Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Jeg har opplevd n igangsatt fødsel som omtrent bare var en eneste lang rie uten pause. Lurer på hvordan dette er med spontan fødsel. Gruer meg for å bli gravid igjen med dette i minnet. Hvordan var det for dere?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Min første fødsel var igangsatt og jeg hadde ca 2 min mellom riene hele fødselen. Min andre fødsel var styrtfødsel og jeg hadde ca 2 min mellom riene den fødselen også. Hadde rier ca 1 time før pressriene satte inn, de hadde jeg et knapt minutt mellom.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Jeg ble også satt igang...mener jeg hadde pauser mellom, de var kanksje 2-3min lange eller noe. Jeg var så opptatt av lystgassen min, så var i min egen boble under hele fødselen
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Min første fødsel var igangsatt og jeg hadde ca 2 min mellom riene hele fødselen. Min andre fødsel var styrtfødsel og jeg hadde ca 2 min mellom riene den fødselen også. Hadde rier ca 1 time før pressriene satte inn, de hadde jeg et knapt minutt mellom. Men syns det var helt greit jeg da. Jeg takler rier godt og jobber godt med de, så jeg opplever de helt overkommelige. Og styrtfødsel var jo egentlig fantastisk. Over omtrent før det begynner og i toppform etterpå.
Underveis --> Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Litt på siden, men jeg har fått drypp på begge mine fødsler. En uten,og en med epidural. Siste er å foretrekke! Jævlig heftige greier siden jeg responderer VELDIG på drypp. Fra to til ti cm på snaue to timer. Hvis du gruer deg, så vær åpen for smertestillende av den litt mer virkningsfulle sorten. Hele fødselsopplevelsen ble veldig mye bedre. Jeg fikk det jo med meg, i stedet for at det ble ett stort brøøøøøøøøl ;-) Både jeg og barnet var i mye bedre form etterpå. Jeg kunne helt ærlig tatt ungen under armen og gått hjem igjen *he he he* ... Men jeg hadde noen få minutters mellomrom mellom riene. Før drypp noe mer uregelmessig.
me_87 Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 ca 2 minutter mellom riene hele veien her og.
Appelsindyret Skrevet 14. september 2012 #7 Skrevet 14. september 2012 første gang var det 20 min mellom helt i begynnelsen, så ble de tettere og tettere i løpet av noen timer. de holdt seg vel på 2 min mellom hver rie de siste 3 timene tenker jeg andre gangen var 7 min mellom hver rie i begynnelsen men de ble veldig fort tettere og tettere og til slutt ble det til en eneste laaaaang rie.
kaklemor Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Fødselen min var kjapp så var rie på rie hele veien. Hadde ikke pause i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Med første som var vannavgang, kom de tett og hardt fra første sekund. Det var 4-5 min mellom helt i starten, og gikk gradvis ned til 1 min på slutten. Fikk bare mulighet til å puste og ynke meg litt før neste kom. Smerter i 6 timer var ikke behagelig, og uerfaren i tillegg. Med andremann fikk jeg normal fødselsgang, murring i noen dager, en myk ri som startet fødselen, og alt fra 1 til 15 min mellom riene. Det var ikke 15, 15, 10, 7, 5 osv. ned til pressriene slik jeg har "lært", men ganske så ujevnt når de kom. Den siste timen var det to 10 minutters pauser. Dette ble en piece of cake fødsel, tok 4 timer Hadde ikke smertestillende med noen av de, og kan derfor sammenligne de. Helt forskjellig! Og jeg kjente barnet skled ned uten å måtte presse så innmari, alt gikk lettere selv med mange års mellomrom
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #10 Skrevet 14. september 2012 Jeg har opplevd n igangsatt fødsel som omtrent bare var en eneste lang rie uten pause. Lurer på hvordan dette er med spontan fødsel. Gruer meg for å bli gravid igjen med dette i minnet. Hvordan var det for dere? Jeg ble også igangsatt. Stormrier her. Neste rie startet før forrige sluttet. Men det var heldigvis over på 6-7 timer.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. september 2012 #11 Skrevet 14. september 2012 Alt i fra 2-25 minutter i starten, og med varighet fra 10-35 sekunder. Har aldri hatt regelmessige rier før det har nærmet seg full åpning. Da har de kommet mer jevnt med ca 2-3 min mellomrom og vart i ca 40-50 sekunder. Første fødselen klarte ikke livmoren å slappe av mellom riene, så da føltes det som en stor rie slik du beskriver (igangsatt fødsel det også).
Netti*** Skrevet 14. september 2012 #12 Skrevet 14. september 2012 Født 4 unger. Nr. 2 var styrtfødsel. Null pause i riene. Bare en lang vond, sa til mannen etter å ha spart litt pust var at ett par sekunders pause var alt jeg trengte. Men da gikk jeg også fra umoden til baby i armene på 40 min. Nr 3 brukte jeg tre timer og hadde fin pause mellom riene. De tre første startet av seg selv. Nr 4 ble igangsatt 12 dager på overtid. 3 timer. Siste time med drypp. Siste halvtime med små/ingen pauser. Det værste med igangsettelse er at du ikke får rørt på deg syns jeg. Måtte være på registrering hele tiden.
3 er nok! Skrevet 14. september 2012 #13 Skrevet 14. september 2012 Fødsel nr 1: startet naturlig. 55 sekunder(!) mellom første og andre rie. Etter ca 30 min var det ingen pause mellom i det hele tatt og slik holdt det på i 50 min før de tok ungen med sugekopp. Fødsel nr 2: satt i gang på sykehus med en stk vaginal pille. 4 min mellom Riene den første halvtimen, så plutselig kom Riene med bare sekunders mellomrom.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. september 2012 #14 Skrevet 14. september 2012 Med storebror, så startet det med 4 minutter mellom riene, ble en veldig brå start med andre ord. slik holdt det på i 5 timer. Med lillesøster startet det nok en gang med 3-4 minutter mellom riene, på 30 minutter, så økte riene, så tiden mellom hver rie var så og si ikke eksisterende, var da i aktiv fødsel i ca 13 minutter (fra 4 cm åpning, til fødselen var over) og var i aktiv fødsel i 1,5 time med storebror.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 14. september 2012 #15 Skrevet 14. september 2012 Hadde ingen eller liten pause mellom riene. Nå varte min fødsel i 4 timer bare, men hadde to timer før det satte skikkelig igang så 6 timer totalt. Men hadde vel ingen pause mellom riene hadde vel 20 sekunder innimellom... Glad det gikk fort det var ganske intensivt! Spontan fødsel.
Berta_78 Skrevet 14. september 2012 #16 Skrevet 14. september 2012 Ingen pause, tre timer. Vet ikke hva rier er, føltes mest som om det hadde blitt detonert en bombe :-) Ikke igangsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå