Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Er midt i et samlivsbrudd. Jeg ønsker å beholde bolig og kjøpe ut eksen. Vil da ende opp med et utrolig stramt budsjett hvor jeg må snu på hver krone. Det vil gå, men blir trangt. Årsaken til at jeg ønsker å bli boende er barna. Ønsker en viss grad av stabilitet for barna i en ny livssituasjon. Alternativet er å flytte til et annet sted, men i nærheten, uten at de må bytte bhg eller skole. Jeg vil da ha dobbelt så mye å rutte med. Dersom det var ditt valg, hva ville du gjort og eventuelt hvorfor? Takk
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Jeg ville beholdt huset, eller prøvd i det minste, pga barna. De trenger fortsatt sin trygge, vante base selv om mamma og pappa ikke er kjærester lengre. Går det ikke så kan du jo kvitte deg med det
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Jeg ville bosatt meg et annet sted, men i samme krets. Et samlivsbrudd er en omveltning uansett for barna, og det viktigste for dem i denne sammenheng er at mamma og pappa fremdeles elsker dem. Jeg tenker det er viktigere å fokusere på at rutinene innad i familien er nogenlunde like, enn at de fysiske omgivelsene nødvendigvis er de samme. For min egen del ville jeg ikke ønsket å bo igjen i et hus der jeg hadde delt seng og middagsbord med en mann som nå var flyttet ut. Savnet og sorgen ville slått meg i fjeset hver dag. Jeg tenker det kan være likt for barna også. Godt å starte et nytt kapittel med blanke ark på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå