Gå til innhold

lege pliktig til å informere bf

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en lege pliktig til å informere bf hvis barnet blir lagt inn på sykehuset da han ikke har foreldreansvar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men hvis han til vanlig har kontakt med barnet, er det vanlig folkeskikk at du gjør det.

Skrevet

nei han har ikke noe kontakt med barnet av hans eget ønske, men legen sier han må kontakte bf...syns det er så rart..

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nja, hvis han ikke har foreldreansvar har han heller ikke noe han skulle sagt ift behandling og slikt. Så jeg vil tro han ikke kan det, uten at jeg er heeelt sikker

Skrevet

Venninnen min sin datter fikk diagnose ADHD, da måtte bf skrive under på medisinering. Han har ikke foreldreansvar.

Skrevet

Jeg syns det er så rart at når han ikke bryr seg at han da skal få ha noe å si ifølge medisinering og innleggelse på sykehus....

Skrevet

"Under foreldreansvaret hører blant annet barnets økonomiske forhold (vergemål), avgjørelser om medisinsk behandling og samtykke til medisinske inngrep, valg av type skole, samtykke til adopsjon, navnevalg, samtykke til inngåelse av ekteskap, innmelding i trossamfunn, utstedelse av pass og flytting utenlands"

Så, har man ikke foreldreansvar har man heller ikke noe man skulle sagt.

Har de bodd sammen? Er du sikker på at hun har det alene? Det skal rimelig mye til for at barnefar ikke skal få det om han vil.... Har han skrevet det fra seg?

Skrevet

Bodde ikke sammen da han ble født. Så vet at han ikke har det.

Skrevet
Bodde ikke sammen da han ble født. Så vet at han ikke har det.

Ja, men da har han ikke noe han skulle sagt ifht det altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...