Gå til innhold

Endelig er 16 års kamp avsluttet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg brev om at jeg får innvilget ung ufør. :) Jeg sitter med veldig blanede følser. På en side er jeg utrolig lettet og at endelig har jeg bevis på at jeg ikke er lat og at jeg skulle hatt det for mange år siden. jJeg får det mye bedre psykisk og slipper å krangle meg til det jeg har krav på. Deilig å endelig bli trodd :) Og sinst men ikke minst slippe trusler og meldekort fra nav.

På en annen side er det også tung fordi det aldri har vært noe drøm å bli uføretrygdet og jeg vil så mye mer en jeg klarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer og beklager på en gang :-)

Skjønner at det må være deilig å ha det svart på hvitt.

(Litt sånn som når man endelig får en diagnose etter å ikke ha visst hva man har hatt, selvom den ikke er så positiv?)

Håper du finner ut av hva du klarer og får gjort det da :-)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Gratulerer!

Du får heller bruke evnene dine på andre ting :)

Skrevet

DIAGNOSE HAR DU DA hi?

OI, CAPSLOOCK...

Skrevet

Skjønner godt den ambivalente følelsen.. Man velger desverre ikke helsa si :( (uten at jeg kjenner til din historie)

Godt å få ting i orden da :)

Skrevet

CP ( er delvis lam i begge armene) og er døv på høyre øret.

Skrevet

Gratulerer og kondolerer.

Blir nok deilig å kunne senke skuldrene og fokusere på egen helse, men kan godt forstå følelsen av å ville gjøre mer. Som den over sier; Det er mye annet du kan bruke evnene dine til :)

Skrevet

Jeg puster lettet ut på dine vegne. Selv knakk de nei etter ti år, og jeg går nå uten inntekt på andre året. Utrolig godt å slippe å kjempe, selv om jeg har tapt økonomisk. Glad for å høre at du har fått ung ufør, du må jo bare innse at det er det riktige, selv om du helst ville kunnet jobbe. Det er en hard kamp, både den mot nav og den kampen det er å innse at man må leve med sine begrensninger og ikke blir bedre. Men nå kan du i alle fall senke skuldrene litt, og ha en stabil hverdag uten konstante krav om ditten og datten og uendelige legeerklæringer. :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gratulerer.. Samtidig, så tenker jeg "huff nei, stakar!"

Det måjo være en utrolig glede og lettelse å være ferdig med dette, samtidig som det må være hardt å vite at kroppen har sviktet slik.. Du (og alle andre som blir ufør) opplever tøffe tak, og er utrolig sterk(e)!

Skrevet
Jeg puster lettet ut på dine vegne. Selv knakk de nei etter ti år, og jeg går nå uten inntekt på andre året. Utrolig godt å slippe å kjempe, selv om jeg har tapt økonomisk. Glad for å høre at du har fått ung ufør, du må jo bare innse at det er det riktige, selv om du helst ville kunnet jobbe. Det er en hard kamp, både den mot nav og den kampen det er å innse at man må leve med sine begrensninger og ikke blir bedre. Men nå kan du i alle fall senke skuldrene litt, og ha en stabil hverdag uten konstante krav om ditten og datten og uendelige legeerklæringer. :)

Tusen takk alle sammen :)

Det har vært utrolig hardt å innse sine egne begrensninger og akseptere egen sykdom. Vet ikke om jeg har gjort det 100% enda :P Den kanpen har vært vel så tøff som kampen for ufør.

Skrevet
I dag fikk jeg brev om at jeg får innvilget ung ufør. :) Jeg sitter med veldig blanede følser. På en side er jeg utrolig lettet og at endelig har jeg bevis på at jeg ikke er lat og at jeg skulle hatt det for mange år siden. jJeg får det mye bedre psykisk og slipper å krangle meg til det jeg har krav på. Deilig å endelig bli trodd :) Og sinst men ikke minst slippe trusler og meldekort fra nav. På en annen side er det også tung fordi det aldri har vært noe drøm å bli uføretrygdet og jeg vil så mye mer en jeg klarer.

Gratulerer:-)

Jeg har selv vært i navsystemet ganske lenge og kjempet for uføretrygd og det er jammen litt av en kamp. Det holder liksom ikke at man er syk, man må i tillegg kjempe med nebb og klør, for noe man i utgangspuntet har rett på..tragisk at det skal være sånn..

Skrevet

Forstår de doble følelsene dine. På den ene siden er det garantert godt å få bli ferdig avklart med nav. Framover nå får du mer stabilitet og ro i livet og slipper styr med meldekort og innkallinger. På den annen side kan det føles som å få et stempel i panna. Men vit at du fremdeles kan gjøre mye nyttig for samfunnet, bare på andre arenaer enn arbeidslivet. Mange blir aktive i lag, foreninger eller politikk. Etter første året kan du også tjene opp til en G hvis du vil forsøke deg litt i jobb. Men disse tingene vet du helt sikkert ;)

Klem til deg

Skrevet

Jeg sitter i fau og su i bhgen til William :)

Skrevet

Så bra at det ordnet seg for deg :) jeg kjenner et par stk som må kjempe med nebb og klør i nav systemet.

"du må være frisk for å kunne være syk"

Skrevet

Gratulerer! :) Mannen min er ufør, så jeg har sett litt av hvor hard en sånn kamp kan være... Den lettelsen du føler nå er i allefall velfortjent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...