Gå til innhold

Vanskeligere å få barn jo eldre man blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg ikke gammel da, bare 28. Fikk barn når jeg var 19 og 22, absolutt ikke planlagte og jeg brukte p-piller begge gangene. Har også blitt gravid 2 ganger til, som endte i SA. (da og på piller)

Nå derimot har jeg slutta på pillene for lenge siden, men klarer ikke å bli gravid.... Vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var sånn med meg og, viste seg at jeg hadde endometriose.

Skrevet
Var sånn med meg og, viste seg at jeg hadde endometriose.

Hm, hva er det?? Bør googles, skjønner jeg :)

Skrevet

når man slutter med P-piller så er det ofte kroppen må få 1år på seg for å komme på rett kjør igjen, med tanke på hormoner ect..

Kan derfor bruke lengre tid på å bli gravid, tror at når man nærmer seg 35år så begynner det å bli vanskligere å bli gravid

Skrevet
når man slutter med P-piller så er det ofte kroppen må få 1år på seg for å komme på rett kjør igjen, med tanke på hormoner ect.. Kan derfor bruke lengre tid på å bli gravid, tror at når man nærmer seg 35år så begynner det å bli vanskligere å bli gravid

Men for meg er det ingen logikk i det at det skal være vanskeligere når man faktisk har slutta, kontra når man går på prevansjon... Men ok. da får jeg innstille meg på at det ikke blir noe kidd neste år :)

Skrevet

Det er ikke slik at det er vanskeligere å bli gravid etter p-pille bruk. Det er bare en MYTE. Snakket med legen min om det senest i sist uke. Det finnes ingen vitenskapelige holdepunkter for denne påstanden. Ellers er det selvsagt slik at det er vankeligere å bli gravid jo eldre vi blir. Jenter er biologisk mest fruktbare i 20- 25-årsalderen. Etter det går det bare nedover;)

Skrevet
Nå er jeg ikke gammel da, bare 28. Fikk barn når jeg var 19 og 22, absolutt ikke planlagte og jeg brukte p-piller begge gangene. Har også blitt gravid 2 ganger til, som endte i SA. (da og på piller) Nå derimot har jeg slutta på pillene for lenge siden, men klarer ikke å bli gravid.... Vanlig??

Jeg ble gravid med første da jeg var 25 år, brukte 3-4 mnd på det.

Nå som 30 åring brukte jeg 1 uke på å bli gravid, og jeg hadde i begge tilfellene gått på p-piller, men henholdsvis Trionetta første gangen og Yasmin andre gangen.

Jeg tror at det ikke har noen stor forskjell så lenge man ikke er FOR gammel, eller har bikket 35 (?) år, for det er jo en kjensgjerning at det er vanskeligere å bli gravid jo eldre man er.

Skrevet

Ja, tror jeg også har hørt at det er mye vanskeligere når man har bikket 35..

Skrevet

Okey, da er det kanskje ikke noe hold i det da :)

Utålmodig, jeg?? Litt....

Skrevet

Hehe, forstår deg godt jeg HI. Er man vant til at ting går fort, vil man gjerne at det skal gå fort de andre gangene også. Skal selv begynne å prøve nå. Er 26, så blir morsomt å se hvor fruktbar jeg er:)

Lykke til med prøvinga videre:)

Skrevet

Tror det er meget individuelt jeg! Har alltid blitt lett gravid! Fikk nr. 1 da jeg var 33, hun ble laget på 3pp. Nr 2 kom uten prøving da hun var 3mnd gammel :) Nr 3 kom på 1pp da jeg var 37, overvektig og sliten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...