Gå til innhold

En diskusjon som har utartet seg til en stor krangel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger synspunkt, skal prøve å forklare så godt jeg kan.

Jeg og mannen har hver vår pc og vi begge sitter på facebook. Jeg skriver tullemeldinger til han og dette oppdager vår datter og hennes venninne. De ville også prøve å skrive til han fra min konto.

Jentene er 8 og 9 år.

Jentene: du e rar hahah der fikk du f*..

Han : Nu e du frekk!!!

Jentene:halla pappa er du rar ha ha ha

Han :jai ikke vara rar, jai bara holder koken

Dette leste ene jenta høyt, vår jente så ikke ut til å skjønne hva han mente, men hun andre virket som om hun tok den.

Jeg ble sjokkert og utbrøyt umiddelbart, sånt skriver man ikke!! Og det ble en liten diskusjon rundt det foran jentene (noe som var fryktelig dumt)

De gikk over til venninnen og da brøt vi ut i en diskusjon som har utviklet seg til en krangel, han har trampet i seng i protest. Jeg er fortsatt like sjokkert og han mener jeg overdriver og er meget sint på meg. Det som gjorde meg mest sint var at han i starten mente dette skjønte jo ikke jentene uansett, men etterhvert ble han enig om at det var dumt av han. Men han er fortsatt like bestemt på at det ikke var så farlig siden jentene garantert ikke forstår dette.

Mye dumt og unødvendig er blitt sagt mellom meg og mannen, men han mener så bestemt at det er jeg som overdriver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøje meg, for en upassende kommentar til to jenter på 8 og 9 år! Uavhengig av om jentene skjønte det eller ikke...

Skrevet

Hæ? For det første, skrev datteren din og venninna hennes fitte til mannen din/faren hennes? Om han visste det var datteren deres så skrev han koken(kukken)?

Skrevet

Gud bedre at det faktisk går ann å starte en krangel om noe slikt:-0

Du overdriver noe voldsomt ja.

Skrevet

Jeg tok den tydligvis ikke, for jeg ser ikke problemet?

Skrevet

nr. 3 Hallo ??? Var det DET han mente???

Skrevet

Det han skrev var teit. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere krangler om det?

Skrevet

Var ikke seksuelt slik jeg tydet det, mer i retning sjikane av utlendingers gebrokne dialekt...

Skrevet

Hæ? Var det at han skrev på gebrokent som i upolitisk, eller mente han "kuken"?? Skjønte ikke..

Skrevet

Nei det står for fan.

Vi krangler nok ekstra siden vi har hatt en krangel tidligere i dag. Så vi er nok ekstra utsatt. Så jeg har nok nervene i spenn.

Han skrev jeg er ikke rar, jeg holder kuken. Men på gebrokken norsk. Skjønner dere? Hvis du leser det på måten som admiral p synger på så forstår du ;)

Nå ligger han i senga og surmuler, æsj. Dette ble ikke en fin slutt på uka.

Jeg syns bare den kommentaren var så drøy og skrive til de.

HI

Skrevet

Og ja han visste det var de som skrev siden vi alle satt på stua.

Nå er det bare det verste igjen, og ordne opp oss i mellom......

Trengte bare å få synspunkter, for syns det er så synd at det utartet seg til en slik krangel.

HI

Skrevet

Men har han bekreftet at det var det han skrev, eller er det noe du antar?

Uansett var dette temmelig uskyldig og ikke noe å lage en kjempekrangel av.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Syns han det var ok språkbruk ovenfor to småjenter? Trodde han det var morsomt?

Jeg hadde reagert ganske sterkt om datteren min kom hjem og fortalte at pappa'n til en venninne hadde sagt/skrevet noe slikt.

Skrevet

Ja, den var drøy, men det er da ikke noe å skrike til hverandre om. Holder å si til ham at det var en teit kommentar å skrive til småjenter, og ferdig med det.

Skrevet

Litt ubeteksomt gjort av han kanskje, men ingenting du trenger å hisse deg opp for synes jeg. :)

Skrevet

Ja han har bekreftet at det var det han mente. Grunnen til at vi begynte å krangle var fordi han mente det ikke var så nøye. Hadde han på en måte lagt seg flat med en gang og innrømt det var dumt skrevet hadde det nok ikke blåst slik opp. Men han har en tendens til å gå skikkelig i forsvar og da blir han ufin. Og da fyrer jeg meg opp.

Så har vi en runddans.

HI

Skrevet

Jeg syns du overdriver, men han var teit som skrev det til barna. men han regnet kanskje med at de ikke skulle skjønne den...

Skrevet

EKKELT å skrive sånt til to småjemter på 8-9. Min datter hadde ikke fått gått til dere mer hvis hun hadde komt hjem med en slik historie.

Skrevet

Hæ? Ikke skjønner jeg "spøken", og ikke skjønner jeg reaksjonen. Du kunne jo latt det fare forbi med et skeivt blikk i hans retning hvis det var noe å hugge så fryktelig tak i. Sånn som du reagerte har det jo blitt en stor sak foran jentene deres i stedet for noe de ikke burde dvele ved.

Skrevet

Ja det var dumt og det forstår han nok etterhvert, men at dere satte igang en krangel foran ungene er for meg mye verre enn det han skrev.

For meg som forelder hadde jeg reagert lite på det han skrev annet enn å tenke at han var lite moden i sitt uttrykk, men at dere startet en diskusjon foran mitt barn, hadde vært nok til at jeg hadde vært skeptisk til å sende mitt barn til dere.

Skrevet

Ja det er sant, skulle nok gitt han et blikk. Men desverre den reaksjonen kom spontant. Jeg sa bestemt, sånt skriver man ikke til to jenter. Og da gikk han som sagt i forsvar. Ble en liten diskusjon, ikke høylytt. Men ETTER jentene gikk så eskalerte den og kom over til en krangel.

Begge overdrev nok her ja, skal innrømme det. Som sagt er det nok på at vi har hatt en krangel tidligere i dag, kanskje vi ikke var helt ferdig med den så da blåste det opp rundt denne episoden.

Det er fryktelig vanskelig å forklare her inne med ord, da dere har en tendens til å tplke forskjellig. Men håper jeg har fått det noenlunde rett fram.

Nå skal jeg prøve å gå inn til mannen som trampet inn på rommet å la seg i protest. Kanskje vi kan ordne opp i dette.

Tusen takk for svar.

Jeg er sikker på at mange kan kjenne seg igjen i at noen ganger blir små ting STORE.

HI

Skrevet

Og jeg må bare få fram, det ble IKKE en stor sak foran jentene. De satt her en halv time etterpå og skrev att og fram til hverandre uten at det var sure toner mellom oss foreldre.

Når jentene gikk, ble det en stor sak

HI

Skrevet

En mann som ikke har større sperrer enn at han skriver "kuken" til 8-9-årige jenter synes jeg lite om. Ekkelt, rett og slett.

Jeg har selv en (snart) 8-åring, og jeg er ganske overbevist om at hun ikke vet hva en "kuk" er for noe. At hun etterhvert nok ganske sikkert vil få høre ordet fra eldre, tøffe gutter på skolen kan man vel ikke forhindre, men takke meg til at hun skulle ha fått hørt det fra en venninnes far?!

Man kan godt snakke om umoden språkbruk, men enkelte ting skriver/sier man bare ikke til barn. Skjønner godt at du er sur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...