Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Jeg har aldri laget pannekaker før, så kan noen hjelpe meg litt :/
Lady lovely locks Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Jeg lager som regel veldig grove pannekaker med mye egg. - 1 liter melk - 8 egg - 3 dl hvetemel - 4 dl anet mel. (Jeg bruker rug og bygg) - 5 toppede ss knuste korn. (du får kjøpt små poser med 5 blandigskorn. Eller du kan bruke litt pinnekjerner, linfrø osv... - Sukker og salt gir jo god smak så jeg velger å bruke 2 ts salt og 4 ss sukker. Der får du bestemme selv hvor mye/lite du synes du trenger. Honning kan også brukes for å frembringe litt søtsmak.
Lady lovely locks Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Jeg lager som regel veldig grove pannekaker med mye egg. - 1 liter melk - 8 egg - 3 dl hvetemel - 4 dl anet mel. (Jeg bruker rug og bygg) - 5 toppede ss knuste korn. (du får kjøpt små poser med 5 blandigskorn. Eller du kan bruke litt pinnekjerner, linfrø osv... - Sukker og salt gir jo god smak så jeg velger å bruke 2 ts salt og 4 ss sukker. Der får du bestemme selv hvor mye/lite du synes du trenger. Honning kan også brukes for å frembringe litt søtsmak. Glemte Havregryn. Jeg bruker alltid ca 2 dl hvaregryn.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Hvis jeg bare lager pannekaker til guttungen bruker jeg: 1 dl mel (varierer litt på meltype) 1,5 dl melk 1-2 egg Hvis jeg utvider litt med mel og melk tar jeg gjerne 2 el 3 egg. Flere egg gjør at pannekakene er litt vanskeligere å snu, men de smaker fantastisk med ekstra egg:)
Ane Elise Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Her er en enkel oppskrift for 1 person 1 ss smør 1 egg 3 dl melk 2 dl mel 1/4 ts salt - smelt smøret - bland alt det tørre i lag (pleier å ha det i målebegeret, så slipper du så mye oppvask - ha egget i en bolle - bland så det tørre vekslevis med melk i bollen - ha i smeltet smør til slutt (den må ikke være varmt!! ) - la røre stå i ca 30min for å svelle Når jeg skal lage store porsjoner så ganger jeg denne oppskriften med antall personer, og mikser litt på meltype. Pleier da å ha 1/4 med fin sammalt mel, og resten hvetemel. Forresten hvis du klarer å lage tynne pannekaker, så smaker denne oppskriften enda bedre Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå