Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Hva hender på en slik megling? Her flytter barnefar ut i helga, byttet adresse i dag.. Vi er enige i hvor mye han skal se ungene, at de bor fast hos meg, vi er enige om alt egentlig.
Silverfox Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Det var vi også. Så på mekling hjalp de oss å skrive et sammendrag over det vi var enige om. Evt tipset om ting vi hadde oversett. Som hvor de skal feire første jul, hvordan dele jula, første påsken osv..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Det var vi også. Så på mekling hjalp de oss å skrive et sammendrag over det vi var enige om. Evt tipset om ting vi hadde oversett. Som hvor de skal feire første jul, hvordan dele jula, første påsken osv.. Ok Takk for svar.. Kunne bare ikke se poenget med mekling, når man er enige i det hele, vi er også enig om ferier osv.. Men så må vi jo utføre meklingen, både fordi NAV forlanger bevis på at vi har et samlivsbrudd, og da mente de vist mekling var rett (noe som helt sikkert stemmer, men vi satte oss aldri inn i slikt, siden vi var "ment to be".. Vi var vel ment som venner i det virkerlige liv), og pga OS... Men da vet vi, får vi vel singnere kontrakter på samvær osv der da, så har vi alt i boks
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Er du sikker på at dere kommer til å ha et godt samarbeid for alltid? Jeg også trodde det var en smal sak, men så viste det seg at bf ikke var enig med meg overhodet... Nå har vi detaljert avtale med hvem som skal ha barnet når, når levering og henting skal skje. alle ferier, bursdager, 17mai, jul, nyttår osv osv.... Men ja, du må på mekling uansett altså Lykke til!
Silverfox Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Det var vi også. Så på mekling hjalp de oss å skrive et sammendrag over det vi var enige om. Evt tipset om ting vi hadde oversett. Som hvor de skal feire første jul, hvordan dele jula, første påsken osv.. Ok Takk for svar.. Kunne bare ikke se poenget med mekling, når man er enige i det hele, vi er også enig om ferier osv.. Men så må vi jo utføre meklingen, både fordi NAV forlanger bevis på at vi har et samlivsbrudd, og da mente de vist mekling var rett (noe som helt sikkert stemmer, men vi satte oss aldri inn i slikt, siden vi var "ment to be".. Vi var vel ment som venner i det virkerlige liv), og pga OS... Men da vet vi, får vi vel singnere kontrakter på samvær osv der da, så har vi alt i boks Som Sekretøsa skriver over her: Det er absolutt ikke sikkert dere er så vel forlikte om et par år. Da er det greit å ha vært gjennom mekling og å ha ryddige avtaler. Ting har en tendens til å endre seg når den ene/begge finner nye partnere f. eks. Det er ikke noe kjekt å planlegge livet sitt etter hva et menneske du egentlig er "ferdig" mener og synes. Fakta er at man så lenge man har barn sammen Må forholde seg til hverandre, og jo mer man har skrevet ned og spesifisert, jo bedre er det. Selv tenkte jeg at jeg ikke kunne skilt meg fra en bedre mann, alt gikk som smurt! Vi var jo så enige! Nå: not so much....
Siljemor90 Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Har samme syn som de over. Barnefar var helt enig i at det beste var at han besøkte sønnen hos meg noen ganger i uka, å at han helt klart skulle bo fast hos meg. Ikke noe problem. Vi skrev desverre aldri noen skriftlig avtale på meklingsmøte, så nå skremmer han stadig livskiten ut av meg med å true om at han skal kreve 50/50 osv osv.. Sønnen vår er seks mnd.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 HI her. Ingen av oss er så naive, at vi ikke kommer til å ha kontrakt på det vi er enige i nå, ting kan jo hende, og vennskapet kan gå over, så vi kommer uansett hva, til å sette opp avtale på det vi er enige i nå.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #8 Skrevet 15. september 2012 Hva hender på en slik megling? Her flytter barnefar ut i helga, byttet adresse i dag.. Vi er enige i hvor mye han skal se ungene, at de bor fast hos meg, vi er enige om alt egentlig. Jeg jobber på familievernkontor og kan fortelle deg litt. Som megler er jeg pliktig til å ta opp dette med barna, hvor barna skal bo og hvordan samværet skal være. Jeg har plikt til å informere om at barna skal bli hørt og jeg kan også be om å få snakke med barna, noe jeg ofte gjør. Utover dette så kan paret snakke om hva de ønsker. En time er ofte veldig kort så det er ikke så mye tid man har og når dere er enige så er det grei skuring, så lenge det som er best for dere er det beste også for barna. Dere vil få en meklingsattest og så tilbyr jeg dere å komme tilbake etter noen måneder for å høre hvordan det går. Det er helt frivillig, men mange kommer og det har ofte, ser jeg, en forebyggende effekt det at man kan komme tilbake og at man har noen å ringe til dersom en konflikt, eller flere, skulle oppstå.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #9 Skrevet 15. september 2012 Jeg jobber på familievernkontor og kan fortelle deg litt. Som megler er jeg pliktig til å ta opp dette med barna, hvor barna skal bo og hvordan samværet skal være. Jeg har plikt til å informere om at barna skal bli hørt og jeg kan også be om å få snakke med barna, noe jeg ofte gjør. Utover dette så kan paret snakke om hva de ønsker. En time er ofte veldig kort så det er ikke så mye tid man har og når dere er enige så er det grei skuring, så lenge det som er best for dere er det beste også for barna. Dere vil få en meklingsattest og så tilbyr jeg dere å komme tilbake etter noen måneder for å høre hvordan det går. Det er helt frivillig, men mange kommer og det har ofte, ser jeg, en forebyggende effekt det at man kan komme tilbake og at man har noen å ringe til dersom en konflikt, eller flere, skulle oppstå. Takk
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #10 Skrevet 15. september 2012 Jeg jobber på familievernkontor og kan fortelle deg litt. Som megler er jeg pliktig til å ta opp dette med barna, hvor barna skal bo og hvordan samværet skal være. Jeg har plikt til å informere om at barna skal bli hørt og jeg kan også be om å få snakke med barna, noe jeg ofte gjør. Utover dette så kan paret snakke om hva de ønsker. En time er ofte veldig kort så det er ikke så mye tid man har og når dere er enige så er det grei skuring, så lenge det som er best for dere er det beste også for barna. Dere vil få en meklingsattest og så tilbyr jeg dere å komme tilbake etter noen måneder for å høre hvordan det går. Det er helt frivillig, men mange kommer og det har ofte, ser jeg, en forebyggende effekt det at man kan komme tilbake og at man har noen å ringe til dersom en konflikt, eller flere, skulle oppstå. Takk Bare hyggelig Kan også nevne at samværsavtalen dere skriver på kontoret er en avtale mellom deg og ham. Den er ikke juridisk bindende og den kan endres på når som helst. Det kan dere gjøre sammen hjemme eller dere kan komme på kontoret for å skrive ny avtale. Og som de andre her sier så er mekling pålagt ved ekteskapsbrudd og ved samboerbrudd når man har har felles barn under 16 år. Det er 1 time obigatorisk mekling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå