Gå til innhold

UVI

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen lindrende råd frem til jeg får kommet meg til lege?

Svir som en gal når jeg tisser og i tillegg klør det noe j...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk appelsinjuice eller tilsvarende surt. Helst en liter på kort tid, og hold deg lengs mulig. Bruker å funke her. Om du pledd med det ofte vil jeg anbefale å huske å tisse ganske kjapt etter sex, funker her..

Skrevet

Du bør på peclin fortest mulig hvis du er gravid,så dra til legevakta :). Ellers hvis du ikke er gravid,så drikk appelsin juice det lindrer og renser opp

Skrevet

Drikk heller sitronjuice blandet i vann. Jeg pleier å drikke omtrent en hel flaske sitronjuice blandet i en liter farris. Eller tranebærjuice om du har det. Press ut de siste dråpene urin når du er på toalettet og unngå søtt.

Skrevet

Takk for svar:-) , tror jeg får ringe legevakten i morgen. Trodde jeg skulle klare å holde meg til fastlegekontoret åpner på mandag, men tror ikke jeg klarer det å gå med dette en hel helg:(

Skrevet
Takk for svar:-) , tror jeg får ringe legevakten i morgen. Trodde jeg skulle klare å holde meg til fastlegekontoret åpner på mandag, men tror ikke jeg klarer det å gå med dette en hel helg:(

Du må ikke finne på å gå hele helga! Da kan det utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og det vil du IKKE ha :(

Husk å ta en urinprøve på morgenurin, og dra rett på legevakta i morgen (hvis du orker å vente gjennom natta).

Anbefaler også appelsinjuice. Men ikke hold deg lenge da - det kan gjøre det vondt verre. (Selv om du såklart ikke bør fly som ofte som det kjennes at du må...)

Masse god bedring!

Skrevet
Du må ikke finne på å gå hele helga! Da kan det utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og det vil du IKKE ha :( Husk å ta en urinprøve på morgenurin, og dra rett på legevakta i morgen (hvis du orker å vente gjennom natta). Anbefaler også appelsinjuice. Men ikke hold deg lenge da - det kan gjøre det vondt verre. (Selv om du såklart ikke bør fly som ofte som det kjennes at du må...) Masse god bedring!
'

Takk:)

Skal stå tidlig opp i morgen og ringe legevakta. Er så mange mil til nærmeste legevakt,derfor hadde jeg tenkt å vente, men kjenner at dette blir uutholdelig, så kjører heller de milene og får levert den urinprøven:)

Litt tom for appelsinjuice, så får prøve sitronvann som en over her anbefaler:)

Skrevet

Gjør det - drikk MASSE, så du får skylt ut noen av bakteriene :)

Skrevet

Tips: antibiotikaen tar det uansett tid før hjelper. Hvis ikke å drikke mye vann/appelsijuice gjør det bedre så ta paracet. Det hjelper mot svien/ubehaget.

Skrevet

Tranebærjuice og tranebærtebeletter er det eneste som har hjulpet meg, og jeg har det OFTE! Pluss Paracet og maaasse vann! Men om du/noen er veldig plaget med hyppige UVI så spørr legen etter Hiprex(resept), den skal forebygge. Har gått på det nå i 2 mnd (fikk det ofte 1 gang i mnd), og ingen UVI her i gården:)

Skrevet

Pluss antibiotika da, måtte ha det nesten hver gang:(

Skrevet

Lurer på om jeg også har uvi. må liksom tisse hele tiden og det kommer bare litt hver gang, vondt etterpå når jeg har tisset. og nå er det rødlig farge på urinen og litt blod på papiret når jeg tørker meg. må vel komme meg til lege i morgen, eller kan sånt gå over av seg selv uten legehjelp?

Skrevet

appelsinjuce er faktisk ikke så bra mot UVI som man trodde tidligere.

Det ermye sukker og annet i denne jucen, som ikke er gunstig ved UVI.

Drikk heller (som flere har tipset om) vann med ren sitron i. Så mye sitron som du orker smaken av.

Drikk så mye du klarer, helst 1 liter eller mer.

Tranebærtabletter og tranebærjuce er også rellativt effektivt mot UVI.

Pass på å holde deg varm nedentil. Ofte kan boxere i ull ( ikke så galt eller kløende som det høres) være veldig fint å bruke om man er hyppig plaget.

Det hjelper ofte å sitte i et varmt bad også, eller ta en skikkelig varm dusj. Det lindrer smertene litt.

Gå for all del ikke frem til Mandag med dette. Reis på legevakten å få antibiotika.

Om du venter for lenge kan dette spre seg til nyrebekkenbetennelse, og DET vil du ikke.

Riktig god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...