Gå til innhold

og jeg som gledet meg til 3. trimester


peanutts82

Anbefalte innlegg

3.trimester tråden består jo nesten bare av damer som snart skal føde jo. Vil ikke lese så altfor mange slike innlegg da jeg er litt overtroisk av meg og vil ikke at lille Stich skal tro det er OK å bli født nå. :P

 

føler jeg har mer til felles med 2. trimester. men vil jo ikke tilbake når jeg først har krysset over.

vil mye heller snakke om innredning, utstyr til baby og mamma, bekymringer og babyspark :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Har tross alt lenge igjen, termin 8. Desember.

Hva jeg har anskaffet:

Vogn

Bilsete med base

Tripptrapp med babysete og sånn man kan bruke når den kan sitte

Voksi pose

Voksi bilstolpose

Seng

Sengetøy

Klær (fått og kjøpt, så har en god del)

Ullklær

 

Noe kjøpt brukt (finn.no) og noe nytt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D flott... hehe... har kjøpt en del men føler jeg mangler masse enda.

til meg selv har jeg kjøpt en del ammebh-er og ammeinnlegg. ett par i ull/silke og en boks med antibakteriell engangs innlegg. PLUSS gyngestol. mandelolje for strekkmerker.

vogn, bil-stol, stelle-veske, stelle-matte, stelle-pledd, pledd for å lage fajitas av bebisen, bæresjal, et sett med sengetøy og sengekant med ole brumm. gulpekluter i 6-pakn, bleiebøtte, refill til bleiebøtte, en del oljer og pudder og salver til sår hud. myk teppe til bruk i vogn eller vugge. vippestol. et lite babysett med negleklipper og saks og diverse. gulvteppe med ole brumm familien, vognpose som kan brukes til bilstol.

 

klør meg fremdeles i hode når det gjelder seng. tror jeg har nesten blitt enig med meg selv om bedside crip. for her skal det bli samsoving.

 

trenger også kommode, skap, dyne, muligens ammepute, brystpumpe med en reserve flaske.

og mere klær. trodde jeg hadde kjøpt en del men etter å ha organisert etter størrelse og bruksområde så ser jeg at jeg ikke har nok.

 

du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Har tross alt lenge igjen, termin 8. Desember. Hva jeg har anskaffet: Vogn Bilsete med base Tripptrapp med babysete og sånn man kan bruke når den kan sitte Voksi pose Voksi bilstolpose Seng Sengetøy Klær (fått og kjøpt, så har en god del) Ullklær Noe kjøpt brukt (finn.no) og noe nytt:)

 

har også termin 8.des.. hihihihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooi, blir stressa jeg nå :P

termin 18 november.. eneste jeg har "greit" er seng m/tilbehør og bilstol! haha

Har ikke en eneste body eller lue.. vogna er bestilt, så jeg håper den kommer i slutten av oktober...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si du har handla peanutts82 :P

Her har vi kjøpt vogn (står en nydelig blå Bugaboo Cameleon her i stue som jeg sikler etter å gå tur med. Vurderer nesten å gå tur med bamsen min bare fordi jeg har såååå lyst til å ut å trille :P )

MaxiCosi bilsete med base, seng (Babybay bedside crib faktisk :D ), stellebord, stelleveske, en dyne som nok er litt for tynn til den lille, sengetøy, tepper og litt klær. Får en del klær av søster også siden ho har en gutt på snart 6 mnd :)

 

Har ikke veldig oversikt over hva mer jeg må kjøpe inn egentlig :P Men er glad vi har fått de store tinga i boks. Har termin 3 des. Så har jo haugevis av tid, for lillegutt får ikke lov til å komme riktig enda ;)

 

Planer for helga?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 5. desember, jeg vil heller ikke snakke om at "nå kommer babyn hvert sekund" :P

 

Skal på shopping i morgen, pappan som er mest ivrig :P Men jeg innser at det er tid nå, for magen vokser og ryggen verker, så jeg har sagt vi må et sted de har rullestoler til kundene :P

 

Har vogn, bilstol, vippestol, noen nye klær, noen strikkede plagg som bare er noen år gammel og veldig pent brukt, bleiebøtte, vogge, voksipose, annen tjukk og god pose, dyne, noe sengklær.

 

Herregud, det er jo ikke så rent lite dette hehe.

 

I morgen blir det seng, madrasser ol. i det minste.

 

Er mye som nok mange mener man "må ha", men vi får jo barn like før jul, regner med, eller jeg forventer nesten hehe, at vi får masse til jul også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er termin 14. desember. Har handlet inn sprinkelseng, madrass, sengetøy, litt klær i str 50 og 56, Simo kombivogn, stelleveske, noen ammeklær, ammeinnlegg, ammepute, garderobeskap til barnerommet, gyngestol, bilstolpose, gulpekluter, en uro og en rangle, samt to smokker:)

 

Har også arvet en voksipose, litt babyklær, babydyne og reiseseng. Samtidig har vi mødre som holder på å strikke babytepper og klær;)

 

Så føler at ting begynner å komme på plass. Mangler fortsatt bilstol og stellebord, men det ville foreldrene våre kjøpe til oss.

 

Barnerommet står også klappet og klart, selv om babyen skal sove inne hos oss den første tiden. Liker å få ting unnagjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har handla peanutts82 :P Her har vi kjøpt vogn (står en nydelig blå Bugaboo Cameleon her i stue som jeg sikler etter å gå tur med. Vurderer nesten å gå tur med bamsen min bare fordi jeg har såååå lyst til å ut å trille :P ) MaxiCosi bilsete med base, seng (Babybay bedside crib faktisk :D ), stellebord, stelleveske, en dyne som nok er litt for tynn til den lille, sengetøy, tepper og litt klær. Får en del klær av søster også siden ho har en gutt på snart 6 mnd :) Har ikke veldig oversikt over hva mer jeg må kjøpe inn egentlig :P Men er glad vi har fått de store tinga i boks. Har termin 3 des. Så har jo haugevis av tid, for lillegutt får ikke lov til å komme riktig enda ;) Planer for helga?? :)

 

hihihi :P det er første ungen så da er det tillatt med bomkjøp... tenker jeg :P

 

i helgen skal jeg finne på så mye spennende... ligge på sofaen, spise, gråte, vurdere å bestille kabel med flere kanaler fra GET, snakke med lille Stich, surfe på nettet. ja faktisk. jeg lever livet. :P

sambo har helge turnus og jeg har fått en kurv fullt med ferske hormoner. Alt er bare dritt, og ingen bryr seg, og det er kjedelig å være sykemeldt, og alle venner er opptatt, og sambo er dritt fordi han jobber helg og jeg har så lyst på COLAAAAA :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 6. desember....

 

Her tor jeg alt er i boks, mangler småtteri som engangsammeinnlegg, mme (i tilfelle) og bleier. Men her er det jente nummer 2, så vi har det meste. ;)

 

Fikk bilstolpose i posten i dag, og gikk amokk på smartkids.no i går, så kommer vel en pakke neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Skal si du har handla peanutts82 :P

Her har vi kjøpt vogn (står en nydelig blå Bugaboo Cameleon her i stue som jeg sikler etter å gå tur med. Vurderer nesten å gå tur med bamsen min bare fordi jeg har såååå lyst til å ut å trille :P )

MaxiCosi bilsete med base, seng (Babybay bedside crib faktisk :D ), stellebord, stelleveske, en dyne som nok er litt for tynn til den lille, sengetøy, tepper og litt klær. Får en del klær av søster også siden ho har en gutt på snart 6 mnd :)

 

Har ikke veldig oversikt over hva mer jeg må kjøpe inn egentlig :P Men er glad vi har fått de store tinga i boks. Har termin 3 des. Så har jo haugevis av tid, for lillegutt får ikke lov til å komme riktig enda ;)

 

Planer for helga?? :)

Åååå..har du vogna stående i stuen!! :) overreagere litt nå, men jeg har min i gangen men er sååå fristet til å ta den inn i stuen. Har veldig smal gang, og gjør meg liksom ingenting å ha den som et "eyecandy" inne i stuen. Har 10uker til termin men har så lusst å ta vognen i bruk igår!! :) Hehe

Har egentlig ikke så mye annet i boks, har alt fra storebror og denne gang vet jeg ikke hva som gjemmer seg i magen, så då lar ting vente på seg til etter fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har allerede øvd meg på å sette sammen vognen og skifte mellom, bilstol, bag, og sportsdel med en hånd og bind for øynene. hehe... Gunnar (bamsen min) har allerede test kjørt alle delene, fra babyrommet helt til stua og tilbake. ja.. takk og lov for gardiner.. ellers hadde naboene ringt Gaustad tenker jeg.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si du har handla peanutts82 :P Her har vi kjøpt vogn (står en nydelig blå Bugaboo Cameleon her i stue som jeg sikler etter å gå tur med. Vurderer nesten å gå tur med bamsen min bare fordi jeg har såååå lyst til å ut å trille :P ) MaxiCosi bilsete med base, seng (Babybay bedside crib faktisk :D ), stellebord, stelleveske, en dyne som nok er litt for tynn til den lille, sengetøy, tepper og litt klær. Får en del klær av søster også siden ho har en gutt på snart 6 mnd :) Har ikke veldig oversikt over hva mer jeg må kjøpe inn egentlig :P Men er glad vi har fått de store tinga i boks. Har termin 3 des. Så har jo haugevis av tid, for lillegutt får ikke lov til å komme riktig enda ;) Planer for helga?? :)
åååå..har du vogna stående i stuen!! :) overreagere litt nå, men jeg har min i gangen men er sååå fristet til å ta den inn i stuen. Har veldig smal gang, og gjør meg liksom ingenting å ha den som et "eyecandy" inne i stuen. Har 10uker til termin men har så lusst å ta vognen i bruk igår!! :) Hehe Har egentlig ikke så mye annet i boks, har alt fra storebror og denne gang vet jeg ikke hva som gjemmer seg i magen, så då lar ting vente på seg til etter fødsel ;)

 

Den står i stua fordi gangen er forløpig lagringsplass :P Men jeg går noen runder med den i stua daglig.. Hehe.. Og jeg har ikke heftig med gardiner. Men det skal bare naboene drite lang marsj i :D

 

Jeg sliter litt med valg av vognpose jeg!!! Har kun kjøpt en Bugaboo fleece pose som passer på sportsdelen.

Søster har voksi og lammeskinnsposer som jeg kan låne, men jeg har såååååå lyst på en blå og grå pose fra RisaRosa. Men den er så dyr :(

Også klarer jeg ikke helt bestemme meg for om jeg skal kjøpe en pose til å ha i bilstolen..

 

Hva har dere, skal dere ha??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en pose som er tilpasset både vognen og bilstolen. alt er fra samme merke og samme farge. den er av dun og fleece. kostet 600,-

 

det var jo en tråd her om 30% på poser. har du sett på de?

heldig du som har en søster som har ting du kan låne.

 

her er jeg førstemann og bor alene i Oslo, resten av familien bor i Bergen. Heldigvis har sambo stor familie her, men begge brødrene hans fikk baby for 1 år siden så de bruker ting og tang selv enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser
Skal si du har handla peanutts82 :P Her har vi kjøpt vogn (står en nydelig blå Bugaboo Cameleon her i stue som jeg sikler etter å gå tur med. Vurderer nesten å gå tur med bamsen min bare fordi jeg har såååå lyst til å ut å trille :P ) MaxiCosi bilsete med base, seng (Babybay bedside crib faktisk :D ), stellebord, stelleveske, en dyne som nok er litt for tynn til den lille, sengetøy, tepper og litt klær. Får en del klær av søster også siden ho har en gutt på snart 6 mnd :) Har ikke veldig oversikt over hva mer jeg må kjøpe inn egentlig :P Men er glad vi har fått de store tinga i boks. Har termin 3 des. Så har jo haugevis av tid, for lillegutt får ikke lov til å komme riktig enda ;) Planer for helga?? :)
åååå..har du vogna stående i stuen!! :) overreagere litt nå, men jeg har min i gangen men er sååå fristet til å ta den inn i stuen. Har veldig smal gang, og gjør meg liksom ingenting å ha den som et "eyecandy" inne i stuen. Har 10uker til termin men har så lusst å ta vognen i bruk igår!! :) Hehe Har egentlig ikke så mye annet i boks, har alt fra storebror og denne gang vet jeg ikke hva som gjemmer seg i magen, så då lar ting vente på seg til etter fødsel ;)
Den står i stua fordi gangen er forløpig lagringsplass :P Men jeg går noen runder med den i stua daglig.. Hehe.. Og jeg har ikke heftig med gardiner. Men det skal bare naboene drite lang marsj i :D Jeg sliter litt med valg av vognpose jeg!!! Har kun kjøpt en Bugaboo fleece pose som passer på sportsdelen. Søster har voksi og lammeskinnsposer som jeg kan låne, men jeg har såååååå lyst på en blå og grå pose fra RisaRosa. Men den er så dyr :( Også klarer jeg ikke helt bestemme meg for om jeg skal kjøpe en pose til å ha i bilstolen.. Hva har dere, skal dere ha??

Haha..råbra!! :D ser det for meg der du går å triller på luft inne i stuen og naboene kikker på forskrekket :P hehe..

 

Jeg skal også kjøpe vognpose fra RisaRosa :) Men vet ikke kjønn, så den må vente på seg til baby kommer. Syntes den ble litt for steril med hvit farge =/

Men har en lammull fra storebror som får duge i de ukene det tar å få posen levert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kjøpe stort sett alt nytt da ingen av min familie/slekt har barn. Har fått kjøpt bilstol (maxi cosi cabriofix med base) av ei venninne. Ellers har vi kjøpt og fått opp grindseng, vugge, og endel småting. Vognen (Emmaljunga CC) står på stua til pynt (neida, har ikke noen andre plasser å sette den, og syns den er for fiiiiiiin til å sette i boden :D )

Gjenstår egentlig bare å finne ut hvor dette barnet skal komme til verden henn (er i samtale med sykehus om det nå), og vaske klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har svigers vært her. Og svigermor har vært og kjøpt litt klær til lillegutt. Ho hadde også med seg seng, som faktisk var ganske fin. Svigerfar hadde gitt den et strøk maling, så nå skal vi ut og kjøpe madrass :)

 

Vognpose hadde ho også med. En lammeskinnpose med brun cordfløyel. Den er er egentlig litt for bred til Bugabooen, men det får gå. Skal selvfølgelig sende den på rens siden den ikke er blitt brukt på over 25 år.

 

Tenker nå at hvis jeg da la være å kjøpe den fine vognposen jeg har lyst på så kan jeg heller bruke penger på et videokamera :D

Mamma og pappa har alltid vært flinke til å filme da vi var små, noe jeg setter veldig pris på nå og har lyst til å videreføre til mine små.

Og jeg syns det å filme med mobilen ikke holder mål :)

 

Ellers en grei helg. Har henta gratispakka fra Apotek1 (elsker alt som er gratis), og i dag lagde jeg blaudis til samboer som har bursdag. (Blaudis = bløtekake på sørlandsk for de som ikke skjønner det :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte i natt at jeg gikk rundt i leiligheten og trillet den tomme barnevogna og vagget veldig gravid rundt :P Hahaha, så jeg ser GODT for meg at noen faktisk går rundt i stua med vogn :D

 

Har også fått en lammeskinnpose med brun cordfløyel! Synes den ser så god ut. Er 12 år siden den var i bruk.

 

I helga ble det seng, madrasser, noe sengetøy, stellebord, badebalje +++ Ble litt mer enn vi tenkte hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...