Gå til innhold

Det er altfor dyrt i Oslo :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke råd til å kjøpe, og har jo søren ikke råd til å leie heller. Å leie en leilighet koster mer enn det vi nå betaler i lån og husleie på eneboligen vår i måneden.

Jeg og mannen skal dessverre skilles, og selv om jeg sitter igjen med noen hundretusen etter at han har kjøpt meg ut, er det ikke nok til å komme meg ut på boligmarkedet alene.

Jeg har alltid vært den som har tjent mest, og har en helt ok inntekt, men han har arvet penger, så har mulighet til å kjøpe meg ut.. Aner ikke hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal bo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt fra Oslo!

Finnes ikke en mer ukoselig plass i Norge. Flytt til bygda, der kan du få et hus i stedet for en 40 kvadrats leil:)

Fatter ikke hvorfor Oslo skal være så bra for barn å vokse opp i..

Skrevet
Flytt fra Oslo! Finnes ikke en mer ukoselig plass i Norge. Flytt til bygda, der kan du få et hus i stedet for en 40 kvadrats leil:) Fatter ikke hvorfor Oslo skal være så bra for barn å vokse opp i..

Du må også være litt tjukk i huet, utrolig hvor mange av dere det er der ute!

Når det er sagt, så kan du flytte til andre områder, der toget tar like lang tid til Oslo S som t-banen gjør fra f.x Lambertseter. Desverre er det dette de fleste må gjøre når de skal forsørge barn alene. Ski, Vestby, ås, Jessheim, Kløfta, Lørenskog osv. er fine steder å bo og relativt nært til Oslo. Barna må kanskje bytte skole/barnehage, men barn er veldig tilpasningsdyktige :)

Skrevet

Flytt fra Oslo!

Finnes ikke en mer ukoselig plass i Norge. Flytt til bygda, der kan du få et hus i stedet for en 40 kvadrats leil:)

Fatter ikke hvorfor Oslo skal være så bra for barn å vokse opp i..

Ja, sikkert fint på bygda, men det nytter jo ikke å bo der når den eneste jobben som er er å sitte i kassa på rema.
Skrevet

Askepott, dummeste jeg har hørt...Det finnes ikke leger, sykepleier, lærere på bygda altså? Dagens dummeste kommentar..

Skrevet

Selvfølgelig kunne jeg flyttet ut av Oslo, men jeg vil jo helst unngå å flytte fra barna mine da.

Skrevet

Askepott, dummeste jeg har hørt...Det finnes ikke leger, sykepleier, lærere på bygda altså? Dagens dummeste kommentar..

At Askepott ikke er den skarpeste kniven her inne kom vel neppe som et sjokk?!

Du trenger ikke flytte langt utenfor bygrensa før prisene går nedover. Sikkert krav på en del stønad også.

Skrevet

Slutt! Nå! Noen liker å bo i byen. Noen liker å bo på bygda. Lag (nok en) egen tråd dersom dere skal krangle om hva som er verst av by og bygd.HI er frustrert over boligprisene. Har du en jobb som du bør bli i? Eller kan du jobbe hvor som helst? Har du vurdert drabantbyene? Det er en enorm tilstrømning til dem av "vanlige, ressurssterke" folk. Skjønner godt frustrasjonen. Plott inn kriteriene dine på kartet på finn.no i si to mils omkrets rundt Oslo, og se hvor det er god kollektivforvibdelse. Samlivsbrudd suger. Men du vil klare deg fint, det bare krever en omstilling.

Skrevet

Skjønner deg godt, HI. Vi er utdannet hhv tannlege og siv.ing, men har ikke råd til enebolig i et område vi kunne tenke oss å bo i. Etterhvert som familien vokste og vi ønsket oss eget hus fremfor leilighet, fant vi ut at vi måtte ut av byen for å ha råd til å bo. Nå bor vi 35 min med tog unna, og stortrives! Barna har funnet seg godt til rette, og vi kan begge fortsette i jobbene vi hadde i byen (tar jo ikke så veldig mye lenger tid inn til byen enn det hadde gjort om vi bodde ute i en av de mer perifere bydelene. Bonusen er at vi fortsatt har kontakt med byen og dens fasiliteter, samtidig som barna får fordelene ved å vokse opp på et litt roligere sted, hvor de får mere frihet enn de ville hatt inne i byen.

Skrevet

At Askepott ikke er den skarpeste kniven her inne kom vel neppe som et sjokk?!

Du trenger ikke flytte langt utenfor bygrensa før prisene går nedover. Sikkert krav på en del stønad også.

Krav på stønad hvis du flytter ut av byen??? og du skriver at jeg ikke er den smarteste kniven i skuffa!!!!
Skrevet
At Askepott ikke er den skarpeste kniven her inne kom vel neppe som et sjokk?! Du trenger ikke flytte langt utenfor bygrensa før prisene går nedover. Sikkert krav på en del stønad også.
Krav på stønad hvis du flytter ut av byen??? og du skriver at jeg ikke er den smarteste kniven i skuffa!!!!

He he he...det heter ikke "smarteste" kniven i skuffa :-D Det heter skarpeste. Ha ha :)

Skrevet

Går ut fra at det var snakk om stønader som enslig mor og ikke for å bo på landet.... Hehe, du graver din egen grav her nå Askepott.

Skrevet

Så lenge prisene styres av tilbud og etterspørsel så er det slik det må bli. Så lenge det er for poppulært å bo i byen (for høye boligpriser) bør selvfølgelig myndighetene legge vekt på å bedre tilbudene ae steder på bekostning av byene. Reduser overføringene til samfersel, kultur ol og flytt statlige arbeidsplasser ut av byene så vil etter hvert prisene i byene også bli mer overkomlige for folk.

Skrevet
At Askepott ikke er den skarpeste kniven her inne kom vel neppe som et sjokk?! Du trenger ikke flytte langt utenfor bygrensa før prisene går nedover. Sikkert krav på en del stønad også.

Ut av byen betyr Finnmark. Da får man det såkalte finnmarkstilleget på 320 kr i barnetrygd.

Skrevet
He he he...det heter ikke "smarteste" kniven i skuffa :-D Det heter skarpeste. Ha ha :)

Den er bare så klassisk at det må være ironisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...