Gå til innhold

Dere med peiling på reiseforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skal jeg og noen venninner reise til utlandet, men jeg har ikke reiseforsikring. Jeg er 19 år, men mine foreldre har familieforsikring. Vil det si at jeg går under demmes, eller må jeg ha egen når jeg har flyttet hjemmenfra? De var usikker, og turte ikke si noe om det.

Videoannonse
Annonse
Gjest sandyBay1
Skrevet

Du må ha din egen. Eller ring selskapet dere reiser med og ta en via dem hvis det haster :)

Skrevet

Ja, jeg er ganske sikker på at du fortsatt dekkes av dine foreldres reiseforsikring. Med det sagt, så er reiseforsikring UTROLIG viktig, kan ikke få understreket det nok! Derfor bør foreldrene dine finne frem polisenummeret og ta en telefon til forsikringsselsapet og få dem til å bekrefte dette. Du bør å dobbeltsjekke at den gjelder der du skal oppholde deg, og du bør ha en form for bevis på gyldig forsikring. Vær obs på at dersom du selv har barn er det ikke sikkert at denne forsikringen automatisk gjelder barnet!

God tur! (Med forsikringspapirene i orden!) :)

Skrevet

Skjekk på nettsiden til forsikkringselskapet foreldrene dine har.

Noe forsikkringselakp har det slik at barna som bor hjemme på samme adresse er forsikkret.

Skrevet

Tolker det som at du har flyttet hjemmefra, da må du ha din egen. Det vanlige er å dekke hjemmeboende barn til fylte 18, muligens noen dekker barn som er over 18 om de studerer og bor på hybel på studiested, men er folkeregistrert hos foreldrene. Men som de over skriver, du må sjekke med selskapet for det er store forskjeller!

Skrevet

Vi har reiseforsikring i Gjensidige og der er barna forsikret frem til de er 20 år uavhengig av hvor de bor og hvem de reiser med :)

Få foreldrene til å sjekke sin forsikring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...