Gå til innhold

Omtrent hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så tidligere et innlegg på anonymforum om hva folk har å rutte med etter at regninger er betalt. Ble veldig nysgjerrig på hvor mye folk bruker på mat i mnd. Har også stusset litt på hva folk bruker når jeg har sett på luksusfellen. Enkelte har faktisk hatt et forbruk på over 10000 og de er bare 2 stk... og etter endret budsjett så kan de fremdeles bruke 5000 kr. For meg så høres det mye ut. Jeg er nok ganske prisbevisst, men føler at vi lever godt og kan unne oss god og sunn mat.Bruker veldig mye penger på brød, melk og pålegg, da mannen spiser UTROLIG mye på jobb :) Hehehe... Vi er to voksne og to barn. Regner med at vi bruker ca 6000 kr på mat og dagligvarer i måneden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi setter 6000,- inn på en felles konto hver mnd som vi bruker til alt av mat og husholdningsting som vaskemiddel, lyspærer, toalettpapir osv. Dette holder i massevis for oss. Er to voksne, en toåring og en baby. Nå skal det sies at mannen er borte annenhver uke, men lager middag hver eneste dag så tror ikke det hadde vært veldig stor forskjell.

Skrevet

Budsjetterer med 4000/mnd, men bruker nok en del mer når det er romm for det, for vi er veldog glade i mat. (skal sies at matbudsjettet også gjelder andra dagligvarer, ala dopapir, såpe, bleier osv ov)

Denne uka har jeg feks brukt dobbelt av ukesbudsjettet.

Vi KAN skru ned forbruket til 400/uka på dagligvarer, men som sagt liker jeg å ha det litt romslig.

Vi er fire, snart fem matglade mennesker!

Skrevet (endret)

Vi er to voksne og to barn og bruker en plass mellom 7 og 8 000,- i måneden på mat. Vi er også prisbevisst og handler stort sett kun en gang i uka. :) Men vi har fokus på sunn mat og det koster jammen en del!

Hos oss inngår også vaskeartikler, toalettpapir o.l. i matbudsjettet, men tar allikevel ikke opp så stor del av det.

Endret av Sukkertrolla
Skrevet

Jeg har lenge trodd at vi har brukt ca 5-6000,- i måneden, handler stort og bare ca annenhver uke. Men innimellom blir det en del spising ute, og i tillegg blir det litt småhandling for å fylle på med melk etc.. Men sjekket forbruket sist måned og kom på over 10000,- tror nok det var litt vel høyt sist, siden vi var på restaurant, samt måtte kjøpe noen "bensinstasjons" måltider på farten... Men likevel er vi nok på mellom 8- 9000,-. Vi er to voksne, et barn og en katt. :)

Skrevet

Vi setter av 6000,- på matkontoen hver måned, men ender opp på 7000-7500 dessverre.

Vi er to voksne (mannen spiser for 3, helt sykt) og 1 på fire, samt en på 12 annenhver helg.

Vi er glade i mat og kjøper ikke det billigste bare for å spare, men kjøper billig der vi synes det smaker det samme som det dyre.

F.eks. bruker vi en del på kjøttpålegg - jeg spiser bare Gildes kokte skinke, da den ser renere ut og mannen spiser mye Jubelsalami. Ellers kjøper vi som regel First Price kylling (både fersk og frossen), tacodinner og lefser (de er bedre enn de dyre!) og biff.... Så her er det nok mengde mat som avgjør sluttsummen. Sammen med sjokolade. *ler*

Skrevet

Vi legger av 7000 i mnd til mat og husholdnignsartikler..Tror nok jeg bikker det av og til, men da har vi flottet oss.

Veldig bevisst på handelen, handler for 1 eller 2 uker i slengen og planlegger alle middager osv. Spiser helt vanlig mat, men har blitt mer kvalitetsbevistt med årene så det merkes etterhvert på budsjettet...Men av og til bruker vi mindre så det er en grei balanse..

Vi er 2 voksne og 2 barn :-)

Blir vel å øke litt for romslighetens skyld når nr. 3 kommer!

Skrevet

Vi setter av 4000 i mnd for mat/husholdningsartikler. Vi er to voksne, men vi planlegger å øke det til 5000 i månden neste månde. Bare for å ha det litt romsligere. Dette er ikke medberegnet resturant/kafe besøk, så noen måneder blir det jo litt mer. Gjennomsnittlig for oss to kanskje 1000/1500 kr i tilegg? Går bare ut å spiser når vi føler vi har råd.

Skrevet (endret)

Er det jeg sier, å flytte tilbake til Norge blir en stor omstilling tror jeg. Vi sparer ikke så mye på matutgifter ol. Men omregnet fra svenske til norske kroner er det nok ikke så ofte det tipper 3000 kr nei. Og vi bor midt i landet, ikke noe grensekommune dette, så egentlig er ikke maten så billig her heller. Noe er tydeligvis billigere likevel :P

Men så er lønningene noe annet her også da. Så prosentvis er det vel normalt forbruk.

Endret av LivHeidi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...