Miss Dynamite Skrevet 15. september 2012 #1 Skrevet 15. september 2012 Vi har to biler. En 01 modell og en 07. Jeg bruker den eldste (barnehage bilen) for den har isofix. Har be izi safe combi x3 m isofix. Problemet er at neste uke må jeg bruke Mercedesen og den har utrolig nok ikke isofix fester for den Hr integrerte "barneseter". Gutten på 1 1/5 sitter bakovervendt . Menden uka må jeg snu han. Går vel greit for wn uke , men jeg gruer meg til en evt reaksjon når jeg skal sette ham bakover igjen!!! Beklager skrivefeil. Tlf.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. september 2012 #2 Skrevet 15. september 2012 Kan ikke setet festes bakovervendt uten isofix? Hva med å låne et sete eller kjøpe ett til den andre bilen? Er det ikke bedre å ha den nye bilen som familiebil når dere alle kjører sammen?
Miss Dynamite Skrevet 15. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2012 Nei, det kan ikke festes bakovervendt uten isofix. Har ingen å låne av, og syns det er litt ille å kjøpe nytt, for en uke ca. Mercedesen ( den nye) brukes av gubben osv, og så bruker jeg den gamle til barna. vi kjører generelt aldri sammen, og gjør vi det bruker vi bare den gamle, nettopp pga setet til minsten.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Mitt råd er å kjøpe et bakovervendt til mercedesen også. Syns de som er 1.5 år er alt for små til å sitte fremover selv om det bare er for en uke.
Miss Dynamite Skrevet 15. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2012 Skulle gjerne gjort det. Men økonomien tilsier at det ikke går særlig bra. Ikke særlig begeistra for den gamle bilen i det hele tatt ( er jo derfor den brukes som barnehagebil) , og hvis det blir at jeg skal bruke mercedesen fast så skal jeg selvsagt skaffe et nytt sete. Må bare finne en ok løsning for denne uken som kommer. Jeg snudde min største når hun var den alderen, MEN det var fordi hun kastet opp på hver eneste tur. Han her derimot er fornøyd i bil. og er da litt bekymret for at han ikke vil tilbake til bakovervendt stilling etterpå. noe han er pent nødt til
Mrs. Bouquet Skrevet 15. september 2012 #6 Skrevet 15. september 2012 Kjenner du noen som kan byttelåne sete med dere denne uka? De fleste biler har jo isofix, så om de ikke har mange andre barn som skal ha plass i bilen er det sikkert ikke noe problem å byttelåne sete med dere.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 Skulle gjerne gjort det. Men økonomien tilsier at det ikke går særlig bra. Ikke særlig begeistra for den gamle bilen i det hele tatt ( er jo derfor den bru kes som barnehagebil) , og hvis det blir at jeg skal bruke mercedesen fast så skal jeg selvsagt skaffe et nytt sete. Må bare finne en ok løsning for denne uken som kommer. Jeg snudde min største når hun var den alderen, MEN det var fordi hun kastet opp på hver eneste tur. Han her derimot er fornøyd i bil. og er da litt bekymret for at han ikke vil tilbake til bakovervendt stilling etterpå. noe han er pent nødt til Dere bruker den gamle "dårlige" bilen som barnehagebil? Er ikke barna det mest verdifulle man har da? Burde ikke de kjøre der det er tryggest? Kjøp nå et bakovervendt sete, så små skal ikke sitte forovervendt. Men bruker dere alltid "barnehagebilen" når dere drar bort da eller? Eller er aldri barna med bort? Hvorfor har dere ikke bilstol i begge bilene??
Miss Dynamite Skrevet 15. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. september 2012 Det skal sies at den gamle bilen ikke er dårlig. Det er en strøken Peugeot 307 med alt av utstyr osv. Med dårlig mener jeg bare at jeg ikke liker fransk! Så sikkerheten er ikke dårligere i den enn Mercedesen absolutt ikke.
Miss Dynamite Skrevet 15. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. september 2012 Vi bruker alltid Peugeoten når alle skal bort ja. Jeg kjører bestandig den.
Serepta Skrevet 15. september 2012 #10 Skrevet 15. september 2012 Tror jeg hadde solgt nåværende bilsete, og kjøpt et nytt uten isofix som kan stå bakovervendt lenge. Så kunne mannen hatt den eldste bilen, og du som kjører ungene den nye.
Miss Dynamite Skrevet 15. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 15. september 2012 Han nekter å kjøre den. Hehe. Jålete med bil setet hans er helt nytt og jeg ser ikke vitsen med å selge det da det er den Peugeoten jeg skal ha noen år til. Mercedesen blir mer brukt som "leke bil" (vi driver med bil ++) men går det ikke for en uke evt? Peugeoten skal være utilgjengelig en uke
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #12 Skrevet 15. september 2012 Ok. Du kan ikke låne et sete. Du vil ikke kjøpe nytt sete. Du vil ikke sette han fremovervendt. Du kan ikke ha han bakovervendt pga iso fix. Hva er egentlig spørsmålet ?
Miss Dynamite Skrevet 15. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 15. september 2012 Jeg spurte jo om det er dumt å evt sette han forovervendt for en uke, og evt hvordan det blir med tanke på å da sette han bakovervendt igjen? Det er ikke bare bare å dra å kjøpe et nytt sete for en veldig kort periode syns nå jeg da... Og hvis det er noen med god peiling på de setene, kan de evt festes bakovervendt uten isofix? det nye combi x3 setet?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #14 Skrevet 15. september 2012 Gjorde nettopp det samme med min meget viljesterke 2,5 åring. Hadde han framovervendt en uke fordi bilen var på verksted. Forventet kraftige protester da han ble snudd tilbake. Ikke et ord i protest. Gledelig overrakelse:) Du får bare la det stå til, skulle det komme protester er det bare å være stanhaftig så gir han seg nok raskt.
katha90 Skrevet 15. september 2012 #15 Skrevet 15. september 2012 hm.. sikkerheten ER faktisk dårligere i den 01modellen enn 07modellen.. Men jeg hadde aldri i verden ville satt ett så lite barn forovervendt
Mrs. Bouquet Skrevet 15. september 2012 #16 Skrevet 15. september 2012 Det er dumt å sette han fremovervendt for en uke pga. sikkerheten til barnet. Hvordan det blir å kjøre bakovervendt igjen etterpå er ikke så godt å si, mitt barn reagerte ikke på det etter å ha kjørt fremovervendt som 3 åring en uke vi var på ferie. Det er uansett vi voksne som bestemmer, så det går seg nok til etter en kort stund. Dessuten er det i en annen bil han skal kjøre fremover, så han godtar kanskje å sitte bakover som han er vant til i peugeoten. Jeg hadde ringt til de som har solgt dere setet eller en annen forhandler og spørt dem om det kan festes bakovervendt uten isofix.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #17 Skrevet 15. september 2012 Og hvis det er noen med god peiling på de setene, kan de evt festes bakovervendt uten isofix? det nye combi x3 setet? Vi har combi x3 bakover uten isofix, men vet ikke om det ER isofix på vårt i det hele tatt, eller om de leveres både med og uten? Kanskje noen andre som vet?
Mrs. Bouquet Skrevet 15. september 2012 #18 Skrevet 15. september 2012 De leveres med og uten. Du ser om setet er med isofix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå