Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Hvor mye ekstra trenger man når man ammer? Jeg fullammer barnet mitt. Men jeg går altfor fort/mye ned i vekt. Har vært under idealvekten min siden to uker etter fødsel, og det går stadig nedover. Er redd for å miste melken min, da det skjedde sist gang. Prøver å spise mye, men er kanskje ikke flink nok. Helsesøster mente jeg skulle ta det opp med legen min på 6 ukers kontroll. Noen som har opplevd dette? Hva var grunnen til vektnedgangen?
Gjest PeppaGris Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Du trenger 300-500 kalorier ekstra når du ammer. I ditt tilfelle vil jeg tro 500 mer. Ca 2100 kalorier om dagen totalt. Det blir ca: To skiver med pålegg + et glass melk til frokost Frukt til mellommåltid Salat med mye godt til lunch Frukt, smoothie eller yogurt mellommåltid Kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og ris/potet til middag Et par knekkebrød med pålegg til kvelds Husk masse grove produkter, fem om dagen og nok melkeprodukter. Og massemasse vann. Og siden du går mye/fort ned i vekt kan det være greit å slenge på avocado over pålegget og bruke eks. kokosmelk i en smoothie heller enn yogurt.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Tusen takk for et fantastisk svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå