Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Mannen har tatt opp imorges at vi burde redusere matbudsjettet (har ikke dårlig økonomi, men det skader aldri med sparing) ved at jeg burde blant annet begynne å kjøpe billigere varianter brød til barna og spise brødskive istedet for varmlunsj på jobb (varmlunsj består i 80% av tilfeller av middagsrester). Jeg svarte med at det kan vi godt, men da må han slutte å røyke. Han er den eneste som røyker, røyker MYE og det er svindyrt. Vedder på at det går over 1000 kr i bare tobakk her i huset. Han ble sur og begynte å vri diskusjonen over på usakligheter. Så, er jeg urimelig? Når jeg mener at ALLE i familien skal redusere forbruket hvis man skal få ned matbudsjettet? P.S. Jeg har høyere lønn enn ham, så det er ikke slik at han tjener alle pengene og kan bestemme hvordan alle skal bruke dem.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Mannen har tatt opp imorges at vi burde redusere matbudsjettet (har ikke dårlig økonomi, men det skader aldri med sparing) ved at jeg burde blant annet begynne å kjøpe billigere varianter brød til barna og spise brødskive istedet for varmlunsj på jobb (varmlunsj består i 80% av tilfeller av middagsrester). Jeg svarte med at det kan vi godt, men da må han slutte å røyke. Han er den eneste som røyker, røyker MYE og det er svindyrt. Vedder på at det går over 1000 kr i bare tobakk her i huset. Han ble sur og begynte å vri diskusjonen over på usakligheter. Så, er jeg urimelig? Når jeg mener at ALLE i familien skal redusere forbruket hvis man skal få ned matbudsjettet? P.S. Jeg har høyere lønn enn ham, så det er ikke slik at han tjener alle pengene og kan bestemme hvordan alle skal bruke dem. Ingen som røyker kan klage på dårlig råd. Du er ikke urimelig!
Bustehue Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Røyken bør være det første som ryker, spør du meg. Usunt, ulekkert og uøkonomisk!
3 gleder Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Nei, du er ikke urimelig! Jeg minner mannen min stadig på hvor dyrt det blir med alle de snuspakkene iløpet av en mnd. Fryktelig mye penger som går med til en usunn uvane. Jeg er foressten også litt kresen med hva slags brød jeg kjøper til matpakka pga innhold. Mye rart som puttes i brød.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Røyken bør være det første som ryker, spør du meg. Usunt, ulekkert og uøkonomisk! Altså, bare for å avklare, det plager meg ikke at han røyker. Han røyker ute og verken jeg eller barna tar noe skade av det. Men jeg mener at det , i motsetning til god og smakfull mat, som gjerne er litt dyrere, er unødvendig. Og at man da bør kutte det ut først før man kutter ut i matvarer. Kanskje jeg er uøkomonisk (selv om jeg har ordnet økonomi), men jeg ønsker å spise godt mat, uten palmeolje osv. Når man har råd til å kjøpe den maten man ønsker, så forstår jeg ikke helt hvorfor ikke... HI
Gjest Miryks Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Voksent av ham. Ungene kan gjerne spise billigere (dårligere?) mat, men at han skal slutte å røyke? Nahai. Jeg ville fortsatt å kjøpe den maten jeg alltid har gjort, jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #7 Skrevet 14. september 2012 Voksent av ham. Ungene kan gjerne spise billigere (dårligere?) mat, men at han skal slutte å røyke? Nahai. Jeg ville fortsatt å kjøpe den maten jeg alltid har gjort, jeg. Takk for svar alle sammen, og herreguuud jeg digger enkelte av svarene til Miryks. Vet ikke hva det er med dem, men du sier enkle ting på tøff/morsom måte Godt å høre at det ikke er jeg som er paranoid her... HI
Major HotLips Houlihan Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 God og sunn mat kommer alle i huset til gode, røyken er bare for han. Dermed er det han som burde kutte, i det minste sammen med at matbudsjettet kuttes. Samboeren min røyker også, men det går fra hans "tilgode-penger". Klager han på dårlig råd så sier jeg bare "slutt å røyk!", han har ikke så mye å si etter det
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Mannen har tatt opp imorges at vi burde redusere matbudsjettet (har ikke dårlig økonomi, men det skader aldri med sparing) ved at jeg burde blant annet begynne å kjøpe billigere varianter brød til barna og spise brødskive istedet for varmlunsj på jobb (varmlunsj består i 80% av tilfeller av middagsrester). Jeg svarte med at det kan vi godt, men da må han slutte å røyke. Han er den eneste som røyker, røyker MYE og det er svindyrt. Vedder på at det går over 1000 kr i bare tobakk her i huset. Han ble sur og begynte å vri diskusjonen over på usakligheter. Så, er jeg urimelig? Når jeg mener at ALLE i familien skal redusere forbruket hvis man skal få ned matbudsjettet? P.S. Jeg har høyere lønn enn ham, så det er ikke slik at han tjener alle pengene og kan bestemme hvordan alle skal bruke dem. Du er Ikke urimelig, men det der er jo en veldig typisk ting å krangle om. Du kan ikke tvinge han til å slutte å røyke, det må han finne ut av selv. Men da kan ikke han forlange at du strammer inn matbudsjettet heller. Han må da selv se galskapen her?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #10 Skrevet 14. september 2012 Mannen har tatt opp imorges at vi burde redusere matbudsjettet (har ikke dårlig økonomi, men det skader aldri med sparing) ved at jeg burde blant annet begynne å kjøpe billigere varianter brød til barna og spise brødskive istedet for varmlunsj på jobb (varmlunsj består i 80% av tilfeller av middagsrester). Jeg svarte med at det kan vi godt, men da må han slutte å røyke. Han er den eneste som røyker, røyker MYE og det er svindyrt. Vedder på at det går over 1000 kr i bare tobakk her i huset. Han ble sur og begynte å vri diskusjonen over på usakligheter. Så, er jeg urimelig? Når jeg mener at ALLE i familien skal redusere forbruket hvis man skal få ned matbudsjettet? P.S. Jeg har høyere lønn enn ham, så det er ikke slik at han tjener alle pengene og kan bestemme hvordan alle skal bruke dem. Du er Ikke urimelig, men det der er jo en veldig typisk ting å krangle om. Du kan ikke tvinge han til å slutte å røyke, det må han finne ut av selv. Men da kan ikke han forlange at du strammer inn matbudsjettet heller. Han må da selv se galskapen her? Nei, jeg ønsker heller ikke å tvinge ham til å slutte å røyke. Det plager meg ikke. Men jeg mener at familie er et samarbeidsprosjekt, og at hvis man skal redusere et budsjett, så må alle bidra. Ikke at den ene fortsetter som før og de andre bidrar til at man bruker mindre penger... Og som sagt, vi har råd til begge deler. HI
Liten rosa Skrevet 14. september 2012 #11 Skrevet 14. september 2012 Han har ikke en dritt han skal ha sagt om sparing før han har slutta å røyke. Sånn er det med den saken...
itb Skrevet 14. september 2012 #12 Skrevet 14. september 2012 du er ikke urimelig, men du tok kanskje litt i? Han kommer jo aldri til å slutte å røyke fordi du sier det. Hva med at han kutter ut øllen? Eller om han drikker noe annet alkohol.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #13 Skrevet 14. september 2012 du er ikke urimelig, men du tok kanskje litt i? Han kommer jo aldri til å slutte å røyke fordi du sier det. Hva med at han kutter ut øllen? Eller om han drikker noe annet alkohol. Han spiser jo det samme som vi, og drikker øl kanskje 1 gang i måneden, så der er det ingenting å kutte. Samtidig som den ølen inntas i god selskap av kompiser, noe som er bra for både kropp og sjel Så tror nok at det hadde vært lettere å kutte ut røyken. Som sagt, jeg føler meg litt urimelig, men ble litt kranglevoren. Han har sagt flere ganger at vi kanskje burde redusere matbudsjettet, og ramset opp hva vi kunne kutte ut av mat, mens han har aldri foreslått at han ihvertfall røyker MINDRE, eller slutter helt. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå