Gå til innhold

livredd... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff, er så redd jeg.. har sånn fødselsangst, og nå nermer det seg (2 uker til termin)

jeg har vært på samtale på føden, og snakket mye med jordmora mi om det ,men føler fortsatt at jeg stanger i veggen, jeg er så redd t jeg skjelver!

og tanket på at det kan skje når som helst nå får meg til å gråte...

hadde en helt grei fødsel sist gang, en såkalt drømmefødsel faktisk... men alikevel er jeg så utrolig redd denne gangen.... måtte bare få det ut.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, vet ikke selv hvordan det er å føle det slik, men sender mange gode tanker til deg og ønsker deg lykke til! Håper at fødselen går bra for deg :)

Skrevet
huff, er så redd jeg.. har sånn fødselsangst, og nå nermer det seg (2 uker til termin) jeg har vært på samtale på føden, og snakket mye med jordmora mi om det ,men føler fortsatt at jeg stanger i veggen, jeg er så redd t jeg skjelver! og tanket på at det kan skje når som helst nå får meg til å gråte... hadde en helt grei fødsel sist gang, en såkalt drømmefødsel faktisk... men alikevel er jeg så utrolig redd denne gangen.... måtte bare få det ut.. :/

Det gikk så bra sist, og det er ingenting som tilsier at det ikke skal gå bra denne gangen også:)

Mange som har hatt drømmefødsel både 2 og 3 ganger og forhåpentligvis er du en av de som snart skal oppleve drømmefødsel nr 2:)

Lykke til, dette går så fint skal du se:)

Skrevet

Tusen takk dere :) det går helt sikkert bra :)

men jeg gruer meg alikevel, det var jo et smertehelvette uten like, og i tillegg så vet jeg jo aldri når det starter... det er så skremmende og ikke ha kontroll på egen kropp :/

Gjest Heartbroken
Skrevet

Den eneste trøsten jeg kan gi deg er at når du gruer sånn på forhånd, så blir selve opplevelsen mye bedre enn du frykter - men det hjelper deg nok lite å høre nå, for angsten er utrasjonell og det nytter ikke å høre på "fornuft".

Sender deg alle gode ønsker - fødselen varer kun i timer, mens gleden over den nydelige babyen din har du for alltid :)

Lykke til!

Skrevet
Den eneste trøsten jeg kan gi deg er at når du gruer sånn på forhånd, så blir selve opplevelsen mye bedre enn du frykter - men det hjelper deg nok lite å høre nå, for angsten er utrasjonell og det nytter ikke å høre på "fornuft". Sender deg alle gode ønsker - fødselen varer kun i timer, mens gleden over den nydelige babyen din har du for alltid :) Lykke til!

Takk for det, det siste du sa der var veldig fint da <3

Skrevet

Har hatt 5 raske og enkle fødsler. 4 av de på under 2 timer...

Likevel har det jo vert vondt. De siste ukene før fødselen ha jeg kjent at det har kriblet skikkelig. Og når riene har startet har jeg virkelig måtte "svelge" angsten. Men, det har gått helt fint.

Lykke til! Tror du må snu tankene dine litt; "dette klarer jeg" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...