Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #1 Skrevet 15. september 2012 Hei, Er det noen som vet noe om skatteklasse 2? Så vidt jeg forstår fra skatteetatens sider er det endrig av personfradraget som er hovedmomentet her. I skatteklasse 1 er personfradraget kr 45 300,- I skatteklasse 2 er personfradraget kr 90 700,- Differansen mellom disse er kr 45 400,- Dersom man deler dette på 12 mnd blir det omtrent kr 3 700,- Betyr dette at ved å gå fra skatteklasse 1 til skatteklasse 2 vil man normalt ha kr 3 700,- mer utbetalt?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #2 Skrevet 15. september 2012 Nei, det betyr det ikke for du må se på bruttelønna og skatteprosenten i tillegg. Jeg har ca. 1500,- mer utbetalt i måneden etter at jeg fikk skatteklasse 2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #3 Skrevet 15. september 2012 Godt mulig det ja. Jeg gikk fra mye skatt til 0 i skatt ved å skifte til skatteklasse 2.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Takk for svar. Finnes det noen linker for å beregne skatt i skatteklasse 2? HI
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #5 Skrevet 15. september 2012 Nei, det er ikke helt sånn. jeg er i skatteklasse 2, og får i år tabelltrekk på ca 1500 pr måned. Men det betyr ikke at dette er skatten jeg skal betale. Jeg vet jeg får igjen mesteparten til neste år likevel Det fradraget du snakker om, kommer når du leverer ligningen din så rett som du klarer Og da er det snakk om andre klasser enn klasse 1 eller 2. Der er noe annet som kan føre til at du ikke skal betale skatt i skatteklasse 2, som er utenom din inntekt. Lav inntekt, og uten skatteevne, eller noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå