Gå til innhold

Rier??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at alle sier at når riene kommer så VET man at det er rier og ikke kynnere, men jeg vet nå ikke helt... Har vært plaget med sterke og tildels smertefulle kynnere lenge nå, så jeg føler meg usikker på om jeg nå kjenner forskjell på rier og kynnere.

Jeg er 40+6 idag, og har ikveld kjent på det jeg tror er rier og ikke kynnere. Jeg får menssmerter rett før magen blir hard, og så kjenner jeg det i en liten stund etter at magen ikke er hard lenger. Har tatt tiden mellom hver gang, og de kommer med ca 45 minutters mellomrom. Men er dette "for lang tid" mellom hver rie/kynner til at det er regelmessige rier?? Leste nettopp at de kommer med ca 10-15 minutters mellomrom, så da er det vel kanskje ikke rier likevel da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riene kommer jo først uregelmessig/med langt mellomrom, før de kommer tettere pg tettere:) så det kan godt være begynnelsen på fødsel det der! Rusle litt rundt og se om det tar seg opp, du:)

Skrevet

Ikke tro på de som sier "du vet det er rier når de kommer"! Jeg forsto ikke at det var rier jeg hadde, før fødselen var igang, de var ikke så kraftige, og varierte med 10-3 minutter mellom, ingen store smerter, heller et lettere ubehag.. Fattet ikke at det var rier, før pressriene slo til! Heldigvis var samboeren hjemme, og med god hjelp over telefonen, så ble storesøster født på badet vårt ;)

Med lillesøster, så startet det med 1 time mellom takene, 3 timer etter var det 45 minutter mellom takene, og først 9 timer etter, så var det 5 minutter mellom riene.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Da blir det spennende å se hva som skjer iøpet av natten... Er i alle fall passe klar for å få ut den lille nå ;)

HI

Skrevet

Høres ikke ut som ordentlige rier, men dette kan være starten!

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

åå så spennende!elsket den tiden hvor jeg kjente på hver minste ting:)

Min fødsel starten veldig spontant, skjønte ikke ejg hadde rier, men var slik du beskrev og plutselig så hadde jeg 6 cm, vannet gikk så 10 cm så baby =)

Jm ville ikke engang sjekke meg for hun sa "tro meg du merker om du føder, du er førstegangs ikke sant?" jommen sa jeg førstegangs dama fikk sjokk da jeg hadde 6 cm og vannet gikk..

Lykke til! Håper det skjer noe snart!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...