Gå til innhold

Eg holder på å DØ av angst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er hypokonder. Eller gal...hehe

Men i allefall, eg ble småsyk ca den 24 juli, hodepine, vond hals, muskelsmerter (som i influensa) slapp...ikke feber.. ble bedre etter 3-4 dager, men så begynte eg å hoste. Først tørrhoste, så gikk det over til slim, for det meste blankt. Hoster til tider veldig sterkt, hosten har variert litt i styrke og hyppighet, men har ikke vært bra mer enn en dag eller to, så på an igjen, og eg hoster ENDA. :(

Tenker selvfølgelig på lungekreft, og eg klarer ikke få tankene vekk fra annet. Planlegger min egen begravelse omtrent, tenker på ka eg skal skrive i brev til ungene, hva jeg skal lage til dem, hva jeg må ordne før jeg dør, osv... jeg blir GAAAAL!!! Får ikke tankene bort.

Vært hos legen to ganger. Første legen tok en haug med blodprøver og urinprøve, ingenting gale. Sa det var virus. Andre legen sendte meg til røntgen når jeg fortalte om angsten min, + at hun i tillegg misstenkte mycoplasma lungebetennelse, og jeg fikk antibiotika. Vel, den hjalp ikke, for hoster enda, så da var det vel ikke mycoplasma.

Tok røntgen i går, og får panikk når jeg tenker på at legen sier de har funnet noe.. :(

Barna mine sin far er en tulling som nekter å se dem, så jeg eeeeer så redd for å dø fra barna mine. Helt panikk for det. mange som har det vet jeg, det kan være ganske så vanlig, men HVEM skal passe dem når jeg dør når de ikke en gang har en far?

har aldri røykt fast, men festrøyker har jeg vært. :( Dumme meg.

Jeg sover urolig, tenker på at jeg skal dø snart hele tiden. :(

aaargh, tror jeg må til legen å få noe angstmedisin om ikke annet. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal høre på den legen som sa det var virus. Det influensaviruset som har gått i sensommer/høst sitter lenge i, og har vært ekstra slemt. Det sendte mannen min på sykehus med lungekollaps, men han har astma og er derfor mer utsatt. Ta en tur til legen og snakk om frykten din. Du får neppe angstmedisin, men han gir deg sikkert gode forklaringer og litt fred i sjelen, i tillegg til å kunne undersøke deg.

Skrevet

Jeg vet godt hva angst er, og da særlig dødsangst, da jeg faktisk er alvorlig syk og har en viss risiko for å dø av dette.

Det eneste som har vært effektivt for å bearbeide dette, har vært å få psykologtimer og hypnose.

Anbefaler deg virkelig å oppsøke profesjonell hjelp.

Mest sannsynligvis , så er det ikke dødelig det de har funnet på røngtgenbildene dine. Da hadde du nok blitt innlagt umiddelbart.

Men sånn for fremtiden, hvis du skulle bli plaget av dødsangst pga barna, , hvorfor ikke skrive et barnetestamente, der du "testamenterer"barna til f.eks dine foreldre, hvis du mener de er skikket til å ta seg av barna?

Det har jeg gjort og det ga meg en slags ro, for da har jeg på en måte ordnet den biten i tilfelle jeg skulle stryke med.

Jeg har heller ikke noe bf som kan ta seg av de hvis uhellet skulle være ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...