Gå til innhold

Onkler/tanter i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere/skal dere ha onkler og tanter i bryllupet deres? Vi hadde bestemt oss for å ikke ha dette, men det mottas med blannede følelser i familien. Hva er vanlig nå fortiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere inviterer de dere ønsker å ha.

Synes kun at man må ha litt sånn barnehageregler... ikke inviter alle tantene bortsett fra en osv, men hvis du har mer kontakt med to og du har 5 så må ikke alle inviteres og hvis ingen av dem inviteres er jo det helt greit.

Noen vil ha mye familie og andre vil ha flest venner.

Jeg har bare en tante, men hun er psykisk syk og alkoholiker så vi tenkte mye på om vi skulle invitere henne, men jeg er så glad i henne at når pappa sa at han tok ansvaret for at det skulle gå ok, så inviterte vi henne (det er jo en helt annen problemstilling da...).

Skrevet

Jeg kommer fra en liten familie og er vokst opp med et veldig nært forhold til mine to tanter og tre onkler (ene tanten er skilt og gift på nytt). Det var like selvfølgelig å invitere dem alle fem som å invitere mamma, pappa og søsken.

Mannen min inviterte kun de i familien han har god kontakt med, det var en tante og en onkel.

Skrevet

Synes dere skal invitere de dere har lyst til å ha der, og ikke alle andre. Det er tross alt deres dag! Vi skal gifte oss nå i høst, og har bestemt oss for kun å invitere vennene våre og søsken. Ikke foreldre, besteforeldre, tanter osv. Så det blir med andre ord ett "ungt bryllup". Noen synes kankje det er dårlig gjort, men sånn vil VI ha det på vår store dag.

Skrevet

Alle eller ingen, spør du meg. Her blir det alle. Samboer har bare en onkel, mens jeg har åtte tanter/onkler. Noen vil jeg absolutt ha der, så da blir det alle. Hadde jeg ikke hatt et nært forhold til noen og vi ønsket et lite bryllup, hadde jeg droppet hele gjengen.

Skrevet

Vi hadde familiebryllup på dagen - foreldre, søsken, forlovere, besteforeldre (som ble bare min mormor, som er eneste som lever) og min ene kusine (hun er mer som en søster enn kusine).

6 mnd senere hadde vi vennefest.

Inviter de dere vil! :) Hvorfor skal man be noen man ikke har kontakt med, bare fordi det er bryllup....??

Skrevet

Det er kun min far som har et problem med dette. Våre foreldre er skilte, og alle skulle betale en sum til vårt bryllup. I kveld fikk vi et ultimatum fra min far, vi skulle få 30000 av han dersom vi inviterte hans søsken. Han bryr seg ikke om vi inviterer resten av våre onkler/tanter. For vår del er det ikke et alternativ å bare invitere noen, og fant ut at det ville koste 20,25 tusen ekstra dersom vi skulle invitere alle. Vi har takket nei til tilbudet. Min far er den som har best inntekt av dem alle, 30000 er ingenting for han. Er veldig skuffet. Vi hadde et veldig anstrengt forhold i mange år, og det har endelig begynt å bli bedre. Så kommer han å skal bestemme hvem jeg skal ha i mitt bryllup, en av de viktigste dager i mitt liv. Vi ønsker å ha et bryllup med nærmeste familie og venner. Har nesten ingen kontakt med våre onkler/tanter

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...