Gå til innhold

sunnere alternativer til hverdgsmiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en god oppskrift på en hverdagsmiddag som er god,sunn og lett å lage?

Del gjerne med oss andre =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal lage pølsegrateng i dag tenkte jeg. Syns det er kjempe godt!

Slik gjør jeg det,for å få det litt sunnere:

- grillpølser av kalkun og kylling.

- fullkornsmakaroni eller spagetti som jeg deler.

-Hvit saus laget med speltmel, lettmelk, og salt. ( ikke smør. Blir kjempe godt alikevel:) )

-valgfri ost på toppen. (jeg bruker lett norvegia)

kutt pølsene i biter og kok makaroni eller spagetti (ved bruk av spagetti bør du dele den i minst 4.) ha deretter blandingen i en ildfast form og hell over den hvite sausen.

Ost på toppen.

Stekes i ovnen på 150 grader til osten er gyllen brun.

Serveres med woka valgfrie grønnsaker og en frisk salat :)

Skrevet

Jeg lager det også nesten på den måten, men jeg bruker røkt kjøttpølse da, av kylling og kalkun.

Det er så godt:o)

Skrevet

Jeg har veldig dilla på pastasalater om dagen :)

Koker opp penne, og tilsetter det jeg finner i kjøleskapet/har lyst på. Feks agurk,paprika,rødløk,vårløk,sukkererter,ruccola,avokado,tomat mm topper det hele med enten pinjekjerner,gresskarkjerner eller bare hakkete nøtter som jeg rister i stekepannen først, en god olivenolje pluss salt og pepper. Rågodt !! :) (og sunt) pleier å lage meg hviltløksbrød ved siden av og om jeg har loff eller lyst brød i huset.

Skrevet

Jeg lagde en god linse/tomatsuppe i går. Den ble kjempegod! Hakket opp litt selleri, gulrot og hvitløk (var det jeg hadde i kjøleskapet) og freste det litt før jeg kokte det i litt vann til gulroten var mør. Så tilsatte jeg en boks med linser og en med hermetiske tomater og brukte stavmikser så den ble ganske jevn. Hadde så i litt makaroni (mest for guttungen) og en boks med kikerter. Krydra godt mot slutten. Ble knallgodt :)

Skrevet

I dag ble det Findus fiskegrateng. Kokte poteter. Frossen pose med broccoli, blomkål og gulrot som fikk et raskt oppkok. Litt smeltet smør på potet og grateng. Vann til drikke. Mann og barn slukte det. Lett å lage, smaker godt og passe sunt.

Skrevet

wok eller ovsbakte grønnsaker og kyllingfilet eller fiskestykker. jeg liker også å bruke stekeposer. kutter opp det vi har av ingredienser og så ligger det å godgjør seg i ovnen, mens vi bruker tiden på andre ting enn å stå ved kokeplatene. trenger minimalt med fett og olje og når en steker på den måten.

Skrevet

Chilli Con carne. SInnsykt godt og kjempe lett å lage.

1-2 tomatbokser(sunt, inneholder ikke noe sukker og vitaminene blir bra bevart i boksen har jeg lest.)

1 boks chillibønner/tomatbønner

Spisskummen

Chillipulver(kajennepepper, men vær veeeeeeldig forsiktig for dette er sterkt!!

Buljongterning

Server til ris, potet, eller brød, i grove wraps, eller med grov pastamakaroni og salat. Jeg bruker å ha stekt karbonade deig oppi.

La det koke ca 10 min. Nyyyydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...