Gå til innhold

Blir barnet mitt feit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har jeg og min samboer flyttet inn til svigermor og svigerfar til vi får oss en leilighet. Har bodd her i rundt 2 uker men nå begynner jeg å slite litt. Er i uke 27 og har lagt på meg rundt 4-5 kg siden svangerskapet begynte. Jeg spiser sunn frukost, sunn middag (masse fisk, kjøtt og grønnsaker) hver dag, men 2 dager i uken skeier jeg ut å spiser en krokanrull eller tar å lager meg noen boller til kvelden kommer. Jeg fikk da beskjed av svigermor i går at ungen min kommer til å bli smellfeit og at det var synd i hun/han. Jeg tok da omtrent til tårene og ikke helt visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Hun er veldig aktiv og trener veldig mye, noe jeg ikke kan gjøre så mye av pga bekkenløsning og ryggproblemer. Jeg syns jeg ikke veier så alt for mye (57kg før sv.skap).

Jeg vil da gjerne vite hvor mye usunt dere spiser i sv.skapet, og om det er falig for meg å skeie ut 1-2 dager i uken....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke hvorfor hun sa at ungen kom til å bli feit? Fordi du spiser krokanrull, eller hva utløste det?

Skrevet

Ehhh for en korttenkt å uvitende dame:( Jeg er i uke 18 å har lagt på meg 7 kg, sist la jeg på meg over 30 kg og ungen va helt vanlig, 3700 g. Du har ikke lagt på deg mer enn normal og spise sunt, sjei ut et par ganger i uken uten dårlig samvittighet :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg levde på junkfood 1-4 ganger i mnd og spiste en stor daim plate ca hver dag når jeg gikk med guttungen vår, han veide 3460 gram og var 53 lang når han kom til. Hadde umåtlig apetitt første året sitt, og var 13,3 kg og 86,5 cm lang på 17 mnd kontrollen sin.

Med lillesøster spiste jeg ca like usundt, hun var 3240 gram og 51lang når hun kom til, på 5 mnd kontroll var hun 67 lang og 7,7 kg.

Gutten starter å miste rundheten sin nå (snart 19mnd) kun en kulemage, men den minsker den også..

Med gutten gikk jeg opp 8 kg, raste ned 10 på 2uker etter fødselen, med lillesøster gikk jeg opp 18 og raste ned 10 av dem innen første 2 ukene etter fødselen igjen..

Skrevet
Skjønte ikke hvorfor hun sa at ungen kom til å bli feit? Fordi du spiser krokanrull, eller hva utløste det?

Ja, det ble utløst i går da jeg fant meg krokanrull som jeg har hatt i noen dager nå. Jeg spiste den mens jeg og kjæresten koste oss med film.

Skrevet

Øhh... jeg skeiet ut flere ganger HVER DAG gjennom hele svangerskapet. La på meg 20 kg, og ungen var 2800 gram.

Skrevet

Øhh... jeg skeiet ut flere ganger HVER DAG gjennom hele svangerskapet. La på meg 20 kg, og ungen var 2800 gram.

Samme med meg. Greide ikke holde meg unna søtsaker, spiste ganske mye gjennom hele svangerskapet. Ungen veide likevel bare 2500g.

Skrevet

Svigermoren din høres ikke helt god ut !! Hadde du sittet dagen lang med burgere, potetgull og brus hadde det heller ikke vært måten å si slikt på !! Nei!! Kos seg med krokanrullen din du, ta gjerne en til en og :)

Skrevet (endret)

Så lenge du er frisk til vanlig har det ingen ting å si. Om du har svangerskaps diabetes skal man være veldig påpasselig med hva man spiser.

Man er veldig sårbar i svangerskapet- kan svigemor bare kommet med en veldig dårlig spøk?

Endret av timiane
Skrevet

Det er viktig å spise sunt i svangerskapet,og det høres det ut som at du gjør. å spise en bolle og litt krokanrull av og til må vel være lov. Det gjør nok ikke noe. Sånn jeg forsto det så er det bare et par ganger i uka du skeier ut. Folk kan si mye rart, og man er ekstra sårbar i svangerskapet. Prøv å ikke bry deg om det. Du vet selv om du spiser sunt eller ikke.

Jeg har 2 barn, og selv så veide jeg 5 kg da jeg ble født. Er ikke overvektig, det er ikke moren min eller andre i familien heller. Men familien min er veldig lang. På grunn av at jeg var så stor ved fødsel, så måtte jeg være ekstra forsiktig med raske karbohydrater og sukker sa jordmor. I første svangerksap spiste jeg nesten ikke sukker. Barnet var 3,7 kg. I andre så spiste jeg litt mer sukker, men ikke veldig mye, og fikk en gutt på 4,3 kg. Men han var ikke tjukk, han var bare lang og hadde store hender, hode og føtter og så ut som han var 3 måneder da han ble født :)

jeg måtte med andre ord være ekstra forsiktig, mens andre greier seg med et vanlig sunt kosthold.

Skrevet

#10 igjen. Litt av poenget var at jeg kan jo bare forestille meg hvor store barna hadde blitt hvis jeg hadde spist godteri og junk hver dag.

Skrevet

Du har jo nesten ikke lagt på deg i det hele tatt!! så kos deg med sjokolade og hva du måtte ha lyst på. jeg la på meg 25 kg, gikk fra 52-77kg og lillegutt som til og med kom 3 dager på overtid veide bare 3070gram.. så ikke hør på henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...