god del leker hver bursdag og jul. Jeg har kastet og gitt bort en del etterhvert som ting blir ødelagt eller minste vokser fra det, men jeg synes likevel vi har en horribel mengde med leker. Mest biler, lego og transformers, men også en del togbaner, dukker og mye annet dilldall. Spesielt lego har vi enorme mengder av. Dere vet det svære kassene man kan ha under sengen? Vi har vel 4-5 som er stappfulle av lego, og 3-4 permer fulle av bruksanvisninger. Men dette er jo forsåvidt en fin leke da, gøy å bygge, de må tenke, være kreative, følge byggeinstruksjoner, øve opp finmotorikk osv. Og så er det veldig sosialt når vi setter oss ned alle sammen med det.

Skrevet

Like mye som en gjennomsnittlig barnehage! Og det er min feil.. (og litt nettbutikkene sin feil)

Skrevet

Hva skal man si! Gutten min på 3, har endel leker (2 lekekasser +), hadde dt vært opp til oss, hadde han ikke hatt noen leker, mn hver bursdag og jul får han jo masse leker. kan ikke nekte folk å kjøpe til han:) Men kommer det nye leker inn, skal noe av det gamle ut! Han leker jo aldri med det nesten.

Skrevet

Min er 2 år og 3 mnd. Han har følgende:

- to kasser duplo (altfor mye!)

- ei skuff med biler

- puslespill og masse bøker

- togbane

- 15 elias mini båter

- noen fly

- litt kosedyr

- ei skuff med lekedyr

- litt fischer price leker, men mesteparten er pakket vekk

- fingerdukker, fargeblyanter, såpebobler, ansiktsmaling, elefantkostyme, noen baller og masse badeleker

Jeg har tatt litt av med lekene, ser den. Men likevel har han brukt ALT jeg har kjøpt. Han leker i timesvis på rommet sitt. En dag er det biler, en annen dag tog osv. Så alt i alt synes jeg det har vært verdt det. Lærer han å ta vare på lekene, rydde dem på plass osv. Pakker bort etterhvert og satser på noen kategorier fremme om gangen. Nevøen min på 5 år var på besøk og poengterte at ungen min hadde ALTFOR mye leker.. Hehe.. :/

Skrevet

..Må legge til at jeg tror organsiering er nøkkelen til hvordan ungene bruker lekene. Vi har en sånn skuffeseksjon fra Ikea som er genial. Ei skuffe til biler, ei til tog osv. Hjelper han å sortere ofte slik at rommet alltid er innbydende og ryddig. Og ja, så langt har det fungert bra. Han er hverken bortskjemt, utakknemlig eller uforsiktig med tingene sine. Er litt dobbeltmoralsk; har sagt til besteforeldre at jeg ikke vil at han skal få ting i tide og utide, men lære at det er gaver på bursdag og til jul. Likevel har jeg selv stukket innom lekebutikken både titt og ofte..... *Må slutte med det*

Skrevet

Har en toåring og han har alt for mye. Er vi selv som har kjøpt inn og nå har vi gitt oss selv innkjøpsstopp. Er jo så koselig å kjøpe ting vi vet han liker og vi selv husker vi satte pris på som små, men innså plutselig at det hadde gått for langt. Vil at gutten skal lære seg å sette pris på det han får og få lov til å ønske seg noe.

Skrevet

2-åringen var første barnebarn på begge sider av familien, så han har ekstremt mye! 2 kasser i stuen + en bokhylle og lekebil. I tillegg har han masse på rommet sitt, prøver å rullere litt.

Skrevet

Huff, alt for mye. Har tre barn fra 16 mnd til 8,5 år og jeg skammer meg over hvor mye leker de har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...