Gå til innhold

Dere som har flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

er barna deres venner?

Kan de leke sammen?

Her leker barna godt sammen, har gutt 7 år, gutt 5 år og jente 3 år. De veksler på hvem som leker sammen, noen ganger alle, andre ganger 2 av dem. Av og til krangler de om premissene i leken eller om enkeltleker. Eldstegutten og jenta leker også godt sammen til tross for forskjellig kjønn og alder.

Vi har nok bevisst satt av tid til familien alene, f.eks helgeturer hvor det er masse tid til fri lek. Dessuten bor vi i et nabolag hvor det ikke vrimler av unger, bare 4 potensielle lekekamerater i aktuell alder. Dermed er ungene mye sammen.

Det kan tenkes at vi bare har vært heldig og fått barn med personligheter som går godt sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du ha samme aldersforskjell på de største guttene dine som vi ha på våre gutter. Har det alltid gått greit eller? Her e minsten 5 mnd nå og toåringen har til dags dato ikke vist tegn til sjalusi. Han er bare snill og grei mot lillebroren. Blir kanskje mer krangling når lillebror kommer seg rundt og rører leker og sånt?

Skrevet

Ja, de leker fint sammen, og krangler når det trengs. Jente 5, gutt 3 og jente 1.

Skrevet

Her har vi jente (snart 6) og gutt (2) - de trengte en del tilpassing til hverandres lek, og tar ofte lekene til hverandre. Har vært mye skrik og skrål, men det har gått bedre de siste ukene da :)

Skrevet

Vi har ei jente på 4 år, en gutt på 2 1/2 år og ei jente på 1 1/2 år.

Og de leker kjempe fint sammen alle 3. Spesielt han i midten er flink til å leke. Veldig flink til å komme opp på nivået til storsøster, og veldig flink til å komme ned på nivået til lillesøster ;)

Men merker at lillesøster må vokse litt til, før hun blir "gøy" å leke alene med i lengden for storesøster.

Det er sjelden det er krangel mellom de. Og hvis det er, så prøver jeg å la dem ordne opp selv. (ser selvfølgelig etter at de kommer fram til en god løsning :) )

Vi setter også av mye familie-tid, der vi er bare oss. Synes det er viktig :)

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 og tvillinger 3 (gutt og jente)

- De elsker hverandre OG

- Hater hverandre.

Typisk søsken tenker jeg. Ofte leker de sammen alle 3 også duker det opp konflikter etter en stund, det er sjelden idyllisk mere ennn 15-20 min av gangen. Når de leker 2 sammen kan de holde på mye lenger.

Skrevet

Vi har jente på 7 år og gutt på 5 år.

De leker veldig masse sammen. Hjelper hverandre, krangler, sloss, koser seg inntil hverandre i sofaen, deler godteri og kaller hverandre slemme ting :P

Helt normalt med andre ord hehe :)

Storesøster har nok fått en del flere venner etter at hun startet på skolen i fjor og lillebror liker veldig godt å leke alene, men er de inne sammen eller ute sammen for den saks skyld leker de veldig ofte med hverandre og finner godt ut av det :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jente på 8 og gutt på 5. De tåler ikke trynet på hverandre.

Skrevet

Mine leker aller best sammen på formiddagen, når alle er uthvilte. Om kvelden er det noe mer krangling, men ikke hvert 15 min, som jeg har lest kan være normalt i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...