Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #1 Skrevet 15. september 2012 Jeg har en gutt som snart er 14 mnd gammel, og for meg så er han jo fortsatt en bitteliten baby. Men, mye har skjedd på kort tid og etter han begynte å gå, ved 12 mnd, så ser det ut til at han har blitt usikker/redd på senga si. Han er urolig i senga, og skriker på en måte så han virker redd. Jeg sitter inne hos han når han skriker så sårt, og han sovner til slutt. Men jeg synes det er vondt når han virker redd. Jeg vet jo ikke om det kan komme av senga, eller om det er noe annet. Men det kan kanskje virke som han føler seg innesperret der. Han prøver ikke å klatre ut eller noe sånt enda, og når han først sover så sover han som en propell. sover i hodeenden og på tvers stortsett hele tiden. Når han våkner så er det samme type skriking. Vi har en type sprinkelseng som gjør at vi kan ta av den ene veggen og sette på en sengehest. Men som sagt, jeg synes dette virker tidlig! også tenker jeg jo veldig på at han er propell når han sover og at han hele tiden vil gå ut fordi han har muligheten. når er det egentlig vanlig å bytte seng?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #2 Skrevet 15. september 2012 Vi byttet ikke før ungen var for lang til sprinkelsenga (hadde avtagbar side). Da 3,5 år. Da gikk vi rett over til "voksenseng".
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. september 2012 #3 Skrevet 15. september 2012 Jeg tok av den ene veggen og snekret sengehest da hun klatret over sprinklene og datt i gulvet. Hun var litt over 2 år.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Er ungen passe trøtt når han legges da? Hvordan sover han på dagen? Vi har en gutt som alltid har romstert veldig mye i senga når han sover, så han lå i sprinkelseng til han ble nesten 3.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #5 Skrevet 15. september 2012 Er ungen passe trøtt når han legges da? Hvordan sover han på dagen? Vi har en gutt som alltid har romstert veldig mye i senga når han sover, så han lå i sprinkelseng til han ble nesten 3. Han er passe trøtt når han legges ja. Gnir i øynene og henter selv kos og smokk når han er trøtt. Da er det leggetid. Han er fint innkjørt i rutiner og skjønner når det er kveld, for han legges nesten helt fast 19.00 hver dag. Han sover en dupp på dagen, fra 12.00-14.00 ca. Noen ganger litt mindre. Denne sover han i vogna ute. Har nesten alltid sovet ute på dagtid. Jeg trodde først det dreide seg om tenner, men nå har det kommet frem to stykker, og det har ikke roet seg fordet. Som sagt, han virker nesten litt redd. Men det kan jo være at jeg misforstår fullstendig og at han egentlig bare vil leke og være oppe:/ HI
TPK Skrevet 15. september 2012 #6 Skrevet 15. september 2012 Min gutt blir straks 2,5, og vi har ikke tenkt å bytte seng på en stund enda.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 Min fikk "storseng" da hun var 2 år og 2 mnd gammel. Gikk veldig fint, hun kom inn til oss når hun våknet og det var herlig :-)
Sannellerslik? Skrevet 15. september 2012 #8 Skrevet 15. september 2012 mi har nettopp begynt med stor seng, hun blir 2 om 2mnd.. går supert!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #9 Skrevet 15. september 2012 Eldste fikk ny seng når han var 3. Minste fikk for noen måneder siden, ca 2,5 år.
Gjest yrild Skrevet 15. september 2012 #10 Skrevet 15. september 2012 Vi tok av den ene siden av sprinkelsenga da lilelmann var 14 mnd og satte på en sengehest. Det har funket kjempebra for oss :-)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #11 Skrevet 15. september 2012 hadde han nærmet seg 2 år, så hadde jeg ikke hatt mine tvil, men 14 mnd, jeg synes liksom det virker så unormalt tidlig. Han dulter også forresten borti veggene i senga flere ganger om natta og våkner av det. Så kanskje han vil ha mer plass til å boltre seg på. Nei jeg vet ikke jeg! synes han kan være liten baby litt til:P Men det var veldig godt å se at det var en som tok vekk den ene siden så tidlig Yrild. Vi kan jo kanskje prøve, og går det ikke, så kan jo veggen settes på igjen:/ HI
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. september 2012 #12 Skrevet 15. september 2012 Vi byttet da snuppis var 2 år og syntes det var passe alder. 14 mnd hørtes litt ungt ut synes jeg, men hvis han har en ordentlig sengehest så han ikke ramler ut så går det sikkert bra.
Gjøkeredet③ Skrevet 15. september 2012 #13 Skrevet 15. september 2012 Førstemann var 2,5 år da han fikk juniorseng. Lillebror er 2,5 neste måned og føler ikke han er helt der enda.. Barn er forskjellige, men jeg syntes også at 14 mnd hørtes veldig tidlig ut
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #14 Skrevet 15. september 2012 Har en 2(er vel egentlig snart 3) åring som ikke lengre hadde lyst å legge seg, hun som aldri har protestert mot å sove ble plutselig sint når vi snakket om soving. Så vi tenkte, kanskje prøve juniorseng da. Se om det hjelper. Bada bing. Ikke mer hyling. Hun står opp selv om morgenen og henter meg eller kan legge seg i senga vår ei lita stund. Mye tryggere etter at den nye senga kom i hus. Jeg synes kanskje en stor seng til et lite barn er litt "for stort" at det kanskje kan bli litt skummelt. Men ha en god sengehest da så ikke han faller ut, og regn med å måtte følge han tilbake til senga et par ganger hver kveld ei stund.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #15 Skrevet 15. september 2012 Tusen takk for så mange fine svar:) også så jeg først nå at jeg hadde en fantastisk skrivefeil i overskriften. Flaks at skrivefeil politiet ikke har sett meg enda!! Jeg som flere av dere synes 14 mnd høres veldig tidlig ut, men ingen barn er vel like på noen som helst områder, så da kanskje min skiller seg litt ekstra ut på dette området. Hvis, dersom jeg bestemmer meg for å prøve nå, så kommer første steg å bli skru av den ene veggen på sprinkelsenga, sette på sengehest og legge en madrass ved siden av. Da faller han ikke hardt eller langt om han skal vandre, eller være propell og dette ut. Når han skjønner litt mer, så vil jeg nok gjøre litt stas på det å kjøpe ny seng ved han han skal være med, få sengetøy, ja litt ekstra. Jeg trodde jo at dette ikke skulle være et tema engang før til sommeren igjen, hvis ikke senere. Men takk igjen for svar:) HI
May the force be with you Skrevet 15. september 2012 #16 Skrevet 15. september 2012 Poden vår er 16 mnd. Pg vi har ingen planer om å skifte til stor seng før neste barn kommer (så den kan overta sprinkelsenga) ihvertfall:-) ...og det er ennå noen måneder til;) Men uansett, min lille rampegutt hadde en periode rundt 14-15 mnd. Alder der han virkelig hata senga si! Prøvde alt han kunne å komme seg ut, hylet det han var god for.. men vi bet sammen tenna og tok et par skjeer med tålmodighet, og vips (ja..etter noen dager) så ble senga godtatt igjen:-) Anbefaler det:-) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå