Gå til innhold

Kjenner du verdens beste mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er hun? Kanskje en venninne, slektning/familie, kollega eller bare en bekjent?

Hva gjør henne til verdens beste mor?

Og hvilke egenskaper besitter hun som du beundrer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Min egen mor, hun er alt en mor skal være. Streng men likevel verdens snilleste. Hun gjør aldri forskjell, og elsker barnebarna sine. Hun stiller alltid opp om man trenger hjelp og behandler mannen min som et av sine egne barn. Hun er en slik mor som jeg streber etter å bli. Den perfekte mor<3

Skrevet

det må nesten bli ei venninne/tidligere kollega som også er min reservemor:) hun er ærlig, sterk, omsorgsfull, rettferdig og en fighter. hun hadde ikke en god oppvekst selv, men har virkelig snudd det hele og tatt alt som lærdom. hun kan bli veldig sint og kanskje kjefte høylytt, men dette legger hun ikke skjul på og hun gjør det ikke uten grunn. ingen er perfekte, men hun her er nok den jeg ser på som den beste mammaen i verden:) (sånn bortsett fra meg da :P )

Skrevet

Jeg fikk faktisk skryt i bhg i dag :) De syns jeg var en flott mamma og at William var heldig som hadde meg som mor . Det var veldig hyggelig å høre :)

Skrevet
Jeg fikk faktisk skryt i bhg i dag :) De syns jeg var en flott mamma og at William var heldig som hadde meg som mor . Det var veldig hyggelig å høre :)

Men hva har det å gjøre med verdens beste mor? Føler du at du er verdens beste mor? har du ingenting å jobbe mot?

Skrevet

Det er hvertfall ikke min mor, og dessverre ikke meg selv- selv om jeg hver dag prøver å være det.

Tror jeg har til gode å kjenne "den perfekte mor", men har flere kandidater på godt over gjennomsnittet. Min bestevenninne er en av dem. Kjærlig, snill som dagen er lang, men kanskje litt lite konsekvent. Likevel ser jeg, (og tror det vil fortsette) at barna vil bli herlige barn og voksne etter hvert.

Skrevet

Jeg kjenner opptil flere :) Først og fremst min egen mor, som innehar en styrke jeg aldri har sett hos noen andre. Hun har alltid satt oss barna først og veldig opptatt av at vi skulle ha egne meninger. Ingen "indoktrinering" av politiske partier, religion eller menneskesyn har vært hennes mantra, så nå er vi 3 veeeeeldig forskjellige søsken ;) Hun er varm, snill og hjelper alltid til. Hun har jobbet seg opp en karriere på ekte grunder vis uten hjelp eller offesiel utdannelse. Er den fødte leder type og har ledet oss alle sammen godt ;)

Den andre kandidaten er en venninne, hun er en av de typiske mødrene som klarer alt :) (Egentlig mere irriterende, he he) Jobber hardt for å oppnå det hun vil, super flink med ungene, positiv og energisk. Tar ungene med på masse og gir dem supertrygge rammer(skulle vel bare mangle når man er barnevernspedagog ) He he ;)

Også har vi dagmamman til datteren min, sånne skal du lete lenge etter :) Er en veldig aktiv mamma, med flere prosjekter på en gang, men engasjerer seg så fint i barna! Hun er veldig i nuet om du skjønner hva jeg mener og lar liksom ikke hverdagen bli kjedelig. Virker som om hver dag er en fest ;) Har en energi jeg misunner henne :)

Skrevet

Det er mamma'n min det. Alltid hjelpsom god og snill. Har passet på meg siden jeg var liten og er fremdeles en jeg kan stole på og snakke med om ting er tungt. VI snakker nesten hver dag og er faktisk mer venner enn mor og datter. VI er så like på Så mange områder at vi kunne vært tvillinger.

Skrevet

Det er mammaen min.

Hun er snill og har tid til oss alle, og selv om hun egentlig ikke har tid så tar hun seg litt tid. Hun stiller opp med det hun kan og mer til. Hun har med årene blitt flinkere til å si nei også, jeg har måtte lære henne litt opp i det. For når barnebarna kom på samlebånd nesten så ville hun stille opp for alle hele tiden, men vi så hun ble sliten. Noe hun ikke ville innrømme, men når hun jobber i barnehage og har masse barn rundt seg hele tiden trenger hun også en pustepause uansett hvor koselig det er å gjøre noe me barnebarna. Så nå har hun blitt flink til å ta vare på seg selv også, og ikke minst så har hun og min far funnet tilbake gnisten mellom de. Det er så koselig å se at de er mere kjærester igjen, de som var på skillsmissens ran i mange år før barnebarna kom. Så barnebarna har reddet forholdet deres.

Mamma er streng men samtidig verdens snilleste. Retferdig, sta, stridig, ser alltid positivt på ting, blir sint og sur når hun har grunn til å bli det, men ikke langsint. Hun tørr å gråte åpenlyst, hun viser glede.

Hun har ett hus der det er plass til alle, dørene er åpene for de som ønsker og som trenger det. Store og små. Det har det alltid vært, og vi har alltid kunne ta med venner hjem.

Da jeg fant ut at jeg var gravid bestemte jeg meg for å prøve å oppdra barna mine ganske så likt som jeg har blitt oppdratt og jeg ønsker at jeg klarer å bli litt lik min mor. Hun har vært slik "Nabokjærring" som Gro snakket om i en nyttårstale engang. Hun var ikke redd for å ta tak i ting når hun så noe som var urett, hun sto opp og fram.

Nå har jeg akkurat pakket inn en liten gave til mamman min, for hun er så snill og har ungene på besøk i helga.De kom innom meg på jobb ista, ungene smilte fra øre til øre for mormor hentet de på skolen og de skulle hjem til henne og gjøre så mye gøy. Og når jeg kom hjem så sto det nye blomster på bordet til meg fra henne. Og jeg har gode tøffler på beina som hun har strikket til meg.

Jeg har ingen rik mor, men jeg får masse av mammaen min men det er ikke noe som koster mye. Hun strikker, syr og gjør andre hobbyting. Så vi sender hverandre pakker innimellom når vi har laget noe nytt vi vil gi den andre. Det er så koselig å få pakke i posten fra henne, og et er veldig koselig å kunne gjøre det tilbake også. Ungene får også brev av og til, noen ganger får de bare ett lite brev og en liten sjokolade. Men slike små ting er så utrolig koselig.

Skrevet

Min gode og elskede mamma :) Hun er fortsatt min mamma i ordets rette forstand, og hun er der som regel alltid, dersom hun og pappa ikke har funnet på noen sprell i all reisingen sin ;) Noe de har virkelig utviklet de siste årene, og det syns jeg er supert for dem :)

Hun er mitt forbilde :) En virkelig oppofrende mor, som samtidig hadde/har grenser og regler.

Jeg tror og håper jeg er litt av det samme for mine barn. Som det å virkelig være der for dem når de er syke, dag som natt. Og bry meg om hverdagen til ungene, ved å spørre om dagen og å virkelig høre hva barna forteller. Hjelpe dem med det de føler er store problemer. Og så ha klare regler, men uten skammekrok, ris eller timeout. For det er tull.

Det eneste jeg egentlig mener jeg gjør bedre(selv om der nok er mye jeg gjør dårligere), er dette med puberteten, og å la barna oppleve at kropp og utvikling er helt naturlig, og går an å snakke om. Min mor er av den generasjonen hvor dette ikke snakkes om. Jeg er ikke det :) Her er første mensen og første sædavgang helt OK og går an å snakke om :) Og jeg VET jeg har klart dette, siden jeg har to barn i puberteten allerede :)

Ellers føler jeg at jeg er en god mor, men vet de som sikkert er bedre og verre. Og så har det også med hvilke barn man får. Man kan virkelig fortjene "beste mor"-prisen, men likevel ende opp med barn med store problemer.

Skrevet

Det syns jeg var koselig kommentar fra barnehagen, mamma'n til Will :) Jeg vet hvor godt det kjennes å få positiv tilbakemelding på noe de fleste ser på som "helt naturlig, og ingenting å skryte av" :)

Skrevet

Den beste mammaen jeg kjenner må være min mormor.

Dessverre er ikke min egen mor "den aller beste", og jeg synes det er uendelig trist. Men, det er så veldig godt å lese denne tråden å innse at mange synes at sin egen mor er "den beste"!! Det betyr nemlig at jeg faktisk kan bli den beste for mine egne barn, og at jeg kan få et nært og godt forhold til min egen datter (og selvfølgelig sønn), et slikt forhold jeg alltid har drømt om.

Fin tråd!!

Min mormor er den beste moren jeg vet om ettersom hun uendelig sterk, men også like sårbar. Hun har gått igjennom ild for å kunne ta vare på familien sin, og har overlevd livets største utfordringer. Hun er rett og slett en som overlever. En kjemper. Og en som får meg til å føle meg trygg og elsket. Hun var den som faktisk hørte på meg når jeg trengte det!:-)

For meg handler det vel om vilkårsløs kjærlighet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min bestemor <3 den dagen hun går bort (som jeg håper er lenge lenge til) kommer til å bli langt verre enn når mamma dør... Tante har arvet egenskapene til bestemor, men jeg tror mamma fikk bestefar sine...

Skrevet
Men hva har det å gjøre med verdens beste mor? Føler du at du er verdens beste mor? har du ingenting å jobbe mot?

Oi, så sint a.. Misunnerlig ? Så hyggelig sagt av barnehagen da mammaen til will og ailo:o) Koselig med ros:)

Tror min svigermor passer godt inn i "verdens beste mamma" tittelen:)

Skrevet
Oi, så sint a.. Misunnerlig ? Så hyggelig sagt av barnehagen da mammaen til will og ailo:o) Koselig med ros:) Tror min svigermor passer godt inn i "verdens beste mamma" tittelen:)

*MISUNNELIG*

Skrevet

Mammaen til ei venninne. Hun har alltid vært som en 'resevermamma' for oss alle, og hennes dører står alltid åpne, selv nå, mange år etter at datteren flyttet ut. Hun er genuint interessert i barna sine, barnebarna og oss, venninnene til datteren, og livene våre. Hun er den mest hjertevarme personen jeg vet om. Datteren hennes har tatt mye farge av det, og er en fantastisk inkluderende og varm person som elsker mammaen sin over alt på jord. Og jeg skjønner henne så godt, for en mer omsorgsfull dame skal man lete lenge etter.

Mitt største ønske er å kunne bli som henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...