Gå til innhold

Inspirert av tidligere innlegg om utkledning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja folk blir stolt når jenta vil være spiderman, men hva når gutten vil være rosa prinsesse? Ville du latt gutten din gå i karneval i rosa prinsesse kostyme?

Noen nær meg opplevde dette og det var et dilemma hva de skulle gjøre. Skulle de gjøre som gutten ønsket og risikere erting og latterliggjøring av barnet (kunne jo gå helt fint også) el skulle de motivere han for et annet mer akseptert "guttekostyme"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra spørsmål!

De fleste ville vel prøvd å overtale gutten (ganske mye) til å kle på seg noe annet. Far ville vel tatt en alvorsprat på gutterommet mens mor googlet fortvilt etter råd fra barnepsykologer.

Men å kle ungene ut som djevler, demoner, varulvhorehekser og knivdrapsmenn på Halloween, DET er helt ok!

Verden er blitt sjuk..

Skrevet

Jeg tror også de fleste ville forsøkt å overtale gutten til noe annet. De jeg kjenner tok kontakt med pedleder i bhgen og fikk litt råd og veiledning. Nå var det en veldig fin barnegruppe slik at gutten fikk gå som prinsesse i det karnevalet. Da pratet de om at det ikke finnes guttefarger og jentefarger og at karneval er lek og at da kan man være det man vil.

Dette hadde nok gått de færreste plasser tror jeg da fordommer og rollemønster sitter godt i. Synes at foreldre og barnehage var tråkke som tok barnets ønske på en slik positiv måte. Det var kjempe stas for han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...