Gå til innhold

Når sluttet dere å gi flaske/mm til kvelds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 8 mnd nå. Ho får fortsatt flaske på rommet før ho legger seg for kvelden.

Ho får ikke noe flaske med nan på dagtid, kun om kvelden og om ho våkner på natten.

Når sluttet dere med å gi den flasken/mm på før det er natta på dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To barn som begge sluttet med mme/mm ved 8-9 mnd. Nr 1 nektet bare, ville ikke ha flaske på kvelden. Nr 2 ammet jeg og sluttet å amme ved den alderen, så det var min avgjørelse.

Skrevet

TRor vi gikk over til H-melk ved 1 års alder. Han ble ammet til han var 15 mnd.

Skrevet

Jenta mi er 14 mnd og hun får fortsatt flaske hver kveld. Noen ganger kun kumelk, men som oftest kumelk med litt god natt havregrøt 6 mnd oppi eller nan3.

Gir velling fordi kveldsmåltidet ofte kommer så tett etter middag og det rett og slett passer godt å slå to fluer i en smekk.

Synes også hun drikker så lite av kopp og tutekopp i løpet av dagen at jeg fortsatt ønsker å holde på flaska litt til. Da vet jeg at hun får i seg væske ihvertfall, dessuten elsker hun flaska si... :)

Skrevet

Min er 19 mnd og får fremdeles 1 flaske med melk når han legger seg til å sove i barnehagen/hjemme. og så får han en flaske i sofaen før tannpuss på kveldene. Han har aldri brukt tutt, for han bruker flaska som det. Vil ikke ta fra han flasken flr han hvertfall før han er 2 år.

Skrevet

Jeg ammet min til hun var 2 år (morgen og kveld fra cirka 1 år). Hun fikk mm før hun la seg til vi sluttet ved 2 år, men fra cirka 10 mnd alder hvor hun hadde fått noen tenner tok vi det før tannpuss. Det ble noen unntak i blant, ved sykdom, urolige netter osv hvor hun fikk litt på natta likevel. Men sånn i hovedsak var det før tannpuss fra cirka 10 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...