Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Litt inspirert av tråden om 13 000 kr igjen etter regninger er betalt (og ja, blhæ til dere som grøsser av "inspirert av", for det var akkurat det jeg ble! ), der mange mente 13 000 kr er så mye penger. Hva har dere egentlig av utgifter? På vår liste over variable utgifter, altså det som vi ikke regner som faste utgifter, står det: *Mat *Drivstoff til bil *Nødvendige klær og sko *Nødvendig utstyr til barna (ski, skøyter, fotballsko, treningstøy osv) *Apotek/helsekost (paracet, nesespray, allergi medisin omega 3-tilskudd osv) *Gaver (her alene går det som regel minst 500-700 kr i måneden) *Tannlege/lege *Annet (f.eks juniorklubb for eldstemann, kantinepenger, ukepenger til ungene, ting til huset ol) I gode tider kommer også andre poster på listen som: *frisør *kino/lekeland/ut for å spise *Klær/sko/utstyr man egentlig ikke trenger, bare vil ha *Egne hobbyer Nå skriver jeg ikke sum her på annet enn gaver, men kan si at det i hvert fall er veldig mye mer enn 13 000 kr totalt dette her Men som jeg nevnt ei svar på den andre tråden, men kan jo ikke helt sammenligne en familie på 6 der noen av barna er store med en familie på 2-3 der barnet/barna er veldig små. Likevel, har dere ikke andre utgifter enn mat og litt klær etter regninger er betalt?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Vi er 4 stk. Ut enom det faste har vi: Helsestudio (sats, meg) Klær, sko til oss alle 4 ( både nødvendig og ikke nødvendig) Kino Ekstra snacks til turer Badeland (engang i uken med barna) Diverse aktiviteter eldste går på Take away mat engang iblant Drivstoff Lege/tannlege/apotek Helsekost Internett/tv Musikk;) avhengig av spotify til trening, og kjekt å ha i bilen med barna Parkering "symøtet" med jentene, his meg hver 4.uke (vin og mat) Så ja, pengene flyr. Men klart mye innsparingspotensiale ser jeg:/
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2012 Vi er 4 stk. Ut enom det faste har vi: Helsestudio (sats, meg) Klær, sko til oss alle 4 ( både nødvendig og ikke nødvendig) Kino Ekstra snacks til turer Badeland (engang i uken med barna) Diverse aktiviteter eldste går på Take away mat engang iblant Drivstoff Lege/tannlege/apotek Helsekost Internett/tv Musikk;) avhengig av spotify til trening, og kjekt å ha i bilen med barna Parkering "symøtet" med jentene, his meg hver 4.uke (vin og mat) Så ja, pengene flyr. Men klart mye innsparingspotensiale ser jeg:/ Bra det er flere Men ser dere ikke på trening, internett/tv ol som faste utgifter? Vi har det under fast i hvert fall. Ser jeg glemte vin i vårt budsjett, en viktig post!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Vi er 3, snart 4. Utenom det faste så har vi: -Babysvømming -Klær og sko til alle. -Mannens jakt (Dette er den dyreste utgiften, kan fort bli 10000+i året) -Bensin og bilen generelt -Lege\apotek/medisiner -Kino, evt andre lignende ting. -Parkering -Blader, sminke og annet tull til a mor. -Annen underholdning som leker, dvd, bøker.. (prøver å begrense kjøp av dette, men det blir fort 1ting i mnd hvertfall) +++++ Mye av dette er jo ren luksus, og ting vi ikke trenger da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå