Gå til innhold

PREVENSJON :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herk altså, vi finner ikke noen form for prevensjon som fungerer godt for oss. Jeg reagerer veldig (negativt) på hormoner, har prøvd div typer p-piller og cerazette (uten østrogen), men får mye og plagsomme bivirkninger, spes voldsom hodepine og blødningsforstyrrelser. Har prøvd hormon-spiral men fikk det ikke til å fungere godt, syntes det var grusomt vondt å sette inn, ekkelt å tenke på at den var der inne, og synes også jeg ble i dårligere humør av den (deprimert). Har vurdert kobber-spiral men vil jo bli det samme problemet med at det er ekkelt og skummelt, pluss at jeg i utg punktet har veldig mens-smerter og er redd de vil bli verre (det er jo vanlig). Pr i dag bruker vi kondom, hvilket jo er ok men det setter en slags stopper for det spontane, og vi liker det ikke spes godt noen av oss. Hopper en del av i svingen i "sikre perioder", men dette klarer ikke jeg å slappe av med, og det hele blir ganske amputert. Han er flink til å hoppe av men det blir mye fokus på hopping og lite på kos liksom.. :( Er ikke helt klare for sterilisering noen av oss, er i midten av 30-årene og vil kanskje ha en barn om noen år, men det passer IKKE nå, skulle derfor ønske meg trygg prevensjon noen årnå:( Hvorfor skal det være så vanskelig..

PS Har sjekket ut mht Pearly etc og synes det er en god isè, men veldig dyrt og dessuten litt mye styr/kontroll-frikete.. (?)

æsj altså. Burde vært "av og på"-knapp mht sexens funksjon. "lage barn" eller "bare sex", så kunne man slå på "lage barn" når det var det man skulle ..

Noen som har tips her, noe jeg har oversett mht trygge prevensjonsmetoder, uten bivirkninger og pes.. ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd det samme som deg uten hell og p-piller tåler jeg ikke. Nå har jeg p-stav og det fungerer greit. Litt ekkelt med en gang den ble satt inn, men nå er jeg vant m den.

Skrevet

Har du prøvd nuva-ring? Det er hormoner i den, men veldig lite og det slippes jo lokalt så det påvirker deg lite ellers.

Skrevet

P-implantat som hun over sier! Kjempebra:)

Skrevet

I England har nesten alle p-stav, lurer på hvorfor det er så mye mindre vanlig her. Der er det nr 1 på listen over anbefalt prevensjon fordi det er lite hormoner, enkelt og sikkert, pluss lite rom for menneskelig feil (som å glemme ta en pille).

Jeg sliter med det samme som deg HI, og tåler ikke selv de preparatene med minst hormoner i. Vi valgte å få de barna vi skulle ha på rappen (4 barn i løpet av mindre enn 8 år) og så sterilisering. Veldig fornøyd med det.

Skrevet

Pessar kunne kanskje vært en mulighet? Men det krever jo litt planlegging. Ulempen er at det ikke selges i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...