Gå til innhold

Dere som har brukt Cipralex. Hvor lenge brukte dere de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min påstod idag at det ikke var vanlig å gå på de mer enn et halvt år. Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble forspeilet at jeg kunne gå på de lenge, var snakk om minst et år. Går på dps og vil tro de som har med medisiner der skulle vite dette.

Men jeg gikk bare på mine i 2,5 veldig lange uker jeg da hvor jeg var gør dårlig så dårlig at jeg ikke har fått lov å prøve andre medisiner heller.

Men etter 6 mnd ville det vel være lurt å prøve å tappe ned og så slutte for å se om du virkelig trenger de fortsatt.

Og går du kun på medisin og ingen terapi eller annet?

For medisinen vil jo ikke på noen måte kurrere det som plager deg. Den holder deg stabil mens du går på den men er ikke meningen at man skal leve på medisinen resten av livet

Skrevet

Forrige gang gikk jeg på dem i ca. 2,5 år.

Denne gangen har jeg foreløpig gått på dem i ca. 3 måneder, men regner med å bruke dem i mye lengre tid.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle gå på de i 1 år! Har nå gÅtt på de i ca 4.., driver å trapper ned..

Skrevet

Mye forskjellig praksis ute å går har jeg skjønt. Ei venninne av meg fikk beskjed av psykologen at de skulle brukes dobbelt så lenge som du har hatt plagene. Altså angst i 4 år, medisiner i 8 år! Høres helt sykt ut!

Jeg gikk 4 mnd. Følte at det var psykisk, at jeg kunne tatt en sukkerpille som jeg trodde var cipralex, å fått samme effekt. Droppet pillene, og har ikke angret!

Skrevet

Brukte de 3,5-4 mnd, men gikk så opp i vekt av de. Skulle egentlig gå på dem i minst et år. Det å se tallet på vekta øke er og var ikke noe jeg trengte...

Skrevet

Fikk beskjed om minst et år, og at det var det som var vanlig...

Sluttet etter nøyaktig et år.

Skrevet

Jeg gikk på de over lengre tid, godt over et år. Tror ikke det er noen begrensning på hvor lenge du kan gå på det, men "regelen" er vel at du skal fortsette en god stund etter du føler deg frisk, og trappe ned over tid så du er sikker på at du virkelig har kommet deg før du slutter.

Når det gjelder DPS og medisinering - ikke stol blindt på dem! Jeg ble overmedisinert av en overlege der over lengre tid og hadde det virkelig ikke bra. Ble lagt inn og fikk ny psykiater som medisinerte meg riktig og ble myyyye bedre. Så det at det er DPS er ingen garanti for at man medisineres riktig! Man bør alltid stille spørsmål ved det man får (ikke lett, jeg vet, jeg var for syk til å gjøre det).

Skrevet
Legen min påstod idag at det ikke var vanlig å gå på de mer enn et halvt år. Stemmer det?

Godt over et år. Sluttet da jeg ble gravid, tror det må ha vært nærmere halvannet år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...