Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Jeg synes mødre som velger å kutte amming tidlig, på grunn av sine egne vondter er egoistiske! Er det medisinske årsaker som at der er for lite melk, til tross for at man har gjort det man kan for å stimulere produksjonen, eller at babyen bare ikke legger på seg nok, så ok. Da har man i det minste prøvd. Og mange er jo villige til å gi litt morsmelk selv om de må gi tillegg. MEN; å ha såre brystvorter, brystbetennelse, sopp og slikt som ikke er farlig for babyen, men bare vondt for mor, det er helt normalt! De aller aller fleste plages med det i starten. Både med første, andre og tredje barnet! HS kan hjelpe med rett ammeteknikk, antibiotika får du hos legen, canesten er ennå reseptfritt. Likevel, så velger noen bort denne livsgivende melka, fordi de ikke gidder å ha litt vondt til det beste for babyen. Mens mødre som f.eks røyker og ikke klarer å slutte, de skal få så hatten passer! Kjeftes huden full, fordi de ikke klarer å velge det beste for barna. Dette er ikke noe anderledes! Joda, det finnes mme også, men det kan likevel ikke sammenlignes med amming!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Du har ikke hatt så mye ammetrøbbel antagelig... Det er faktisk bedre for baby å få mme og ha en mamma som orker å ta seg av babyen, enn at mamma skal presse seg gjennom fryktelige smerter og være så utslitt at babyen bare blir et ork. Og jeg ammer forresten.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Venninna mi fikk så heftige brystbetennelser at hun ble lagt inn på sykehus med enorme smerter, fikk morfin for det og måtte ha behandling for feberkramper. Hun måtte også opereres for å få tømt ut verken. Hun ble frarådet av legene å amme videre. Er det medisinsk nok for deg, eller er det du som skal få sette kriteriene her?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Du har ikke hatt så mye ammetrøbbel antagelig... Det er faktisk bedre for baby å få mme og ha en mamma som orker å ta seg av babyen, enn at mamma skal presse seg gjennom fryktelige smerter og være så utslitt at babyen bare blir et ork. Og jeg ammer forresten. Jeg har hatt ammetrøbbel! Med første fikk jeg kjempesåre brystvorter på grunn av feil sugetak. Etterhvert gikk det betennelse i sårene, som utviklet seg til brystbetennelse. Da jeg fikk antibiotika var babyen 6 uker, og derfra ble det sakte men sikkert bedre! Men vondt som faen! Og jeg gråt ved hver eneste amming. Brukte også skjold en periode. Da nummer to kom, hadde han bedre sugetak, men jeg ble likevel sår selvfølgelig. Fikk igjen brystbetennelse, og etter to antibiotika kurer fikk jeg sopp i såret. Så jo, jeg vet litt av hvert om ammersmerter!! Been there! Venninna mi fikk så heftige brystbetennelser at hun ble lagt inn på sykehus med enorme smerter, fikk morfin for det og måtte ha behandling for feberkramper. Hun måtte også opereres for å få tømt ut verken. Hun ble frarådet av legene å amme videre. Er det medisinsk nok for deg, eller er det du som skal få sette kriteriene her? Javisst, medisinsk nok! Det er virkelig ikke jeg som skal sette kriteriene, og jeg skriver jo først at medisinske årsaker er legitimt nok. Og ble hun frarådet det av legene så er det jo greit.. Djeeez, trenger ikke fly i strupen på meg! HI
Tantrum Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Du flyr jo vitterlig i stupen på de som velger bort amming, så at noen "tar igjen" er vel greit nok??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå