Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #1 Skrevet 15. september 2012 Vi får besøke av tre venninner med partner i kveld, den ene har med seg den nye kjæresten sin. Spørsmålet er om vi trenger å lage noe mer enn potetgull & litt godis? bør vi diske opp m taco, pizza etc ? De kommer kl 7.30. Jeg er veldig sliten for tia, to små barn som er våken om natta og full jobb på oss begge. M så føler jeg meg litt kjip som ikke gjør d også.. D var hu ene venninna som spurte om vi kunne ta d hos oss, og d er jo greit d, m kjenner jeg kvir meg for å styre så mye i kveld.. Hva mener dere?
C.L.H85 Skrevet 15. september 2012 #2 Skrevet 15. september 2012 Hvorfor ikke bestille et par pizzaer?? Ellers så er det jo bare å lage litt taco tar jo ikke lang tid.. Skjønner greia altså Noe ordentlig herk hvis man virkelig ikke orker. Kan du ikke høre om de er med på å spleise på pizza? Eller spørre om de spiser før de kommer?
SmellyCat Skrevet 15. september 2012 #3 Skrevet 15. september 2012 Hør litt med dem. Greit å si i fra om det ikke blir mat, så ikke de er sultne når de kommer da. De kan jo ta med noe, evt.så kan dere, som hun over foreslår, bare bestille pizza.
ma(G)ma med to små :) Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Jeg hadde nok kommet til å servet noe når gjestene kommer så tidlig på kvelden. Men det trenger jo ikke å være noe veldig avansert, da. Frossen thaisuppe fra findus er veldig god, og ekstra god hvis du tilsetter litt scampi, og serverer med hvitløksbrød. Eller kanskje dere kan bestille noe mat? Du kan jo høre med vennene dine, og forklare at du er utrolig sliten, så du orker ikke å lage mat, men om dere kanskje skulle ha bestilt noe, eller om det er tilstrekkelig med potetgull og godis?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #5 Skrevet 15. september 2012 Jeg synes ihvertfall dere må ha noe mat å spise. Det er jo ganske tidlig på kvelden dere skal treffes, og ikke noe greit å fylle magen med godis..Så hvis du ikke orker å lage noe, så var det jo lurt om dere spleiset på pizza eller noe lignende som #2 foreslår. Men personligmsynes jeg er det er koseligere når verten har diska opp med noe god mat.. Og taco er jo veldig lettvindt Mannen din kan hjelpe deg!
Mamma_til_2 Skrevet 15. september 2012 #6 Skrevet 15. september 2012 Jeg vet at selv så tar jeg det ikke forgitt at det blir servert mat med mindre det er avtalt, men hva med og fikse litt ost og kjeks og druer jordbær, fort gjort og enkelt, vennene dine vet vell at du er sliten.
jente___ Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 Jeg ville snakket med de, er jo ganske tidlig på kvelden dette. Og sånne kvelder er jo ekstra hyggelig med no god mat og:)
me_87 Skrevet 15. september 2012 #8 Skrevet 15. september 2012 Jeg hadde bare bestillt noen pizza da jeg.
Hybelkanina Skrevet 15. september 2012 #9 Skrevet 15. september 2012 Styre så mye behøver du ikke, men enten bør du servere noe eller gi beskjed om at det ikke blir mat. Kommer jo litt an på hva som er normen i vennegjengen din, men for min egen del synes jeg det er merkelig å bare få potetgull hvis det ikke er avtalt på forhånd.
Musemorbr / Skrevet 15. september 2012 #10 Skrevet 15. september 2012 Du burde kontakte hun som ba deg ha sammenkomsten hos dere, og spørre henne om det har vært tenkt noe på mat. Si at du er alt for sliten til å lage noe, og om ikke hun kan ta ansvar for å snakke med de andre om spleiselag. Da kan en av gjestene plukke opp pizza på vei til dere, og så er det avklart på forhånd med betaling. Alltid best når man vet sånne ting og slipper å stresse i siste liten.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. september 2012 #11 Skrevet 15. september 2012 Styre så mye behøver du ikke, men enten bør du servere noe eller gi beskjed om at det ikke blir mat. Kommer jo litt an på hva som er normen i vennegjengen din, men for min egen del synes jeg det er merkelig å bare få potetgull hvis det ikke er avtalt på forhånd. Jeg syns det er merkelig å få servert mat om noe annet ikke er avtalt på forhånd.
soleia Skrevet 15. september 2012 #12 Skrevet 15. september 2012 Eg hadde iallefall forventa noko meir enn berre snop. Det går fint an å ete kveldsmat med varme (kjøpte ) rundstykke og litt godt pålegg. - eller bestille pizza.
☆☆☆ Skrevet 15. september 2012 #13 Skrevet 15. september 2012 Eg hadde forventa mat om ikkje anna var sagt, men det treng ikkje vere noko avansert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå