Gå til innhold

Barnet mitt på 7 har funnet ut at verden er utrygg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er helt fra seg etter å ha hørt om Sigridsaken. Hun fikk jo med seg litt av hva som skjedde 22. juli i fjor også, og dette pluss en del sykdom i familien har rett og slett gjort henne engstelig, og nå etter å ha hørt om Sigridsaken er hun direkte redd.

Jeg synes det er vanskelig å trøste, for hun har jo litt rett..

Hvordan prater man med barn om livets fæle sider..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med all innvandringen har du nok best i å advare henne litt gitt. Norge er ikke så trygt som det engang var.

Skrevet

Med all innvandringen har du nok best i å advare henne litt gitt. Norge er ikke så trygt som det engang var.

Seriøst...

Skrevet

Haha, så morsomt.. NOT

Skrevet

Bare la henne få "tømme seg" om sine bekymringer uten at du avbryter henne med "ikke tenk sånn" eller "det er ikke noe å være redd for". Så støtter du henne med å si at du ser at hun er redd for så å trygge henne med hvordan alle voksne rundt barn passer på, spesiellt nå etter hendelsene.

Vi kan ikke ta vekk all engstelse, men vi kan være empatiske trygge voksne.

Skrevet

Snakk med henne. Be henne fortelle om tanktene sine og svar henne på spørsmål hun har. Det er viktig å ikke lyve, men heller ikke fortelle stygge detaljer.

Skrevet

Takk for ordentlig svar. Jeg synes som sagt det er vanskelig å trøste, men jeg skal prøve å la det være nok å være den empatiske, trygge voksne, som du sier.

Vil jo aller helst trylle vekk alt det vonde og polstre alle skarpe hjørner i hele verden...

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Med tanke på at Anders B. Breivik samt de to mistenkte i Sigridsaken er alle "ekte" nordmenn, så ble dette litt teit svar ;)

Skrevet

#2 var innvandrere involverte i noen av de nevnte hendelsene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...