Gå til innhold

Gjorde dere noe søtt/morsomt som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bla a en kasettspiller med opptaksfunksjon som ble flittig brukt:

-Jeg lagde radioprogrammer, sang og lagde vitsekasetter.

-Jeg pleide også å ta opp de sangene på radioen som jeg likte best akkurat da, og da fylte jeg gjerne opp kasetten med den samme sangen etter hverandre så jeg slapp å spole.

- Det hendte jeg satte den utenfor døra til brødrene mine sitt rom når de hadde besøk for å ta opp samtalene deres. Var litt high tech spionasje.

Vi hadde også en pc som man kunne spille inn på, og den hadde mange rare funksjoner, bla a å spille av lydklippet baklengs. Jeg moret meg i timesvis med å lese inn Donald-vitser baklengs, for så å spille det av baklengs slik at det ble forlengs. Husker godt hvor rart det hørtes ut ;)

Skulle virkelig funnet igjen de kasettene nå altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, det gjorde jeg også! :D Vet ikke helt om jeg tør å høre på de kassettene. De ligger godt forvart i en eske på loftet hos mamma og pappa ;)

Skrevet
Hihi, det gjorde jeg også! :D Vet ikke helt om jeg tør å høre på de kassettene. De ligger godt forvart i en eske på loftet hos mamma og pappa ;)

Aah, heldiggris! Hadde foreldre som brydde seg med å ta vare på sånt du da ;) Hehe.. Mine er nok borte for alltid. Rart med det, men jeg tror jeg finner ketchup som gikk ut på dato i 1992 i skapet til mora mi, men lite med minner fra barndommen gitt...

Skrevet
Aah, heldiggris! Hadde foreldre som brydde seg med å ta vare på sånt du da ;) Hehe.. Mine er nok borte for alltid. Rart med det, men jeg tror jeg finner ketchup som gikk ut på dato i 1992 i skapet til mora mi, men lite med minner fra barndommen gitt...

Ah :/

Nei, dette er minner jeg pakka ned før jeg flytta :) Lagrer det hos dem frem til vi får kjøpt noe eget med større plass enn vi har nå :)

Skrevet

Det med å lese inn ting baklengs for så å spille det av riktig vei syns jeg faktisk fremdeles er morsomt... *Rødme*

Da jeg var lita var jeg mest opptatt av å banne og steike for å imponere storebror ;) En god slager var å åpne døra da han hadde besøk, rope noe vulgært, for så å slenge igjen døren.

Mamma var nok veldig stolt ;)

Skrevet

Kledde meg ut som t-skje kjerringa med skaut og det hele. Gikk rundt til familiemedlemmer og fortalte norske folkeeventyr. Besteforeldrene mine skjønte ikke bæret men de synes jeg var skikkelig søt. Har mange bilder av meg selv på veggen hjemme i denne bekledningen.

Pleide også å spille skuespill for familien, bukkene bruse blant annet. Haha, nei må virkelig fnise når jeg tenker på de forunderlige ansiktene til mine foreldre. "feite dyr over en bru, hvor det bor troll?" "hva er det trollet?" Jeg var såå entusiastisk og fortalte masse eventyr med stor iver.

Skrevet
Det med å lese inn ting baklengs for så å spille det av riktig vei syns jeg faktisk fremdeles er morsomt... *Rødme* Da jeg var lita var jeg mest opptatt av å banne og steike for å imponere storebror ;) En god slager var å åpne døra da han hadde besøk, rope noe vulgært, for så å slenge igjen døren. Mamma var nok veldig stolt ;)

Jeg pleide også å banne og være vulgær, men det var mest for å imponere venninnene mine. En gang hadde jeg med meg ei venninne hjem etter skolen, og vi satt på et rom og tulleringte da broren min kom hjem. Han stakk hodet inn døra for å si hei, og da sa jeg "Hallo ballesleiker!". Han ble faktisk så forskrekka at han sladra på meg, enda vi aldri sladra på hverandre! Hahah

Skrevet
Ah :/ Nei, dette er minner jeg pakka ned før jeg flytta :) Lagrer det hos dem frem til vi får kjøpt noe eget med større plass enn vi har nå :)

Flinkere enn meg du da! :) Morsomt å ha da. Selv om jeg ikke vet helt om jeg hadde turt å høre på dem. Skulle i hvert fall vært sikker på at ingen andre fikk høre dem! Hihi

Skrevet

Jeg og venninene mine lagde danseshow som vi tvang foreldrene våres å se på fredagskveldene. Gjerne 2-3 ganger på rad.

Jeg var veldig god til å holde på hemmligheter som liten,så da mamma åpnet opp gaven jeg hadde lagd hos dagmammaen på julaften og sa ååå,så fin den var,visket jeg: sshhh,det er en hemmlighet.. :)

Skrevet
Jeg og venninene mine lagde danseshow som vi tvang foreldrene våres å se på fredagskveldene. Gjerne 2-3 ganger på rad. Jeg var veldig god til å holde på hemmligheter som liten,så da mamma åpnet opp gaven jeg hadde lagd hos dagmammaen på julaften og sa ååå,så fin den var,visket jeg: sshhh,det er en hemmlighet.. :)

Hihi, den med hemmeligheten var søt!

Kom på at jeg og noen jenter også pleide å lage danseshow og viste fram til foreldrene. En periode var jeg og ei venninne helt besatt av trylling, og vi hadde flere sånne tryllesett. Da ble det trylleshow for alle penga!

Skrevet

Elsket å sitte på pappa sitt fang, og pleide å nappe hår fra armen hans. Ikke spør hvorfor. Det var sikkert reaksjonen hans :P

Pleide å gjemme meg i kjøkkenskapene og skremme livet av den som åpnet.

Skrevet

Hahaha, nå tør jeg ikke åpne kjøkkenskapet lenger! O..o

Skrevet

Nå spammer jeg min egen tråd, men jeg kommer på så mye bra når jeg tenker litt etter :P

Jeg hadde en utrolig god imitasjon på Gro Harlem Brundtland som jeg pleide å underholde voksne med ;)

Skrevet

Pleide å plukke blomster til mamma i barnehagen. De kalte meg blomsterpiken :)

Skrevet
Pleide å plukke blomster til mamma i barnehagen. De kalte meg blomsterpiken :)

Så søtt! :)

Skrevet

Jeg var ofte på rømmen, pakket bagen og stakk til skogs eller bare ut på altanen. Kom tilbake sånn ca etter 5 min ;)

Gjemte meg ofte i skap

Spiste muttere fra krakkene :/

Lekte reisebyrå

Lagte eget radioprogram og tok opp på kassett

Rant ned alle trappene på en bordklaff

Gikk ut i kjellertrappen og samlet biller og laget Billefarm i pappesker.

Lagte egne parfymer

Skrevet

Jeg bæsjet i alle krokene på hytta.

Jeg sto på kjøkkenbenken og sang under hver søndagsfrokost - sikkert veldig underholdende og interessant for resten av familien.

Jeg gjemte meg i et stort skap på kjøkken og "skremte" mamma.

Jeg rømte når jeg var sur og fornærmet - da pakket jeg tannkost, masse sokker og truser i en liten rød pappkoffert og rømte helt ned til postkassene - ca 50 meter.

Skrevet

vi var mange jevngamle i gata der vi bodde men 4 av oss bygde alltid kiosk på lekeplassen. (Vet ikke hvor mange ganger vi rev ned å bygde ny) Så gikk vi på den nærmeste butikken og handle popkorn, bugg og noen sjokoladeting..poppet popkorn, blandet saft og solgte dette i kiosken til alle de andre ungene med overskudd så vi kunne kjøpe mer.

Grundere i tidlig alder :) hehe

Skrevet

Jeg og noen venner laget "Klubb" på loftet til mine besteforeldres fjøs - fant fram gamle møbler, brakte duker, kopper og fat, mat, skrev krimhistorier og koste oss skikkelig sammen. Tider!

Lekte "politi og røver" med alle nabobarna og søsknene mine i min bestefars Minksjå (jadajada, han drev med minkoppdrett i sin tid). Røverne ble stengt inne om de ble fanget - men siden sjåen stod på sandbunn var det mulig å grave seg ut - vanvittig gøy! Savner den tiden.

Ellers har min mor funnet en rekke med egg/mel/sukker/kakao/melk/vaniljesukker/bakepulver blandinger under sengen min ;)

Kalte strømpebuksa for søntiboffa og skulle ofte "lala a fofaen" (sove på sofaen).

Skrevet (endret)

Da jeg fikk nye ski som 4 åring fant jeg en tidlig morgen ut at disse måtte prøves! Foreldrene mine sov fremdeles og det var iskalt ute - men jeg viste råd.

Når foreldrene mine sto opp fant de stuegulvet fullt av mel. 10 kg hvetemel ga god glid ;)

Jeg brukte dessuten å suge av svovelen på fyrstikkene :o

Endret av baby-buddha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...