Gå til innhold

Hvordan skal jeg reagere på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har ei søster og en bror. Dvs at den søsteren har to svigerinner. Ser nå at søsteren til mannen min postet dette på facebook siden til vår felles svigerinne:

"Du er verdens beste svigerinne. Stiller alltid opp, ingen ting er et problem. Smilende blid, med et stort hjerte. Glad i deg <3"

Og svigermor er den eneste som kommenterer av andre enn de to å skriver "Godt <3".

Svigerinnen som mottk dette svarer: "Det er koselig å høre. Glad i deg også <3"

Hallo??? Jeg er den eneste andre, å har vært i familien 8 år lengre enn den som mottok dette (hun har vært i familien i to år). Denne var hintet på meg! det vet jeg med all bakgrunnsinfo... :(

Har helst lyst å ikke si noe, eller gjøre noe ang dette.. Men jeg føler meg så truffet! Det stikker i hjerte som en kniv og jeg er skikkelig lei meg.. :(

Mannen min er heldigvis på min side og støtter meg, han ble sint og ville kontakte søsteren. Men jeg mener vi kan holde oss for gode til det, å la det prelle av oss.. Bare mye enklere sagt enn gjort :(

Hva ville du følt? Sagt? Gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at sånne ting er sårende, men du gjør bare vondt verre om du sier noe.. Jeg ville bare hevet meg over det og smilt tappert ...!

Skrevet

Huff, slike ting er så ekkelt! Føler med deg, vet ikke hva jeg ville ha gjort, men det blir bare feil å skal si noe til henne.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Skjønner at du er litt såret, men du kan jo ikke si eller gjøre noe pga at en svigerinne skriver fine meldinger til en annen?

Da har de sikkert et bedre forhold til hverandre enn til deg. Sånn er det bare og dessverre ikke noe du kan få gjort noe med.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort noe som helst, men skjønner godt at du ble såret.

Likevel må du nok bare innse at søsteren hans har et nærmere forhold til den andre svigerinnen enn til deg. Selv om dere er familie er det ikke nødvendigvis alle man har like god kjemi med eller blir like nære venner med, sånn er det bare.

Skrevet

Ikke bruk energi på hva de skriver til hverandre. En kan ikke velge familie, men en kan velge venner så hvis hun ber om hjelp en gang så kan dere si dere er opptatt med venner dere bryr dere om.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Jeg forstår helt ærlig ikke helt hvorfor du reagerer? Kanskje har den andre svigerinnen hjulpet din manns søster litt ekstra i det siste? Jeg ser ikke noe annet enn at en dame takker en annen dame for mye hjelp og støtte.

Slik jeg ser det er det kanskje like mye din egen feil at det er blitt slik ... er du like flink til å stille opp?

Og at svigermor kommenterer med "godt" er jo heller ikke så rart. Hun synes vel det er hyggelig at gamle og nye familiemedlemmer knytter nære bånd!

Nei, dette synes jeg ikke var noe å henge seg opp i. Med mindre det er myyyyyyye du ikke forteller (og det er det jo gjerne her inne). Men jeg kan bare vurdere ut fra det du forteller!

Skrevet

Hi her. Grunnen til at jeg reagerer er for at søsteren til mannen min bor utenlands og møter bare oss i familien 1-2 ganger hvert år. Hun har ikke mer kontakt med den andre svigerinnen. Men de møttes i går, det gjorde vi alle sammen. Derfor reagerer jeg. Hallo?? Verdens beste svigerinne?? Jeg har alltid stilt opp for henne jeg også. å hvem var det som hentet og kjørte henne til flyplassen uken her? Jo, det var meg!! Beklage om jeg er nærtagen da, men dette synes jeg var utrolig dårlig gjort å skrive på facebook!!! :(

Skrevet
Hi her. Grunnen til at jeg reagerer er for at søsteren til mannen min bor utenlands og møter bare oss i familien 1-2 ganger hvert år. Hun har ikke mer kontakt med den andre svigerinnen. Men de møttes i går, det gjorde vi alle sammen. Derfor reagerer jeg. Hallo?? Verdens beste svigerinne?? Jeg har alltid stilt opp for henne jeg også. å hvem var det som hentet og kjørte henne til flyplassen uken her? Jo, det var meg!! Beklage om jeg er nærtagen da, men dette synes jeg var utrolig dårlig gjort å skrive på facebook!!! :(

Hvis hun er hjemme nå slipper du og kjøre henne til flyplassen, for det kan denne verdens beste svigerinne gjøre.

Skrevet

Ler litt :-) Jeg er tante til ei på 18. Fikk melding på Facebook her om dagen, Verdens beste tante. Den første til å like det var den andre tanta. Ho har tre stk. Jeg svarte jo slik jeg bruker men tenkte med meg selv at jeg var glad det var jeg som fikk verdens beste tante. Ville vært kjipt å se hun skrive det til noen av de andre to. Derfor syns jeg også synd på de.

Vet ikke hvorfor jeg var verdens beste... Men koselig var det :-)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Men HI, vet du hvor mye kontakt de har ellers? Det kan jo hende hun føler det er enklere å snakke med sin andre svigerinne om det meste, det som sitter litt dypere. Uansett hva, så er det nok alltid slik at noen liker den ene bedre enn den andre. Kanskje inne så genialt å skrive på fb, men hadde jeg vært deg, hadde jeg hevet meg over det, og fortsatt videre som ingenting.

Skrevet

HI her.

Det er så utrolig typisk at flere av dere ikke bare kan svare meg på det jeg har lagt frem. Hadde det vært slik at svigerinnene mine hadde bedre kontakt, at de møttes oftere, snakket samme oftere, var bedre venner, så hadde jeg skrevet det. Evnt hadde jeg ikke skrevet et "klage/syte/gi meg forståelse/hjelp-brev" her i det hele tatt!!!

Hvorfor kan dere ikke svare meg på det jeg spør om, i stedet for å skrive hvilket forhold dere tror disse to svigerinnene mine har, osv???

Skrevet
HI her. Det er så utrolig typisk at flere av dere ikke bare kan svare meg på det jeg har lagt frem. Hadde det vært slik at svigerinnene mine hadde bedre kontakt, at de møttes oftere, snakket samme oftere, var bedre venner, så hadde jeg skrevet det. Evnt hadde jeg ikke skrevet et "klage/syte/gi meg forståelse/hjelp-brev" her i det hele tatt!!! Hvorfor kan dere ikke svare meg på det jeg spør om, i stedet for å skrive hvilket forhold dere tror disse to svigerinnene mine har, osv???

Det ikke ulovlig å være sjalu, men man trenger ikke alltid handle på sjalusien. Du ønsker å få svar på hvordan du skal reagere... du har jo reagert.. med sjalusi, men det er ikke slik at du trenger å ta afære pga sjalusi. Hun som fikk meldingen synes sikkert det var hyggelig og selv om du skulle ønske det var du om hadde fått den så var det ikke slik denne gangen. Get over it og gå videre med livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...