Gå til innhold

Sitter dere mye ved dataen når barna er våkne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere flinke til å ta opp dataen/tlf først når barna har lagt seg? Er det noen regler på slikt hos dere? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstemor står opp 06.00, eldstemann legger seg 22.00. Hvis min data/tlf tid skulle vært kun mellom 22-06 hadde jeg blitt frustrert ;-)

Holder oss til sunn fornuft :-)

Skrevet

Jeg har telefonen liggende på sofaryggen, og titter inn på dib kanskje 10 til 50 ganger om dagen. I dag blir jeg her mye, fordi det stormer og regner ute, og fordi jeg har en dårlig ryggdag. I tillegg samler jeg krefter til viktige ting vi skal gjøre de neste par dagene. Jeg har behov for å hvile ryggen mellom hvert skippertak, og liker å koble av med forumet samtidig. Gutten min er flink til å kjøre togbane og bygge klosser og lego alene, og ofte vil han ikke ha hjelp. Da titter jeg inn hit, heller enn å for eksempel se på tv. Ingen leker vel med barnet sitt hele tiden? Her er det mange små økter, og hva jeg driver med mellom dem, bryr ungen seg ikke om. Jeg følger jo med på han også, og snakker med han, så han lider ingen nød. Nå skal vi forresten straks sette en rundstykke deig. Det må til på en stormdag. ;)

Skrevet
Jeg har telefonen liggende på sofaryggen, og titter inn på dib kanskje 10 til 50 ganger om dagen. I dag blir jeg her mye, fordi det stormer og regner ute, og fordi jeg har en dårlig ryggdag. I tillegg samler jeg krefter til viktige ting vi skal gjøre de neste par dagene. Jeg har behov for å hvile ryggen mellom hvert skippertak, og liker å koble av med forumet samtidig. Gutten min er flink til å kjøre togbane og bygge klosser og lego alene, og ofte vil han ikke ha hjelp. Da titter jeg inn hit, heller enn å for eksempel se på tv. Ingen leker vel med barnet sitt hele tiden? Her er det mange små økter, og hva jeg driver med mellom dem, bryr ungen seg ikke om. Jeg følger jo med på han også, og snakker med han, så han lider ingen nød. Nå skal vi forresten straks sette en rundstykke deig. Det må til på en stormdag. ;)

Omtrent likt som her. :) Bortsett fra det med ryggen og rundstykkene.

Skrevet

Jeg sitter her gjerne en liten stund mens barna ser på tv om morningen (sånn som nå). Om kort tid skal vi kle på oss og gå en tur i skogen før vi skal på loppemarked og senere spise middag hos besteforeldre.

Sitter her gjerne også litt om kvelden når de ser på barnetv og så etter at de har lagt seg.

PC og telefon tar ikke lenger like stor plass som før og står ikke i egne rom. Selv om jeg sitter med pc foran meg er jeg i sammerom og i umiddelbar nærhet til mine barn.

Dessuten har jeg evnen til å gjøre flere ting på en gang :)

Skrevet

Jeg er alenemamma så har barnet 24 timer i døgnet,så hadde jeg blitt sprø om, jeg kun skulle gjøre egne ting etter han er langt seg.

Så ja jeg sitter litt på pc mens han er våken.

Men gir jo han oppmerksomhet samtidig og.

Han er også blitt flinkere til å leke alene en stund nå,så det er jo veldig greit :)

Han er snart 1 år.

Skrevet

Jeg er alenemamma så har barnet 24 timer i døgnet,så hadde jeg blitt sprø om, jeg kun skulle gjøre egne ting etter han er langt seg.

Så ja jeg sitter litt på pc mens han er våken.

Men gir jo han oppmerksomhet samtidig og.

Han er også blitt flinkere til å leke alene en stund nå,så det er jo veldig greit :)

Han er snart 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...